"Billig" laptop för SC2,Wc3,Diablo etc

Permalänk

"Billig" laptop för SC2,Wc3,Diablo etc

Hej! Gör en ny tråd för får inga alls svar på förra :S. Kompisen blev överlycklig när jag kom med förslaget på en spel laptop (han sa att jag skulle spara var enda jävla krona haha) så vi kan lana ;). Har tänkt mig spela SC2,WC3,Diablo(1,2 och möjligtvis 3) och kanske L4D(2?) vet aldrig vad man kan komma på så kan behöva lite kräm!

Får inte kosta allt för mycket men har ingen speciell budget!

Permalänk
Medlem

Den här Acern kanske Elgiganten - Acer Aspire 5551G

Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk

Hej! När jag frågade idag igen vad han tänkte köra för spel sa han BBC2 och CoDMW2 bortsett från dom andra! Vet att det är nån MSI GX 740 eller nåt sånt på 15" typ... Nån som vet vad den heter eller finns det andra ? Alienware är det nåt att ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Basketnisse:

Hej! När jag frågade idag igen vad han tänkte köra för spel sa han BBC2 och CoDMW2 bortsett från dom andra! Vet att det är nån MSI GX 740 eller nåt sånt på 15" typ... Nån som vet vad den heter eller finns det andra ? Alienware är det nåt att ha?

En vän till mig köpte alienware och den hänger sig i spel stup i kvarten. Vet inte om han fått något måndags exemplar, men så ska det ju knappast vara för 25 lökar.

Permalänk
Medlem

Hej!

Har själv köpt en Acer Aspire 5551G. Kan meddela att versionen med 4gig ram och 1g dedikerat GPU utan problem hanterar såväl sc2 som BF:BC2 / COD:MW2 utan problem på high-specs.

L4d2 lirar du på maxad upplösning och ultra-detaljer i 40-50 fps.

Mycket bra spel-laptop som är snäll mot börsen. Rekommenderas!

Permalänk
Medlem

Kör på MSI!

Lätt den mest prisvärda i dagens läge. GX740 och nya GX660 är det bästa valet. 660 om du vill ha en 15" och 740 om du vill ha en 17".

Mvh

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.