Permalänk
Avstängd

Vad innebär: "Mailen är lånad"?

Hej!

Som rubriken undrar jag varför folk på blocket skriver "Ring, mailen är lånad"? Alla har väl ett e-postkonto nuförtiden?:O:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Hej!

Som rubriken undrar jag varför folk på blocket skriver "Ring, mailen är lånad"? Alla har väl ett e-postkonto nuförtiden?:O:)

Även Karl-Gunnar 80 år? Har han en egen mail?

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk
Medlem

Man borde börja sälja gmailkonton på blocket eller nåt eftersom det tydligen finns så många stackare som inte har en egen mail när dom ska annonsera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lars Adaktusson:

Även Karl-Gunnar 80 år? Har han en egen mail?

Jo visst att Gunnar 80 inte har mail, men denna ålderskategori brukar inte heller använda internet (jag har inte stött på en enda i den åldern som använder nätet...de vet ju knappt vad det är)...:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Perc:

Man borde börja sälja gmailkonton på blocket eller nåt eftersom det tydligen finns så många stackare som inte har en egen mail när dom ska annonsera.

Precis.:P Det är väl bara att öppna ett mailkonto?:P Typ annas_kaffekokare@hotmail.com eller dylikt?

Men vad innebär detta, "Mailen är lånad"? Är det så att de inte har mailkonto?:O

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

seriösa spekulanter ringer. Kan inte ens räkna på fingarna hur många gånger jag haft något ute på annons och folk har mailat och frågat efter bilder eller info och man lägger ner massa energi på det men hör aldrig av dom mer.. Vill man ha bilder skickade så kan man ringa och visa seriöst intresse över telefon först.
tyvärr säger jag, borde inte behöva vara så men så är det enligt MINA erfarenheter.

Visa signatur

i5

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Precis.:P Det är väl bara att öppna ett mailkonto?:P Typ annas_kaffekokare@hotmail.com eller dylikt?

Men vad innebär detta, "Mailen är lånad"? Är det så att de inte har mailkonto?:O

antingen så har dom lånat mailen av någon nära vän/släkting eller så vill dom inte ha mailkontakt bara.

Visa signatur

i5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pink-screen:

seriösa spekulanter ringer. Kan inte ens räkna på fingarna hur många gånger jag haft något ute på annons och folk har mailat och frågat efter bilder eller info och man lägger ner massa energi på det men hör aldrig av dom mer.. Vill man ha bilder skickade så kan man ringa och visa seriöst intresse över telefon först.
tyvärr säger jag, borde inte behöva vara så men så är det enligt MINA erfarenheter.

Barnsligt av "spekulanten" att ens orka lägga ner tid på en "offert" när denne (vad det verkar?) ändå inte har för avsikt att köpa varan.:S:O

Men jag kan förstå dom på ett sätt (de som är seriösa:)) att de hellre mailar, för jag har ringt och sagt: "Hej jag heter MacEnkronan och jag skulle vilja köpa din myntsamling (eller vad de nu kan tänkas sälja)" men har fått väldigt otrevliga svar som, "ok", "jaha", eller bara *total tystnad* och då blir det ju lite svårt att föra samtalet framåt.:P Den som är tyst, frågar man om priset så får man till svar: "350 kr" och sen lika tyst. Jag menar det känns minst sagt skumt ;P att försöka göra affär med en sådan person, så jag brukar backa då. Gäller för övrigt de otrevliga personerna med: jag backar då det är svårt att göra affär med dom.:P Så ja jag förstår att många frågar efter mail. (För tydligen verkar många vara av den åsikten att: "Jag känner inte dig alltså kan jag vara otrevlig/tyst/ignorant mot dig"...:O Konstigt men verkar som att det ligger till på detta vis...:P:S

Skrivet av pink-screen:

antingen så har dom lånat mailen av någon nära vän/släkting eller så vill dom inte ha mailkontakt bara.

Oki jag misstänkte detta. Dock förstår jag de som frågar efter mail: se ovan i anslutning till ditt citat.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av pink-screen:

OnT: De vill inte ha mail skickat till sig. Förstår inte varför dock. De kan väl skriva "Skicka inte mail".

Riktigt flockbetéende på blocket måste jag säga. Vad sägs om "svensksåld" inom dessa citationstecken... gah idioter som har börjat använda citationstecken när det skall vara parenteser.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Adaktusson:

Även Karl-Gunnar 80 år? Har han en egen mail?

Min morfar som är 85+ har en mail.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av pink-screen:

seriösa spekulanter ringer. Kan inte ens räkna på fingarna hur många gånger jag haft något ute på annons och folk har mailat och frågat efter bilder eller info och man lägger ner massa energi på det men hör aldrig av dom mer.. Vill man ha bilder skickade så kan man ringa och visa seriöst intresse över telefon först.
tyvärr säger jag, borde inte behöva vara så men så är det enligt MINA erfarenheter.

Seriösa försäljare lägger upp bilder och info.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

De har ingen mail..Men de vet hur man lägger upp en annons.
Intressant, det här kan diskuteras .

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Avstängd
Skrivet av acke5:

De har ingen mail..Men de vet hur man lägger upp en annons.
Intressant, det här kan diskuteras .

Intressant infallsvinkel ja!:D:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jo visst att Gunnar 80 inte har mail, men denna ålderskategori brukar inte heller använda internet (jag har inte stött på en enda i den åldern som använder nätet...de vet ju knappt vad det är)...:)

Min morfar och mormor (82 & 76) har egna datorer och allt tillhörande. Morfar brukar även ha med sin laptop med 3g när dom är ute på resor.

Farmor & farfar däremot har ingen kontakt alls med datorer och har nada intresse för det.

