Grymma gallerier av JaZid

Permalänk
Melding Plague

Grymma gallerier av JaZid

Medlemmen JaZid sammanställer sina imponerande datorbyggen i SweClockers galleri.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Grattis simon för att hamna på framsidan... det förtjänar du! Designen på din Purple Haze är verkligen något extra!

Permalänk

bra swec, han förtjänar att få en egen notis

Permalänk
Medlem

Grattis Simon. Kul at Swe börjar engarera sig mer för enskilda personer eller grupper via nyheter.

Permalänk

Grattis! Väldigt bra byggen som förtjänar en nyhet!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Simons byggen är brutala! Man önskar själv ibland att man var lika finurlig som han.

Permalänk
Hedersmedlem

Trevligt Trevligt, Passar med en glad nyhet såhär på måndagsmorgonen. Men SweC's nyheter är ju för det mesta goda

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt.

Kan ingen förklara för mig hur man tar bilder påd et här setet eller är det PS som ligger bakom mycket av det? HDR kanske?

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Som jag förstått det använder inte Laine PS överhuvudtaget...

Permalänk

Bra där Laine

Permalänk
Proffsmobbare

Tack så sjukt mycket för publiciteten, Swec!
Och ett stort tack till alla medlemmar som följt mina byggen, underbar publik.

Skrivet av SmOOthy:

Riktigt snyggt.

Kan ingen förklara för mig hur man tar bilder påd et här setet eller är det PS som ligger bakom mycket av det? HDR kanske?

Min fotoutrustning består av en gammal Canon 400D och två objektiv, Canon 18-55 som är ett kitobjektiv (hängde alltså med kameran original) och ett Canon 50mm F1.8.

Det du ser på bilderna, men kanske inte tänker på är ett stort arbete nerlagt på ljussättningen och bakgrunden.

Jag kan kanske eventuellt visa lite behind the scenes på mina photoshoots, hade jag haft en filmkamera hade jag inte tvekat men nu har jag inte det.

Skrivet av flipstah:

Som jag förstått det använder inte Laine PS överhuvudtaget...

Det är inte helt sant, däremot fuskar jag inte med färger mer än att ändra störande gultoner och liknande vid fel vitbalans.

Exempel; Om det finns något grönt eller rött på en komponent som stör, så släcker jag INTE färgkanalen utan det får vara kvar, däremot om bilden har en stark ägg-gul ton över sig så ändrar jag detta.

A05an, "Simplicity", har fått mycket kritik om de färglösa bilderna. Men om man tar en titt på den i verkligheten så inser man snabbt att det inte finns någon annan riktig färg förutom blått.

Om det finns fler frågor så svarar jag mer än gärna på dessa, om det så är via PM, som i byggloggarna eller här.
Skulle även kunna fixa lite bakgrundsbilder om det finns behov, länka då gärna önskad bild.

Permalänk

Tevligt, och snyggt som alltid om amn ändå hade tålamodet

Permalänk
Medlem

Skit nice! Det här förkänar du värkligen Grattis å lycka till i framtiden! Följer alla dina konstvärk å du har gett mig ett par idér^^

Mvh jimmie

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av lundstrom.emil:

Grattis Simon. Kul at Swe börjar engarera sig mer för enskilda personer eller grupper via nyheter.

Mycket kul faktiskt ;>

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Välförtjänt publicitet.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Skrivet av of-doom:

Skit nice! Det här förkänar du värkligen Grattis å lycka till i framtiden! Följer alla dina konstvärk å du har gett mig ett par idér^^

Mvh jimmie

förtjänar* verkligen* konstverk* idéer.

Annars tycker jag att detta är väldigt välförtjänt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Riktigt snyggt.

Kan ingen förklara för mig hur man tar bilder påd et här setet eller är det PS som ligger bakom mycket av det? HDR kanske?

Han polerar upp saker, använder naturligt ljus. Och studiobilder.

Visa signatur

Facebookdatorn:: Define R6 TG, Aourus Master Z390, 8700K 5.0GHz, 32GB RAM 2666MHz, 2x RTX2080, Samsung C32HG70, 250GB 970 SSD, 500GB 860 SSD + 2TB WD Green, 2TB WD Red
Bild: Nikon D300s m. grepp, Nikon D700 m. grepp, Nikon D3000 IR-konverterad, SX60HS, FZ200, FZ300, EOS M, SB910, 24-70 f/2.8, 50mm f/1.8 mm. Hero 3 Black, Hero 4 Black, Hero 4 Silver Övrigt: Laptop U500VZ-CM083H m. 12GB RAM. HTPC: Äldre i5 1080TI, 32GB Ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selulance:

förtjänar* verkligen* konstverk* idéer.

Annars tycker jag att detta är väldigt välförtjänt!

Nu var du rolig va

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Fan va nice, nu vet man ditt riktiga namn också hihi
Har följt dina byggen sen du började med det första, och blir lika imponerad varenda gång

Visa signatur