Tjuvtitt på Fractal Designs nya chassin

Permalänk

Någon som tror att man få in ett 5970 i XL chassit?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av passionmasteR:

Jävlar vad klagande på att inget var nytt, man ändrar inte på ett vinnande koncept, men det kanske ni inte förstår...

Precis, varför skulle man?

Att förbättra detaljer där man kan och rent allmänt slipa på förbättringar en helt annan femma.

Jag gillade att hårddiskburen i XL går att rotera för bättre luftflöde, det ger dessutom fler möjligheter att montera diskarna så som man själv vill ha dom. Dessutom så är ju eatx nice, alla nya medelstora - stora chassin idag skall ha stöd för det tycker jag. Några 1500:- tycker jag nog däremot är för blodigt, hoppas det hamnar på "rätt" sida av tusenlappen när det väl är här. Risken är väl att det börjar gå för bra för dom, att deras produkter blir för populära så att säga, för då stiger väl priserna i takt med det?

Skrivet av badpop:

Jag äger idag ett Three Hundred som tyvärr skallrar som fan. Jag har funderat på att byta chassi ett tag och varit sugen på ett Define R2 men nu kan man ju vänta på R3.

Japp det är ett riktigt skallermonster om man kör toppfläkten på fullt flås, speciellt då om man inte har fäst fläkten i någon typ av gummistropp/gummiskruv. 300 är i alla fall enligt mig ett riktigt skrotchassi, helt otroligt vad Antec har snålat in på det chassit. Jag menar, det råder ju ingen som helst tvekan om att tillverkarna måste snåla in på tex materialval, finish och eliminera mer påkostade lösningar totalt ur ekvationen när dom gör budgetchassin i den lägsta prisnivån. Men jag kan ändå inte förstå hur Fraktal lyckas göra bra och billiga budgetchassin som fungerar när Antec failar så totalt där med tex 300?
Dom kanske är för giriga helt enkelt, kanske försöker tvinga fram större vinstmarginal än vad som är möjligt?

Du kommer märka stor skillnad mellan 300 och R2 badpop, den saken är då säker. Jag äger dessutom båda chassina och har kört dom med liknande innanmäte samtidigt. Men vill du verkligen stå med hakan i backen så skall du gå direkt från ett 300 till ett dyrare premium chassi, om det sen är prisvärt är upp till var och en att svara på. Dock räcker R2 gott och väl för att skillnaden skall märkas omgående.

Mitt 300 får stå i källaren och skämmas, har stått där en längre tid medans mitt R2 fortfarande får husera en 775 rigg. XL verkar intressant att köra en server i, hoppas priset blir det rätta bara!

Permalänk
Medlem

wow, har planer på ett Define R2 (igen) med vatten kylning... Men det vita exemplaret var ju grymt snyggt! Det med hel svarta komponenter borde bli riktigt läckert :DDD

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk

nu är det nära till r3 ska köpa ett vitt till min nya dator jag beställer samtidigt

Permalänk
Medlem

Nu är detta en extrem petitess men fasen vad gött att Fractal bestämmer sig för att göra revisioner av en modell istället för att göra 1 miljard olika modeller såfort något uppdateras *tittar till öst*

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

Kan man sätta för utrymmet för nätaggregat på Array R2? Jag har en PicoPSU som inte behöver så mycket plats. Finns det något sätt att dra ut sladden från PicoPSU?

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av znarkus-o:

Kan man sätta för utrymmet för nätaggregat på Array R2? Jag har en PicoPSU som inte behöver så mycket plats. Finns det något sätt att dra ut sladden från PicoPSU?

Det är tyvärr inget som medföljer med Array-lådan.

Permalänk
Skrivet av Fractal Design:

Det är tyvärr inget som medföljer med Array-lådan.

Tack för svaret!

Tråkigt att höra, hade varit en given uppgradering för min NAS annars. Jag hade för mig att alternativet utan nätagg tillkom just för moderkort med inbyggd strömförsörjning/PicoPSU's.

Har ni något förslag på hur man skulle kunna lösa det på annat sätt?

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar