Vilken dator MSI ASUS eller packard bell

Permalänk
Medlem

Vilken dator MSI ASUS eller packard bell

Min buget är nu 7500 max för en bärbar dator om jag skaffar stationär dator med.
Helst skulle jag vilja ha billig skit dator men när jag nu måste köra windows2008 server i virutuellt (stavning^^)
så måste den ha lite styrka och va bärbar , högst 15 tum
köper jag budged datorn, kommer jag även köpa stationär dator
MSI datorn så blir det bara den
Jag ska släpa med mig datorn 4 dagar i veckan i skolan. Kan MSi 640 komma i närheten av en stationär dator i spelupplevelse? har även 24 tums skärm eller bättre ta buget dator sen efter 6månader då jag inte har använding för bärbar sälja den och köpa en stationär dator?

Antingen Packard Bell Easynote TJ75-JN-572NC
intel i3 330M 2.1
ati 5650
4gig ram
pris 7000kr

ASUS x42
i5 430M 2.26
nvidia 335GT
4 gig ram
pris 7500

MSI 640
i5 430M 2.53
ATI 5850
4gig ram
pris 10500

Permalänk

Finns flera i5'or och flera i3'or, så lite mer information om processorena kan vara bra.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

någon med tips?

Permalänk
Skrivet av woyang:

någon med tips?

Bra att du ignorerar min fråga. Mer information om processorena kan vara bra! Men vill du inte ha hjälp så...

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk

MSI GX740 kommer i alla fall upp i en stationärs prestanda.

Permalänk
Medlem

jag uppdatera ju med modell och hastighet på processorn?? vad mer vill du vet om dom jag kan inte så mycket om processorer

Permalänk
Skrivet av woyang:

jag uppdatera ju med modell och hastighet på processorn?? vad mer vill du vet om dom jag kan inte så mycket om processorer

Ursäkta det hade jag helt missat.

Men du glömde hastighet och modell på sista datorn.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Ingen fara^^ jag har skrivit i den med Fast MSI 640 är endast aktuell om den kommer närheten av en 8000 kr dator stationär.
mer jag skulle veta är om packard bellen är snabbare i spel en ASUS pgr av grafikkortet även om den har i3 och asus i5

Permalänk
Medlem
Skrivet av woyang:

Ingen fara^^ jag har skrivit i den med Fast MSI 640 är endast aktuell om den kommer närheten av en 8000 kr dator stationär.
mer jag skulle veta är om packard bellen är snabbare i spel en ASUS pgr av grafikkortet även om den har i3 och asus i5

Varför anstränger du dig inte mer när du ber om hjälp på ett forum? Bygg upp dina meningar bättre, stava rätt och sätt punkt där det ska vara punkt. Du ber om hjälp som säkert tar personen som hjälper dig 5-10 minuter att ta reda på fakta om och kunna svara på. Kan du då inte lägga 2-3 minuter extra på ditt inlägg så att man slipper anstränga sig för att förstå vad du menar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Varför anstränger du dig inte mer när du ber om hjälp på ett forum? Bygg upp dina meningar bättre, stava rätt och sätt punkt där det ska vara punkt. Du ber om hjälp som säkert tar personen som hjälper dig 5-10 minuter att ta reda på fakta om och kunna svara på. Kan du då inte lägga 2-3 minuter extra på ditt inlägg så att man slipper anstränga sig för att förstå vad du menar?

Jag har ironiskt nog det som står i din tex längst ner. Därför det låter som jag skriver som jag vore 12år
sorry att man inte kan stava och bygga meningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av woyang:

Jag har ironiskt nog det som står i din tex längst ner. Därför det låter som jag skriver som jag vore 12år
sorry att man inte kan stava och bygga meningar

Det du skrev nu var ju nära på klockrent, varför anstränger du dig inte såpass när du ber om hjälp i forumet för?

Sen tror jag inte ens att en tredjedel av alla som diagnostiserats med dyslexi egentligen har det. Har nog mycket med slapp skolgång att göra. Men det är en diskussion jag inte tänker ta vidare för det blir flamewar.