Permalänk
Medlem

Snabb fråga ang. hotell

Hej

Tänkte bara kolla med er om man nu bokar hotell i t.ex. Budapest och det står så här för Standardenkelrummen:

Får jag då ta in en person i rummet som kan övernatta?

Det är så att jag pluggar i ungern och har en flickvän där. Jag tänkte dra dit några dagar för att träffa henne. Men ville bara veta om jag kan släppa in henne i rummet och kanske övernatta dagarna jag är där (4 dagar)

Kan man göra det?

Permalänk
Medlem

Egentligen inte, då rummet är för 1. Men frågan är hur hårda dom är på detta.

Permalänk
Medlem

Nej det får du inte, står ju klart och tydligt att det är för en gäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av proxx:

Hej

Tänkte bara kolla med er om man nu bokar hotell i t.ex. Budapest och det står så här för Standardenkelrummen:

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/--standard.jpg

Får jag då ta in en person i rummet som kan övernatta?

Det är så att jag pluggar i ungern och har en flickvän där. Jag tänkte dra dit några dagar för att träffa henne. Men ville bara veta om jag kan släppa in henne i rummet och kanske övernatta dagarna jag är där (4 dagar)

Kan man göra det?

Det brukar väl kunna gå att smyga in folk på ett rum?:P De måste väl kunna besöka dig en liten stund? Lär ju inte vara någon som står och kolla ifall hon sover där eller inte.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Besöka får man göra men övernatta står ju att man inte får men du pröjsar ju för rummet så egentligen borde du kunna trycka in ett par människor där iaf hehe.

Bästa och fråga dem.

Permalänk
Medlem

Som sagt, givetvis får du ha besökare. Och såvida ni inte är sjukt osmidiga borde det väl inte vara något problem att sova två där utan att någon märker det. Fråga inte, ba kör!

Permalänk
Medlem

Det är inga problem att ta in en extra person. Men de får inte övernatta.
Jag själv har aldrig blivit haffad när jag sovit över eller haft någon som övernattat i enkelrum. Men vet inte vad som händer ifall man blir påkommen. De lär väll antingen kräva dig på pengar för en till person (brukar vara kostnaden för en extrasäng, oavsett ifall man delar säng eller ej) eller så blir bara personen avvisad från hotellet.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Frågan är ju redan besvarad men jag måste fråga, om hon bor där nere måste det ju vara smidigare om du sover hos henne?

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Ni får iaf plats i sängen eftersom de står king-size-säng (180x200):P