Permalänk
OC-guru

Lagerstatus MSI GX740

Officiell information från MSI:

Närmaste tiden kommer enbart Webhallen, Alina, Inet och CDON få in nya ex av MSI GX740-238NE.

MSI GX740-238NE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Finns frågor relaterat till det eller annat som rör laptops från MSI kan jag vidarebefodra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elmor:

Officiell information från MSI:

Närmaste tiden kommer enbart Webhallen, Alina, Inet och CDON få in nya ex av MSI GX740-238NE.

MSI GX740-238NE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Finns frågor relaterat till det eller annat som rör laptops från MSI kan jag vidarebefodra det.

Jag har en fråga. Varför får bara de butiker som har ett pris på ca 1500:- över konkurrenterna datorer?
Jag är själv väldigt sugen på en GX740 men har redan tryckt upp min budget först till 8k och sedan 10 000 och har ingen lust att lägga 2 papp till i onödan(?).

Vad ska man göra när man är sugen på Starcraft II och hört att GX740 är bäst i klassen...? Ska man bara bita ihop och betala 12 000:- eller vänta och betala 10 500:-? Kanske ska man se sig om efter något annat? Tips!?

Tack och hej!

Permalänk
Skrivet av VemVet:

Jag har en fråga. Varför får bara de butiker som har ett pris på ca 1500:- över konkurrenterna datorer?
Jag är själv väldigt sugen på en GX740 men har redan tryckt upp min budget först till 8k och sedan 10 000 och har ingen lust att lägga 2 papp till i onödan(?).

Vad ska man göra när man är sugen på Starcraft II och hört att GX740 är bäst i klassen...? Ska man bara bita ihop och betala 12 000:- eller vänta och betala 10 500:-? Kanske ska man se sig om efter något annat? Tips!?

Tack och hej!

Finns inget annat val om du vill spara pengar och ändå ha bra prestanda, skulle i så fall vara gx640 som också är mycket bra för sitt pris.

Permalänk
OC-guru

Ska se vad de säger på måndag. Kan vara så att butikerna sätter lägre priser bara för att de inte har varan i lager också, lätt att lova låga priser om man inte har några produkter.

Permalänk
Medlem

B-ray.se har 3 st tror jag iallfall. där var 4 tills jag beställde en

Permalänk
Medlem
Skrivet av elmor:

Ska se vad de säger på måndag. Kan vara så att butikerna sätter lägre priser bara för att de inte har varan i lager också, lätt att lova låga priser om man inte har några produkter.

Grymt. Ska bli spännande och se vad du får för svar. Jag är sugen på MSI men det lär bli något annat (=sämre/billigare) om den landar på 12 k. Jag tar det billigaste som jag, med bra resultat, kan spela StarCraft II på helt enkelt.

Skrivet av Rallez:

B-ray.se har 3 st tror jag iallfall. där var 4 tills jag beställde en

Det står att leveransen kommer 1:a september. Om jag inte mins fel så stod det de även i veckan... När beställde du?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ Asus Sabertooth z87 | Intel Core i7-4770K | Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB | Sapphire R9 280X Toxic | Intel 320 SSD 120GB | be-quiet! Straight Power 680W | Fractal Design Define R4 ]

Permalänk

Vissa vill inte ha ett så konstigt bildförhållande:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Vissa vill inte ha ett så konstigt bildförhållande:P

Tror man kan leva med det iom den bättre kylningen gentemot GX740... en GPU som ligger på 105grader + (gx740) känns inte hållbart i längden

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
OC-guru
Skrivet av VemVet:

Grymt. Ska bli spännande och se vad du får för svar. Jag är sugen på MSI men det lär bli något annat (=sämre/billigare) om den landar på 12 k. Jag tar det billigaste som jag, med bra resultat, kan spela StarCraft II på helt enkelt.

Svaret jag fick var att de helt enkelt prioriterar större butiker med erkänt bra service. Tror de flesta kan hålla med om att så är fallet hos Inet, Webhallen och Alina.