HP Envy 17-1085eo WP017EA vs. BWP017EA1 - Förvirringen är nu total

Permalänk

HP Envy 17-1085eo WP017EA vs. BWP017EA1 - Förvirringen är nu total

Tja!
Kastade precis ett öga på HPs hemsida och såg att de nu har två varianter av Envy 17 1085. Det ser dock inte ut som om det är något som skiljer dem åt. Någon som vet?

/M

Permalänk
Medlem

Såg detta också !?!? Jag går och väljer mellan Envy17 och Vaio F12 och jag väger fördelar och nackdelar från morgon till kväll... Jag läste nånstans här på SweC att det skulle komma en ny line-up men som du säger verkar det inte skilja något...

Permalänk

Efter att ha kollat igenom hp's sida så hittar jag absolut ingen skillnad alls, men det dyker nog upp mer utförliga spec. Ring hp och fråga?

Ang. Envy 17 vs Vaio F12 så är ju den stora skillnaden grafikkortet, envyn har ju ett riktigt bra grafikkort som du kan spela det mesta på, med marginal mer än dubbelt så snabbt som vaions gt330m. Så det beror mest på om du ska spela mycket eller ej.

I prisklassen finns ju även andra alternativ med quad och fullHD, tex. Asus G73.

Permalänk

Jag ringer eller mailar gärna och frågar men på såväl telefon som på HPs hemsida säger de att om man har frågor inför köp så får man nöja sig med det som står på hemsidan.

Permalänk
Permalänk

Haha, jag har hittat skillnaden. Kolla på bilden på de två datorerna så ser ni att BWP017EA1 (dvs. den markerad som nyhet) har en trådlös mus. Om ni klickar på bilden står det "HP trådlös mobil komfortmus (moonlight) (NU565AA)" under rubriken "Produktpaketet innehåller". En riktig luring från HP

Permalänk

hehe ja det kan man ju leva utan