Permalänk
Medlem

Svårt val - eller enkelt?

Hejdär.

Jag står i valet och kvalet mellan;

Packard Bell Easynote TJ75-JN-572NC Kraftfull laptop med HDMI-utgång! - Dator - Laptop - Laptop 15 - 16 tum

eller

Acer Aspire 5740G i3 - Inet.se

Finns det någon som har erfarenhet av någon av dem och kan delge mig såväl ris som rosor? Värt att tillägga kan väl vara att den skall fungera som studentdator med kapacitet nog att både se på film samt spela lite spel framåt.

Vänligen,
Gurun

Visa signatur

CPU: iIntel Core i5 6600K @4,3Ghz (Cooling-CPU Be Quiet! Shadow Rock Slim) | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1070 8GB GAMING | MoBo: Asus Z170I Pro Gaming Socket 1151, Mini-ITX, Z170 | PSU: Be Quiet! 530W 80+ Bronze Modulär | RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) 3000MHz / DDR4 | SSD: Samsung SSD Basic 840-Series 250GB HDD: 500GB WD Black Caviar 7200rpm | Chassi: Fractal Design Define Nano Svart | Skärm: Acer 27" Predator XB271HUA G-Sync
Bärbar: Asus Zenb0ok UX32VD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vingurun:

Hejdär.

Jag står i valet och kvalet mellan;

Packard Bell Easynote TJ75-JN-572NC Kraftfull laptop med HDMI-utgång! - Dator - Laptop - Laptop 15 - 16 tum

eller

Acer Aspire 5740G i3 - Inet.se

Finns det någon som har erfarenhet av någon av dem och kan delge mig såväl ris som rosor? Värt att tillägga kan väl vara att den skall fungera som studentdator med kapacitet nog att både se på film samt spela lite spel framåt.

Vänligen,
Gurun

De är extremt lika varandra. Samma processor, samma grafikkort, lika mycket minne. Kanske är det utseendet som avgör? Kan även tillägga att Acer är en större datorförsäljare än Packard Bell. Alltså, förmodligen lite mer välgjord dator.

Permalänk

Fast acer äger packard bell numera

Av dom recensioner som jag har läst att dömma så verkar packarden ha lite bättre byggkvalite, och lite bättre skärm.