Firefox 4 Beta 3 får stöd för multi-touch

Permalänk
Melding Plague

Firefox 4 Beta 3 får stöd för multi-touch

Den tredje betaversionen av webbläsaren Firefox 4 uppdateras med stöd för fingernavigering.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser coolt ut!

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Fint att de implementerar stöd för multi-touch i FF. Jag behöver dock inte funktionen på stationära datorer.

Permalänk

Nåt ännu mer imponerande i denna videon är hastigheten allt verkar gå i. Det måste väl vara hårdvaruaccelererat?

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem
Skrivet av znarkus-o:

Nåt ännu mer imponerande i denna videon är hastigheten allt verkar gå i. Det måste väl vara hårdvaruaccelererat?

Beta 3 verkar starta betydligt snabbare än Beta 1 och 2 också. Men det kan ha att göra att haft datorn igång ett tag, i normala fall startar man FF innan allt laddat färdigt!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Skrivet av Calle2003:

Beta 3 verkar starta betydligt snabbare än Beta 1 och 2 också. Men det kan ha att göra att haft datorn igång ett tag, i normala fall startar man FF innan allt laddat färdigt!

Läcker den minne som Firefox 3?

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem

Får inte beta 3 att fungera, den startar inte men finns en "firefox" i aktivitetshanteraren som tar upp 25k kb och använder 25% cpu.

Permalänk
Inaktiv

Fungerar fint här, men vart tog Tab Candy vägen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Fungerar fint här, men vart tog Tab Candy vägen?

Det har de inte lagt in än. Det finns dock en build som har stöd för det. Sök på Google. För mej fungerar inte TabCandy i den builden. Men det ska bli awesome när de kommer!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Klimpen2:

Det har de inte lagt in än. Det finns dock en build som har stöd för det. Sök på Google. För mej fungerar inte TabCandy i den builden. Men det ska bli awesome när de kommer!

Ah! Det är en speciell version såg jag nu. Kan lova att Tab Candy saknas när man väl använt det.
Jag fick lägga till Tab Candy knappen då den inte är aktiverad som standard. Customize Toolbar och dra ut knappen så bör det fungera.

Inte helt säkert att det kommer med i Firefox 4 vad jag förstått, men med tanke på vilket lyft det blev med detta så har iallafall jag svårt att tro att det skulle försvinna.

Tab Candy för de som inte sett ännu: Tab Candy: Making Firefox Tabs Sweet Aza on Design
Nyhetstipsade detta till redaktionen för någon vecka sedan men det verkade inte intressant nog..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Ah! Det är en speciell version såg jag nu. Kan lova att Tab Candy saknas när man väl använt det.
Jag fick lägga till Tab Candy knappen då den inte är aktiverad som standard. Customize Toolbar och dra ut knappen så bör det fungera.

Inte helt säkert att det kommer med i Firefox 4 vad jag förstått, men med tanke på vilket lyft det blev med detta så har iallafall jag svårt att tro att det skulle försvinna.

Tab Candy för de som inte sett ännu: Tab Candy: Making Firefox Tabs Sweet Aza on Design
Nyhetstipsade detta till redaktionen för någon vecka sedan men det verkade inte intressant nog..

Låter intressant. Speciellt att man kan dela en grupp flikar med andra. Perfekt vid grupparbete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Ah! Det är en speciell version såg jag nu. Kan lova att Tab Candy saknas när man väl använt det.
Jag fick lägga till Tab Candy knappen då den inte är aktiverad som standard. Customize Toolbar och dra ut knappen så bör det fungera.

Inte helt säkert att det kommer med i Firefox 4 vad jag förstått, men med tanke på vilket lyft det blev med detta så har iallafall jag svårt att tro att det skulle försvinna.

Jo, jag såg det andra gången jag testade. Men det fungerade fortfarande inte.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad firefox teamet har gjort, många sajter har blivet helt suddiga..? knepigt...

