Köpråd, bärbar dator, budger 5000:-

Permalänk
Medlem

Köpråd, bärbar dator, budger 5000:-

Hej och hallå!

Jag ska köpa mig en bärbar dator. Den ska användas för lite studier, filmtittande och lite spelande. Spel så som Cs, Wow, Wc3. Jag har 5000:- att röra mig med. Minst en 15' är väl att föredra, skulle kanske kunna gå ner på 14'1 (eller hur stora dom nu är)

Tack på förhand.
Putte

Visa signatur

Fred!

Permalänk
Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludwigstrand:

Det ser inte allt för illa ut, men klarar det där grafikkortet av spel som wow?
Den fick 720 poäng i 3dmark06, kan det verkligen stämma? Är det inte väldigt lite poäng?

Visa signatur

Fred!

Permalänk
Skrivet av pookiie:

Det ser inte allt för illa ut, men klarar det där grafikkortet av spel som wow?
Den fick 720 poäng i 3dmark06, kan det verkligen stämma? Är det inte väldigt lite poäng?

Jo 762* är ju ganska lite med WoW och CS är inte direkt krävande spel så jag tror det kommer att räcka.

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Medlem

Grafikkortet i den är intergrerad och ingen höjdare alls för spel. Wow kommer inte att fungera bra, om ens alls. Alltså, bara för att ge ett exempel så är denna dator på inet för en tusing mer bra mycket vettigare att köpa för spel. 6464 poäng istället för 762. Detta på grund av att 5738 har ett dedikerat grafikkort, och inte någon låtsasgrafik från intel.
Acer Aspire 5738ZG - Inet.se

Permalänk
Skrivet av Lejnoss:

Grafikkortet i den är intergrerad och ingen höjdare alls för spel. Wow kommer inte att fungera bra, om ens alls.

Nu är det ju inte så att det körs i extremt höga upplösningar (1366*768) så jag tror det kommer gå bra ändå. Annars finns det HP Compaq CQ62-A10 - Inet.se som i alla fall har ett seperat grafikkort.

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk

Wow är mer krävande än folk tror, framförallt på high-populated servers där det är jävligt mycket aktivitet.
Dalaran är näst intill omöjligt för mig på en stationär dator med 8800GT @ low settings, förvisso på en upplösning i 1920*1080.

Jag tror det är värt den ynka tusingen för ett bättre grafikkort, definitivt!

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludwigstrand:

Nu är det ju inte så att det körs i extremt höga upplösningar (1366*768) så jag tror det kommer gå bra ändå. Annars finns det HP Compaq CQ62-A10 - Inet.se som i alla fall har ett seperat grafikkort.

Verkligen tveksamt om det skulle fungera alls.
Iallafall urbota dumt att tipsa om en dator med intels intergrerade grafikkort för någon som vill spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludwigstrand:

Då är detta ett bättre alternativ. För en lapp mindre. Grafikkretsen är något bättre.

HP Compaq 615 VQ622EA - 2,2GHz DC 2GB 160GB DVD±RW 15" - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

- Ingen hdmi
- En högtalare (kör dock rätt högt)
- kan vara lite högljud (blir bättre efter biosuppdatering)

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Avstängd

Som sagt:
Acer Aspire 5738ZG - Inet.se
Självklara valet i ditt läge, priset 5499 gäller tills 22 Augusti.

Lägg till denna i varukorgen också, så får du Gratis frakt:)
Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr - Inet.se

Mvh r3mpuh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pookiie:

Det ser inte allt för illa ut, men klarar det där grafikkortet av spel som wow?
Den fick 720 poäng i 3dmark06, kan det verkligen stämma? Är det inte väldigt lite poäng?

Datorn som du kan se i mitt inlägg ovan^^ får 6 464 3dmark06 poäng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Som sagt:
Acer Aspire 5738ZG - Inet.se
Självklara valet i ditt läge, priset 5499 gäller tills 22 Augusti.

