Bästa HoMaM-alternativet?

Permalänk
Medlem

Bästa HoMaM-alternativet?

Fick idag för mig att det var dags att köra Heroes igen! Efter att dock redan har spenderat en hel del tid med Heroes 3, så testade jag Heroes 4. Var dock en ganska stor besvikelse..

Finns det några bra Heroes-kopior? Kollade lite om Disciples 3, men enligt recensionen på gamespot så ska det tydligen bli ganska enformigt en bit in.

Permalänk
Medlem

Måste vänta ~1år och hoppas på det bästa
A New Era Of Might And Magic Begins

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Entusiast

Du kan ju lira King's Bounty spelen, annars så tycker jag personligen att HoMM 5 var väldigt roligt med båda expansioner helt klart bättre än 4an iaf.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Bästa HoM&M spelet efter 3:an är utan tvekan Heroes 2, har du inte redan kört det innan ska du definitivt göra det. Testade själv att lira spelet förra året och blev helt fast, man saknar vissa saker från 3:an och det var mer obalanserat men Heroes 2 är fortfarande lätt värt att spela speciellt singelplayer kampanjen som jag tycker var bättre än i Heroes 3.

Tyckte också 4:an var en besvikelse och även Heroes 5 men det var åtminstone mer likt 3:an så du kanske kommer att gilla 5:an mer. Själv har jag inte testat Heroes of Might and Magic Online än men det kan kanske vara värt att kolla in. I övrigt finns det väl inga bra alternativ till Heroes 3 tyvärr men du kan ju även köra med moddar också som tex In the Wake of Gods.

Permalänk
Medlem

Föreslår Age of Wonders serien

Permalänk
Medlem
Skrivet av mark501:

Föreslår Age of Wonders serien

Inget slår Heroes of Might and Magic III, men Age of Wonders är en god tvåa, speciellt ettan är riktigt bra! Tvåan var bra spelmässigt men hade inte alls samma känsla tyvärr.

Permalänk
Medlem

Som tidigare nämnts så är Kings Bounty ett mycket bra alternativ. Striderna är turbaserade så där kommer du känna igen dig, på "world map" är det dock inte turbaserat, där springer man omkring fritt. Notera att det enbart är singleplayer.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8