Ett par screenshots:

Sweclockers sida ser ganska bra ut, lite suddigt i texten.
www.SweClockers.com

Ett exempel på icloud's sida, ser helt hemsk ut i firefox 4.
www.Icloud.com

Ett tips till er som vill köra nya Firefox 4 beta med era gamla plugin:

Skriv about:config i adress fältet.
Lägg till raden extensions.checkCompatibility.4.0b och sätt den till false.

Starta om firefox, nu borde du ha alla dina gamla plugin tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmiDonk:

Vet inte riktigt vad firefox teamet har gjort, många sajter har blivet helt suddiga..? knepigt...

Ett par screenshots:

Sweclockers sida ser ganska bra ut, lite suddigt i texten.
www.SweClockers.com

Ett exempel på icloud's sida, ser helt hemsk ut i firefox 4.
www.Icloud.com

Ett tips till er som vill köra nya Firefox 4 beta med era gamla plugin:

Skriv about:config i adress fältet.
Lägg till raden extensions.checkCompatibility.4.0b och sätt den till false.

Starta om firefox, nu borde du ha alla dina gamla plugin tillbaka.

För mej är det skarpt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klimpen2:

För mej är det skarpt.

Här är det också skarpt, kör iofs FF 4.0 Beta 3 på en laptop med Windows XP.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AmiDonk:

Vet inte riktigt vad firefox teamet har gjort, många sajter har blivet helt suddiga..? knepigt...

Ett par screenshots:

Sweclockers sida ser ganska bra ut, lite suddigt i texten.
www.SweClockers.com

Ett exempel på icloud's sida, ser helt hemsk ut i firefox 4.
www.Icloud.com

Ett tips till er som vill köra nya Firefox 4 beta med era gamla plugin:

Skriv about:config i adress fältet.
Lägg till raden extensions.checkCompatibility.4.0b och sätt den till false.

Starta om firefox, nu borde du ha alla dina gamla plugin tillbaka.

Ser bra ut för mig, kör iofs Minefield (från länk ovan).

Tack för tipset med plugins, saknar ett par.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klimpen2:

För mej är det skarpt.

Det är det för mig med nu...Verkar som min clear-type kalibrering har ändrat sig.

Permalänk
Medlem

har haft firefox 4 ett tag nu, finns det inte i svensk layout ?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Muiltitouch är så onödigt på stationarä burkar så det stinker om det. Ännu en "cool funktion" som ingen kommer använda efter att nyhetens behag har lagt sig.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

har haft firefox 4 ett tag nu, finns det inte i svensk layout ?

Jodå. Kolla på länken som är givet i artikeln, så skrollar du ner till bokstaven S, så ser du "Swedish/Svenska" där. Personligen föredrar jag att ha allting på engelska.

Permalänk

och hur tusan minimerar man? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Walle1991:

och hur tusan minimerar man? :S

Det är ett känt problem att endel personas kan göra så att minimera, maximera och stängknapparna försvinner. Pröva att ta bort titt persona. Vilken version kör du med?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk

thx det var temat som gjorde det..

Permalänk
Medlem

Hur man aktiverar hårdvaruacceleration i FF4 Beta3 https://wiki.mozilla.org/Platform/GFX/Direct2DDemo

Gillar betan skarpt, hoppas på en fungerande version av adblock plus snart bara. (sry swec, orkar inte reklam).

Edit: about:config -> new "bolean" döp till "extensions.checkCompatibility.4.0b" sätt till false.

Funkade för adblock plus iaf ^^ .

Permalänk
Medlem

Nu finns TabCandy i FF 4. I alla fall i Minefield. Det är helt klart awesome!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk

Verkar lovande det här, ingen brist på alternativ på vettiga browsers längre direkt!

Inte minst "Tab Candy"-funktionen lockar, sitter med tre fönster uppe nu, två olika browsers...
Får se vad de kan hitta på.

Trött...
Visa signatur

"You don't have bad luck. The reason that bad things happen to you is because you're a dumbass"

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig som vissa sidors AJAX funktioner inte fungerar?

Kan inte komma åt Gmail fråm Fx betan längre

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Är det bara för mig som vissa sidors AJAX funktioner inte fungerar?

Kan inte komma åt Gmail fråm Fx betan längre

Gmail funkar för mig utan problem.