Apple släpper Ios 4.02 – täpper till säkerhetshål

Permalänk
Melding Plague

Apple släpper Ios 4.02 – täpper till säkerhetshål

Det omtalade PDF-hålet täpps till med nya versioner av Apples mobila operativsystem Ios.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Undrar hur länge det kommer dröja innan någon hittat en ny exploit som kan användas för jailbreak. Kommer nog uppdatera min touch 3G pga säkerhetshålet, då den inte är jailbreakad.

Visa signatur

R5 3600 | Sapphire 5700XT Pulse | B450-F Strix | 2x8 Corsair 3000MHz | Seasonic Prime 650W | FD Meshify C | BeyerDynamic DT-990 | Nintendo Switch | Steam Deck | PS5 | 12TB HP Microserver | MacBook Air M1 | Linux

Permalänk
Medlem

Kommer inte uppdatera då min 4.0.1 med Jailbreake fungerar bra.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Syph1x:

Undrar hur länge det kommer dröja innan någon hittat en ny exploit som kan användas för jailbreak. Kommer nog uppdatera min touch 3G pga säkerhetshålet, då den inte är jailbreakad.

Frågan är dock om nästa exploit inte sparas till 4.1.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Trademarks, Ipad, Iphone, Ipod, Ios, Itunes -> iPad, iPhone, iPod, iOS, iTunes.

Hårklyveri, men faktiskt jobbigt och konstigt att läsa dem med stor bokstav.

Permalänk
Medlem

Jag uppdaterar bara när jag vet att det finns en fungerande Jailbreak samt unlock. Så har jag alltid gjort. Då är man på den säkra sidan.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Traumklang:

Jag uppdaterar bara när jag vet att det finns en fungerande Jailbreak samt unlock. Så har jag alltid gjort. Då är man på den säkra sidan.

Precis finns ett program som blockar PDF filer ändå, inte direkt som att man kör dem på sin iphone ändå ^^

Permalänk

Men den snabbar inte upp min 3G då? Dom jobbade ju på att lösa varför 3G modellen blev så j*vla seg åxå.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av mixim:

Trademarks, Ipad, Iphone, Ipod, Ios, Itunes -> iPad, iPhone, iPod, iOS, iTunes.

Hårklyveri, men faktiskt jobbigt och konstigt att läsa dem med stor bokstav.

Du får leva med det eftersom det är en del av det svenska språket.

Permalänk
Medlem

Hoppas min lur beställd från Tre för någon vecka sedan kommer med den äldre versionen av iOS så jag kan låsa upp och unlocka den.

Permalänk
Medlem

Detta är alltså en uppdatering som tätar "jailbreak-hålet" och inte säkerhetsluckan som upptäckts några dagar sedan? Den som gör att man kan komma åt information så som kontouppgifter.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av emerlu:

Du får leva med det eftersom det är en del av det svenska språket.

Språk både utvecklas och ändras för den delen också. Jag skulle också skriva med liten bokstav.

Permalänk
Medlem

Bah hade hoppats på att den updaten skulle fixa mitt kamera problem men blir att skicka in den och vänta en månad på en ny då.. :/
Fick mig ett jävla måndags ex.

Visa signatur

Corsair 750D | Asus Maximus Formula VI | Core i7 Haswell 4770k | Corsair H100i | 2x Asus 780 OC DCII |2x Samsung 840 Evo Basic 250gb - Raid 0 | G.Skill 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Fractal Design 800W Platinum | W7 Ultimate | 3DM11: P18166 OA Score - 26193 Graphic Score|

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av emerlu:

Du får leva med det eftersom det är en del av det svenska språket.

Ursäkta för OffT, men det du säger stämmer ju faktiskt inte alls. iTunes, iPad, iPhone... etc. är ju alla namn/trademarks, och därmed är det ju faktiskt felaktigt att skriva dem på något annat sätt än med just liten bokstav.

OnT: Precis som många andra väntar jag nog tills det finns en fungerande jailbreak

Visa signatur

---

Permalänk
Hedersmedlem

Dev Teamet (de som släppte jailbreakme) jobbar även på en riktig lösning:
Dev-Team Blog - Fixing what Apple won't
... för ALLA prylar som kör iOS 3 eller 4, dvs inkl. första generationen iPhone och iPod Touch som Apple låtit vara osäkra.

Edit: Ännu bättre, den finns i Cydia ("PDF Patch"), och tycks fungera prima!

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Ursäkta för OffT, men det du säger stämmer ju faktiskt inte alls. iTunes, iPad, iPhone... etc. är ju alla namn/trademarks, och därmed är det ju faktiskt felaktigt att skriva dem på något annat sätt än med just liten bokstav.

OnT: Precis som många andra väntar jag nog tills det finns en fungerande jailbreak

Ursäkta för ännu mera OT men det är fel.

Skrivet av Wikipedia:

Företag och organisationer: Företagsnamn och namn på organisationer skrivs enligt svensk språkstandard med inledande versal för namn. Ofta avviker företag i sin egen kommunikation från detta av marknadsföringsskäl. Ikea brukar skrivas IKEA i företagets egna skrifter men bör skrivas Ikea i andra slags texter. När namnet består av flera ord följer man normalt företagets eller organisationens egen praxis, till exempel Rädda Barnen, Nordiska Kompaniet.

Detta utsträcker sig även till företagens varumärken. Jag skrev mitt ursprunliga inlägg för jag börjar bli trött på att folk anmärker direkt man skriver Ipad eller Ipod vilket är korrekt enligt svensk praxis.

Permalänk
Medlem

Trodde äppelfascisterna tvångsuppdaterade mjukvaran i telefoner och datorer, men det har väl inte kommit till det ännu, kanske till nästa generation...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Nästan, de tillåter ju inte att man installerar något annat än den senaste versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av storsnusaren:

Nästan, de tillåter ju inte att man installerar något annat än den senaste versionen.

Joda, ännu kan du återställa till 4.01, apple signar dem ännu. Har du dina tidigare SHSH-filer sparade i cydia så kan du återställa likaså,