Skiljer sig som sagt från person till person

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gelantious:

Min morfar och mormor (82 & 76) har egna datorer och allt tillhörande. Morfar brukar även ha med sin laptop med 3g när dom är ute på resor.

Farmor & farfar däremot har ingen kontakt alls med datorer och har nada intresse för det.

Skiljer sig som sagt från person till person

Fast vad gör dom på nätet då?:) Letar kakrecept?:P^^ Jag menar jag tror att de äldre som kör med dator gör det för att känna sig lite stora typ: "Jag är duktig som tar till mig tekniken, jag är nu nästan tekniker nu"...:P

Men om ovanstående inte stämmer ber jag om ursäkt...:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Ja det verkar vara att majoriteten på blocket inte har en mail, hur fan det går ihop idag när det säljs 3g internet hela tiden och ändå lever så många i stenåldern.. fattar inte.

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Fast vad gör dom på nätet då?:) Letar kakrecept?:P^^ Jag menar jag tror att de äldre som kör med dator gör det för att känna sig lite stora typ: "Jag är duktig som tar till mig tekniken, jag är nu nästan tekniker nu"...:P

Men om ovanstående inte stämmer ber jag om ursäkt...:)^^

Ja du, min mormor surfar på mönster till virkning/stickning? eller vad det nu heter som man gör trådar till kläder...

Tycker det är rätt intressant hur en äldre kultur kan berikas av nyare informationstekniker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Perdurabo:

Ja du, min mormor surfar på mönster till virkning/stickning? eller vad det nu heter som man gör trådar till kläder...

Tycker det är rätt intressant hur en äldre kultur kan berikas av nyare informationstekniker.

Det håller jag absolut med dig om.:D Tekniken är till för alla.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

vad som menas med att mailen är lånad är ju helt enkelt att det inte är deras mail, tex när mor min kastar ut saker på blocket så lånar hon min mail för hon har ingen egen då hon inte har behövt ngn.

visst hon skulle ju kunna skaffa sig en egen med så sällan hon skulle använda den så skulle hon bara glömma lösenordet eller liknande så det blir bara mera krångel för mig

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

Till 99,9% så tror jag att dom bara inte vill ha några mail, och försöker skriva det på ett "snällt sätt"

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MasteraCe:

Till 99,9% så tror jag att dom bara inte vill ha några mail, och försöker skriva det på ett "snällt sätt"

Man kan ju på ett snällt sätt säga det rakt ut istället för att ljuga?:O^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Fast vad gör dom på nätet då?:) Letar kakrecept?:P^^ Jag menar jag tror att de äldre som kör med dator gör det för att känna sig lite stora typ: "Jag är duktig som tar till mig tekniken, jag är nu nästan tekniker nu"...:P

Men om ovanstående inte stämmer ber jag om ursäkt...:)^^

Läser nyheter, snackar med familj och vänner över skype. Mormor är från Tyskland och Morfar från Danmark så dom har massa släkt utspritt.
Hanterar sina fotoalbum från resor o sånt
Och ja, ett eller annat recept hittas nog och prövas med

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Hedersmedlem

Irriterar mig på sådant.
Jag vill få reda på infon om det är intressant eller inte utan att ringa. Ogillar verkligen annonser i stil med "maskinen funkar bra. Ring för mer info".
När det handlar om maskiner för tiotusentals kronor. Kan de inte bemöda sig att skriva lite mer? Eller är det något sätt att försöka håva in alla och försöka övertala dem på telefon?
Jag har inte sålt något på blocket men jag skulle verkligen inte orka med att personer ringer mig och frågar om saker som jag själv kunnat skriva i annonsen. Förra året hade jag ut en köpesannons på en maskin. Jag skrev ut väldigt specifika krav och även exempel på modeller som var av intresse. Fick en del telefonsamtal samt mail och alla maskiner stämde överens med vad jag ville ha - förutom priset så det tog några veckor innan det rätta erbjudandet kom. Men jag slapp ivf massa onödig tid på det här.

Annan sak jag irriterar mig på är annonser som väl har info så skrivs det så kompakt som om det vore säljesannonser i en tidning - herregud det är ju internet, man kan skriva bra mycket (tror jag) innan blocket sätter stopp så var tydliga!

Jag håller koll på marknaden men köper inte mycket från blocketförsäljare...

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aqualize:

Irriterar mig på sådant.
Jag vill få reda på infon om det är intressant eller inte utan att ringa. Ogillar verkligen annonser i stil med "maskinen funkar bra. Ring för mer info".
När det handlar om maskiner för tiotusentals kronor. Kan de inte bemöda sig att skriva lite mer? Eller är det något sätt att försöka håva in alla och försöka övertala dem på telefon?
Jag har inte sålt något på blocket men jag skulle verkligen inte orka med att personer ringer mig och frågar om saker som jag själv kunnat skriva i annonsen. Förra året hade jag ut en köpesannons på en maskin. Jag skrev ut väldigt specifika krav och även exempel på modeller som var av intresse. Fick en del telefonsamtal samt mail och alla maskiner stämde överens med vad jag ville ha - förutom priset så det tog några veckor innan det rätta erbjudandet kom. Men jag slapp ivf massa onödig tid på det här.

Annan sak jag irriterar mig på är annonser som väl har info så skrivs det så kompakt som om det vore säljesannonser i en tidning - herregud det är ju internet, man kan skriva bra mycket (tror jag) innan blocket sätter stopp så var tydliga!

Jag håller koll på marknaden men köper inte mycket från blocketförsäljare...

Mycket bra inlägg!:)^^ Intressanta infallsvinklar.

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!