ska köpa laptop från blocket hjälp:D

Permalänk
Medlem

ska köpa laptop från blocket hjälp:D

hade tänkt köpa mig en laptop från blocket och skulle behöva lite hjälp vad jag ska tänka på och kolla så den inte har några fel för den har ingen garanti kvar , så behöver liten guide på vad jag ska tänka på:D

Permalänk

Vad är det för laptop till att börja med, och vad kostar den osv?

Permalänk
Medlem

svårt att säga..

kvitto, personupgifter, adress, kolla så att allt verkar stämma överens med dator, säljare osv.

be att få starta, surfa ev. fråga om du kan få testa lite spel/belastning med samt utan batteri, m.m.
är priset för bra för att vara sant är det ofta det och det förekommer mycket skit.. (varning för "sätt in pengar nu så skickar jag.. nej jag hinner inte träffa dig jag ska utomlands imorgon")
men är man på sin vakt och har lite tur så kan man komma billigt undan

lycka till

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Som moreempty, samma sak gäller med ALLT beggat man köper, man ska vara nog med att kolla igenom saken, få testa osv

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av ygd3n:

Som moreempty, samma sak gäller med ALLT beggat man köper, man ska vara nog med att kolla igenom saken, få testa osv

Ja för du har inget skydd när du köper av privatpersoner...(det kan man tycka vad man vill om)...utan det enda skydd du har är det som du och säljaren avtalar om: och hur ofta på en skala avtalar säljaren (läs: utfärdar garantier i viss riktning) typ *not* för att denne ska slippa ta ansvar för "det lovade" - man säljer helt enkelt i befintligt skick så det gäller och kolla *allt* före köp.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Gå in i system och kolla så att specifikationen stämmer

Permalänk
Inaktiv

Be att få göra affärn öga mot öga och att du får testa datorn innan du ger pengarna

Permalänk
Medlem

tack alla för svaren:D kommer behövas förhoppningsvis så kommer jag hem med en ny data:D

Permalänk
Medlem

Du kan ju passa på att säga här vad det är för dator och hur mycket du ska betala för den, så kan du få hjälp med att veta om det är ett bra köp eller inte.

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Ja för du har inget skydd när du köper av privatpersoner...(det kan man tycka vad man vill om)...utan det enda skydd du har är det som du och säljaren avtalar om: och hur ofta på en skala avtalar säljaren (läs: utfärdar garantier i viss riktning) typ *not* för att denne ska slippa ta ansvar för "det lovade" - man säljer helt enkelt i befintligt skick så det gäller och kolla *allt* före köp.:)^^

vad yrar du om? garanti är väl bunden till en produkt och inte till ägaren.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilio123:

vad yrar du om? garanti är väl bunden till en produkt och inte till ägaren.

Nej yrar inte.:) Om du köper min Mac så upphör garantin att gälla.:P Apple har bara skyldighet att ha garanti gentemot ursprungsköparen men inte mot köpare 2.^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Nej yrar inte.:) Om du köper min Mac så upphör garantin att gälla.:P Apple har bara skyldighet att ha garanti gentemot ursprungsköparen men inte mot köpare 2.^^

Bara för om man har skyldighet och inte så fungerar det endå inte så. Apple tvärtom är bäst på att ge samma support till produkten oavsett vilken ägare du är.

Till T.S

Köpa laptop beg är oftast en dålig historia. Är så mycket som man förlorar på beg köp av laptop.

Idag är nya laptop fruktansvärt billiga. Såvidare du inte ska handla den p3 laptop för 500kr typ så kolla på nytt. Att köpa en laptop för 5000kr beg är oftast inte lönsamt.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AkUs:

Bara för om man har skyldighet och inte så fungerar det endå inte så. Apple tvärtom är bäst på att ge samma support till produkten oavsett vilken ägare du är.

Till T.S

Köpa laptop beg är oftast en dålig historia. Är så mycket som man förlorar på beg köp av laptop.

Idag är nya laptop fruktansvärt billiga. Såvidare du inte ska handla den p3 laptop för 500kr typ så kolla på nytt. Att köpa en laptop för 5000kr beg är oftast inte lönsamt.

Japp håller med dig Apple är bra på det men alla andra no name tillverkare är mindre (A) (läs: inte alls) bra på att ge garanti om någon annan än den ägare som står på kvittot har datorn.:P Men Apple som sagt de sköter sina åtaganden med bravur!:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!