Lägg till denna i varukorgen också, så får du Gratis frakt:)
Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr - Inet.se

Mvh r3mpuh

Jo den där Acer'n ser faktiskt ganska bra ut för priset, men då är det en femhundring extra. Ja, jag vet, endast en femhundring, men för mig är det ganska mycket med tanke på att jag inte har en inkomst. Jag får väl helt enkelt vänta på kampanj eller tills jag, av någon konstigt anledning, fått mer pengar. Underbart med fraktfritt över 500:- om man är sweclockers medlem. Sånt är ett jävla plus faktiskt.

Visa signatur

Fred!

Permalänk

computercity har fraktfritt på nästan alla laptops, tror jag.
Kolla om du hittar något av intresse där kanske?

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pookiie:

Jo den där Acer'n ser faktiskt ganska bra ut för priset, men då är det en femhundring extra. Ja, jag vet, endast en femhundring, men för mig är det ganska mycket med tanke på att jag inte har en inkomst. Jag får väl helt enkelt vänta på kampanj eller tills jag, av någon konstigt anledning, fått mer pengar. Underbart med fraktfritt över 500:- om man är sweclockers medlem. Sånt är ett jävla plus faktiskt.

Det är en kampanj på den tills 22 augusti.
Som sagt, från en 5000kr laptop får du ungefär hälften av prestandan du får från acer laptopen som är kampanjad till 5500kr på grund av skol starten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Det är en kampanj på den tills 22 augusti.
Som sagt, från en 5000kr laptop får du ungefär hälften av prestandan du får från acer laptopen som är kampanjad till 5500kr på grund av skol starten..

Jaså, det är kampanj nu. Det känns så bra för priset, alldeles för bra för att missa chansen. Jag får helt enkelt gå på jakt efter lite pengar. Tack!

Visa signatur

Fred!

Permalänk
Hedersmedlem

Egenskaper för eMachines E640G-P323G32Mn (LX.NA802.039)

Är väl också ganska vettig i prisklassen?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Den ser faktiskt inte så dum ut.
Hur står sig AMD idag? Och det är väl ganska så OK kräm i ett HD 5470?

Visa signatur

Fred!

Permalänk
Keeper of Traditions

Har man inte en bra ekonomi så kanske man ska passa sig för Acer laptops, då dom är kända för att gå sönder, och då kan det bli dyrt... Det låga priset bedrar lite.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Elgiganten

Den här då? Lite för dyr men snygg

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Denna ser ju väldigt prisvärd ut. HD5470 är ju också hyfsat kraftfull mer om den här: Notebookcheck: ATI Mobility Radeon HD 5470

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Är Emachines Acer's budget datorer? Så som Compaq för Hp.

Skrivet av Newklear:

Har man inte en bra ekonomi så kanske man ska passa sig för Acer laptops, då dom är kända för att gå sönder, och då kan det bli dyrt... Det låga priset bedrar lite.

Jag har tänkt på det där, men Acer verkar vara det enda alternativet.

Visa signatur

Fred!

Permalänk

Jo Emachines är Acers budgetmärke. Har bara kört HP laptop så kan inte yttra mig om kvaliteten på dem. Men specsen på Emachines datorn i denna tråden är riktigt bra. Sen om datorns kvalitet är bra eller inte är ju svårt att sia om. Tyvärr är det svårt att få en kraftfull 15 tummare för 5000 kronor.

EDIT: HP har en med HD4200 grafik vet inte hur den klarar sig i WOW har aldrig lirat det spelet. Borde funka med hyfsade inställningar kanske?
Dator:Egenskaper för HP 625 WS796EA - 2,1GHz DC 2GB 250GB DVD±RW 15"
Den har HDMI utgång också enligt prisjakt så har du en LCD med HDMI kan du ju koppla in den till TVn!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jo Emachines är Acers budgetmärke. Har bara kört HP laptop så kan inte yttra mig om kvaliteten på dem. Men specsen på Emachines datorn i denna tråden är riktigt bra. Sen om datorns kvalitet är bra eller inte är ju svårt att sia om. Tyvärr är det svårt att få en kraftfull 15 tummare för 5000 kronor.

EDIT: HP har en med HD4200 grafik vet inte hur den klarar sig i WOW har aldrig lirat det spelet. Borde funka med hyfsade inställningar kanske?
Dator:Egenskaper för HP 625 WS796EA - 2,1GHz DC 2GB 250GB DVD±RW 15"
Den har HDMI utgång också enligt prisjakt så har du en LCD med HDMI kan du ju koppla in den till TVn!

