Permalänk
Medlem

Project Sora

Tjenare allihopa!
(Hjälp mig gärna att göra en snyggare verision av den här)

Nu har jag startat mitt projekt "Project Sora". Det här blir förstås bygget som jag ska FÄSTA PLEXIGLAS MED TRÄPLUGG! Bygget ska påminna lite om ett rymdskepp. Jag har höga förväntningar på mig själv om detta bygget, då det ska bli det bästa EVER! JAg ska försöka ta så bra kort jag kan, men hoppas inte för mycket
Lite smått info om bygget:

Färgschema: Vitt och grönt (Ska försöka undvika svart så mycket det går )
Chassi:techsolo??? (Aldrig hört talas om det )
Processor: Intel Pentium Dual Core E5200 SLAY7 @ 2,5GhZ [Skänkt av Xfinity] (Blir antagligen lite överklockning)
Grafikkort:ASUS ROG 8600GT Silent
Moderkort:ELITEGROUP PT880PRO-A (s775)
Hårddiskar: NEC 20,5 GB 5200 RPM; Samsung 8,4 GB, Okänd RPM [Skänkta av Alle22](Ska köras i RAID 0)

Budget:Så lite som möjligt!

På grund av min låga budget så skulle det vara schysst om nån skulle kunna höra av sig om nån har någonting som kanske passar till systemet.
Hör gärna av dig om du har vit eller grön MDPC-X sleeve med heatshrink.
Saker som ska göras:
_________________________________
[*]= 100% att det ska göras
[-]= Osäkert att det ska göras
[X]= Gjort
_________________________________

[X] Ta bort HDD buren för mer plats
[X] Göras hål i toppen för fläktgaller gjort av plexiglas
[*] Såga ut mönstret på plexit
[*] Fästa det med träplugg

[*] Införskaffa metallbitar
[*] Göra ny form på framsidan med dessa

[*] Göra gravyr med Sora märket på en liten rund glasbit som ska sättas där fram
[-] Sätta in plexi på båda sidorna (Kan bli dyrt)
[*] Göra gravyr på dessa som matchar fläktgallret

[*] Chassit ska målas vitt med gröna nitar
[*] Nätagget ska målas vitt och skrivas "HIGH VOLTAGE" på med grönt

Nu vill jag inte avslöja mer, både för att jag är lat och att ni måste bli överraskade

Saker som saknas/behövs:

Färg| grön och vit med lack
Ännu mer plexi
Träpluggar
Grafikkort
MDPC-X sleeve + heatshrink| grön och vit
Fläktar och fläktkontroller| Random fläktar och fläktkontroller ej bestämt (Vilken som helst)
Nätkabel
Kringutrustning| skärm, tangentbord och mus
KRITIK!| Nu vill jag höra exakt vad som är bra eller dåligt!!!! Poängsätt 1-10 genom byggets gång

Var schyssta oatt inte klaga på komponenterna, jag är fattig för tillfället

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha! Ganska annorlunda project, men kör hårt

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Haha! Ganska annorlunda project, men kör hårt

Annorlunda var typ halva grejen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lite bilder på datorn:

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Nätagg av guld

Uploaded with ImageShack.us

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lite hårdvara:

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Lycka till mannen. Trodde att du skulle använda dina röda Enermax Magma du köpte av mig. För det var väl du som köpte dem?

Projektet låter kul, lycka till och jag kommer självklart att följa detta.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Lycka till mannen. Trodde att du skulle använda dina röda Enermax Magma du köpte av mig. För det var väl du som köpte dem?

Projektet låter kul, lycka till och jag kommer självklart att följa detta.

Från början var det egentligen tänkt så fast jag tyckte det skulle vara synd att måla om dom Jag har däremot kommit på ett annat projekt jag kan använda dom till Just wait and see...

Visa signatur
Permalänk

*bevakad*
Detta bygge lät kul gillar idén att köra på så liten budget som möjligt

Lycka till, S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, Intel 8700k, ASUS Z370-I, 16GB DDR4 3000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

*bevakad*
Detta bygge lät kul gillar idén att köra på så liten budget som möjligt

Lycka till, S

VAr då direkt ingen "idé" då detta blev ett måste... Fast gamla komponenter betyder ju också att man inte behöver vara lika försiktig

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Skarhed:

VAr då direkt ingen "idé" då detta blev ett måste... Fast gamla komponenter betyder ju också att man inte behöver vara lika försiktig

Stämmer, fast det blir jobbigt om man inte är försiktig och ändå måste hitta nytt/beg.
Det roliga med liten budget är att det lockar fram innovativa och smarta lösningar på ett annat sätt än om man är ekonomiskt oberoende och kan köpa allt.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, Intel 8700k, ASUS Z370-I, 16GB DDR4 3000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Skarhed:

VAr då direkt ingen "idé" då detta blev ett måste... Fast gamla komponenter betyder ju också att man inte behöver vara lika försiktig

Bara jag som tänker vitsprayade komponenter med gröna kylflänsar.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Bara jag som tänker vitsprayade komponenter med gröna kylflänsar.

Japp... Bara du... Hade inte tänkt att göra det då jag tycker det förstör "elektronikens vackra sida"

Visa signatur
Permalänk

Detta kan bli....Intressant

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Detta kan bli riktigt intressant. Lycka till!

