Permalänk
Medlem

Bästa 15" laptopen?

Jag har börjat jobba rätt mycket på resande fot nu och bestämt mig för att köpa en rejäl laptop.

Vilken är den bästa 15" som existerar?

Har kikat på Alienwares 15are men dom har bara hd5850. Vilket stör mig, hade hellre sett att det suttit ett 5870 i dem.

Ifall jag inte får något bra tips så köper jag nog en sån iaf.

mvh

Permalänk
Medlem

Egenskaper för MSI GX660-092NE
edit: kanske inte bästa som existerar, men helt ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av xamal:

Egenskaper för MSI GX660-092NE
edit: kanske inte bästa som existerar, men helt ok

Oj. Låter ju helt perfekt. Men det ser ut att vara lite halvsvårt att fåtagi den?

Permalänk

Den är helt ny. Släpptes 12 Augusti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mintboll:

Jag har börjat jobba rätt mycket på resande fot nu och bestämt mig för att köpa en rejäl laptop.

Vilken är den bästa 15" som existerar?

Har kikat på Alienwares 15are men dom har bara hd5850. Vilket stör mig, hade hellre sett att det suttit ett 5870 i dem.

Ifall jag inte får något bra tips så köper jag nog en sån iaf.

mvh

Beror ju på vad du menar med bäst. Lenovo och HP (elitebook) är väl vad som gäller för datorer som är tåliga och designade för arbete. MSI:n är ju helt klart bättre för spel och har rejält lägre pris än proffsmaskiner men tål inte belastningar/olyckor på samma sätt.
Måste säga att den nya MSI:n verkar väldigt trevlig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megol0:

Beror ju på vad du menar med bäst. Lenovo och HP (elitebook) är väl vad som gäller för datorer som är tåliga och designade för arbete. MSI:n är ju helt klart bättre för spel och har rejält lägre pris än proffsmaskiner men tål inte belastningar/olyckor på samma sätt.
Måste säga att den nya MSI:n verkar väldigt trevlig...

msi GX660 Väldigt bra o prisvärd dator med 5870 grafikkort. om den bara hade finare design enligt mig hade den fått 10/10

Permalänk
Medlem

Bäst = Prestanda

Ska hålla ögonen öppna ifall jag ser några butiker får in MSIn snart då

Besviken på Alienware som inte har nåt att kontra med dock :/ Betalar hellre extra för en sån.

Permalänk
Medlem

Alienware är ju overpriced som in i helvete fast dom ser jävligt läckra ut

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

HP har man inte bra erfarenheter av... Inte Dell heller, så kör du på MSI! Du kommer inte ångra dig

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Visa signatur

Chassi: NZXT H2 White | Moderkort: Asus P8P67 PRO B3 | Processor: Intel i5 2500K | Processorkylare: Cooler Master 412S | RAM: Corsair 12 GB 1600MHz | Grafikkort: Geforce GTX 560 | Nätaggregat: XFX 750W Modular | Hårddisk: Western Digital Green 1TB | SSD: Corsair Force GT 120GB

Permalänk
Medlem

Att Alienware är lite overpriced vet jag om. Men det spelar ingen roll tycker jag, det är ju lite det som är grejjen med en alienware. Annars hade dom ju fallit in i samma fack som alla andra

Har kikat in alienwares 17"are också. Men jag tycker det blir för stort då jag släpar runt på datorn överallt i princip..

Permalänk

Tänk på att du får två MSI:s för priset av en Alienware Nu kanske inte riktigt MSI 17" är lika bra, men det är tänkvärt.