Jag håller mig helst borta från hp, pågrund av deras värme och fläktarnas ljudnivå. Sambon har en Emachines, den funkar hur bra som helst. Jag kör nog på den, om jag inte får tag i mer pengar. Tack!

Jag funderar på om man ska vänta tills imorgon och beställa datorn, eller om man ska göra det idag så dom skickar den imorgon bitti. Funderingarna ligger kring kampanjer, startar dessa på måndagar? Jag tänkte, det kanske startar någon imorgon och så missar man ett bra erbjudande.

Visa signatur

Fred!

Permalänk
Hedersmedlem

Om det är den jag länkar till så verkar det vara ganska ordinarie pris på den.

Prisutveckling på eMachines E640G-P323G32Mn (LX.NA802.039)

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Jag har en kille här som fått över lite datorer på företaget och ska sälja dom. Jag får knycka datorn för 4500:-. Det jag undrar nu är väl om det är värt det? Den är i stort sett endast uppackad från kartongen.

Spec:
- Intel Pentium Dual Core - 2,1GHz
- 3 GB / 8 GB(max) - DDR3 SDRAM - 1066 MHz
- 250GB Hårddisk Serial ATA-150 - 5400 rpm
- 15.6" TFT 1366 x 768 ( WXGA )
- Grafikkort ATi Mobility Radeon HD 4570 HDMI-utgång DDR3 VRAM
- DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - integrerad
Modem, Nätverkskort, Ljudkort, Trådlöst lan
- Stereohögtalare, trådlös LAN-antenn
- Minneskortläsare 5 i 1
- Inbyggd webcam
- Driftstid upp till 3.5 timmar
- Svenskt original Windows och tangentbord.
- 2.8 kg

Visa signatur

Fred!

Permalänk
Skrivet av pookiie:

Jag har en kille här som fått över lite datorer på företaget och ska sälja dom. Jag får knycka datorn för 4500:-. Det jag undrar nu är väl om det är värt det? Den är i stort sett endast uppackad från kartongen.

Spec:
- Intel Pentium Dual Core - 2,1GHz
- 3 GB / 8 GB(max) - DDR3 SDRAM - 1066 MHz
- 250GB Hårddisk Serial ATA-150 - 5400 rpm
- 15.6" TFT 1366 x 768 ( WXGA )
- Grafikkort ATi Mobility Radeon HD 4570 HDMI-utgång DDR3 VRAM
- DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - integrerad
Modem, Nätverkskort, Ljudkort, Trådlöst lan
- Stereohögtalare, trådlös LAN-antenn
- Minneskortläsare 5 i 1
- Inbyggd webcam
- Driftstid upp till 3.5 timmar
- Svenskt original Windows och tangentbord.
- 2.8 kg

Nej, den är inte värd 4500 kr.
1000 kr för mycket enligt mig.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusnns:

Nej, den är inte värd 4500 kr.
1000 kr för mycket enligt mig.

Om den inte är använd så är den lätt värd priset. Går inte att hitta en lika bra bärbar dator för den summan pengar.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Jag nappade på den och korkade som jag är satte jag in pengar i förskott, i söndagskväll och ännu har ingen dator dykt upp. Tråkigt men sant, jag har nog blivit lurad. Det konstiga i det hela är att personen verkar väldigt seriös. Äger två företag m.m.

Håller tummarna för att den kanske kommer imorgon, eller iaf att det bara blivit något fel.

EDIT: Klart det hade blivit fel. Killen sade till mig att det ej fanns något koli-nr, kanske pgr av det inte var posten. Jag fick iaf tag på honom nyss och fick ordernummer. Ringde DHL och det visade sig att det var något fel och blev kopplad till Eskilstuna. Väl där visade det sig att killen beställde hemkörning, därav inget paket på servicepoint-stället och brevet om att paketet kan köras ut hamnade som vanligt hos grannen. Posten i ett nötskal, som näst intill ALLTID lägger breven fel här. Skönt var det här iaf och säkert fel tråd att skriva i.

Visa signatur

Fred!