Visa signatur

GPU: EVGA GeForce GTX 1080 8GB ACX3.0 FTW Hybrid | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz | CPU-kylare: be quiet! Silent Loop 240mm | Moderkort: Aorus Master Z390 | RAM: Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO Svart | M.2 SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB | SSD: Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Fractal Design Integra M 650W | Chassi: Fractal Design Define R6 USB-C Svart TG |

Permalänk
Medlem

Visar lite vad jag har gjort: (Är det någon som vet hur man får bilderna i perfekt storlek?)

Sågat ur HDD buren

Ful jäkel

Försökte med en lite "proffsigare" bild

Sora märket som jag ska gravera där fram (Kanske nån som vill datorisera det?)

Innan jag sågar ut fläktgallret vill jag bara kolla med er att det ser bra ut (Kolla fläktarna i bakgrunden Har avgudat dom i sommar )

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Man förminskar bilderna i valfritt bildprogram? Paint fungerar om annat inte finns. Tycker fläktgallret såg bra ut, hur är det tänkt att du ska kapa det?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Eller via uppladdning på imageshack

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Eller så laddar man upp bilderna i valfri storlek i imageshack om dom ändå ska upp på internet.

EDIT: Såklart så är pingvinen lite snabbare

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Man förminskar bilderna i valfritt bildprogram? Paint fungerar om annat inte finns. Tycker fläktgallret såg bra ut, hur är det tänkt att du ska kapa det?

Jag ska inte kapa det Det är där det är markerat med grått som det ska bli hål rakt igenom

Skrivet av Zatyrax:

Eller via uppladdning på imageshack

Såg det förut, men när jag tryckte att jag skulle ladda upp flera bilder blev bara en uppladda Kan man inte skriva nåt i via HTML för att få en bra storlek?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Jag ska inte kapa det Det är där det är markerat med grått som det ska bli hål rakt igenom

Såg det förut, men när jag tryckte att jag skulle ladda upp flera bilder blev bara en uppladda Kan man inte skriva nåt i via HTML för att få en bra storlek?

Nu är jag inte riktigt med på vad du säger. Du klickar bara på browse, sen väljer du en bild som du vill ladda upp. Sen klickar du på browse igen och väljer nästa osv... Kanske går att markera många filer så du slipper hålla på och klicka på browse hela tiden. Sen klickar du på Upload options/resizing och väljer storlek, sen Upload now.

Funkar fint för mig iaf.

Och med HTML, ingen aning. Jag kan inte sånt ^^

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zatyrax:

Nu är jag inte riktigt med på vad du säger. Du klickar bara på browse, sen väljer du en bild som du vill ladda upp. Sen klickar du på browse igen och väljer nästa osv... Kanske går att markera många filer så du slipper hålla på och klicka på browse hela tiden. Sen klickar du på Upload options/resizing och väljer storlek, sen Upload now.

Funkar fint för mig iaf.

Och med HTML, ingen aning. Jag kan inte sånt ^^

Jag markerade alla samtidigt (5 st), stod att den laddade upp 5st men så kom det bara en

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Skarhed:

Jag ska inte kapa det Det är där det är markerat med grått som det ska bli hål rakt igenom

Då kapar du ju i det. Och tack, du svarade på min fråga iallfall. ^^,

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Då kapar du ju i det. Och tack, du svarade på min fråga iallfall. ^^,

*Helt borta* Jaha...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tycker vi kan ta och tacka Xfinity för sponsringen av en Intel Dual Core E5200 om jag inte minns fel

Visa signatur
Permalänk
Medlem

JAg hämtar åt hårddiskarna från posten imorrn

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sora betyder väl himmel? Vore det inte bättre med vitt och ljusblått?

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Vad får man i utbyte mot sponsringen? För jag menar. Att söka sponsring är inte samma sak som att tigga, och att bli sponsrad är inte samma sak som att få saker. I'm just saying.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av XzaR:

Sora betyder väl himmel? Vore det inte bättre med vitt och ljusblått?

Jag har ingen aning vad det betyder då det är baserat på Aros baklänges och Zora från Zelda (Om jag inte minns fel hade de grönt och vitt på sig)

Skrivet av sack:

Vad får man i utbyte mot sponsringen? För jag menar. Att söka sponsring är inte samma sak som att tigga, och att bli sponsrad är inte samma sak som att få saker. I'm just saying.

I utbyte mot "sponsringen" (kalla det vad du vill) får man credits Kan uppfattas som tiggning, men jag skulle heldre kalla det sponsring då det låter proffsigare.

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Skarhed:

I utbyte mot "sponsringen" (kalla det vad du vill) får man credits Kan uppfattas som tiggning, men jag skulle heldre kalla det sponsring då det låter proffsigare.

Credits. :3 Jag har tyvärr ingenting helt och ingen vit eller grön sleeve över.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Credits. :3 Jag har tyvärr ingenting helt och ingen vit eller grön sleeve över.

Det jag menar med credits är då som eftertexterna på en film Vad menar du med "helt"? Sleeving av nätagget kommer nog vara en av de sista sakerna jag gör... Jag vet ju inte ens om jag ska ha kvar frontportarna :S

Visa signatur