Kräsen söker billig bärbar kring 4000SEK

Permalänk
Medlem

Kräsen söker billig bärbar kring 4000SEK

Jag letar efter en ny dator eftersom min nuvarande pajade :(. Mitt ex var på 14.1'', vilket jag trivdes med och föredrar. Men jag kan också tänka mig en lite större dator (max 15.6'') om så måste (jag misstänker att utbudet är större bland 15.6'' än 14.1'').

Jag bryr mig inte om grafiken eftersom datorn inte kommer användas till varken spel eller film (dock videochattar jag på skype ofta). De viktiga bitarna är nog HD (över 300 GB, helst), CPU och RAM (4GB skulle vara bra, men hur ofta behöver man egentligen så mycket RAM såvida man inte spelar spel och kör tunga applikationer?).

Min förra bärbara är paj (skärmen) men hårddisken skall fungera. Jag skulle vilja överföra data från min gamla hårddisk till den nya, så därför tror jag att jag vill köpa datorn från en verklig butik (i Västerås) så att jag kan be dem överföra datan. Tror ni t.ex. elgiganten skulle göra det?

Jag kanske också skulle kunna tänka mig att gå upp mot 4500 SEK.

Permalänk

Jag kollade prisjakt:Bärbara datorer - Hitta de bästa priserna, information och omdömen

15 tummare för max 4000 kronor. Blir svårt att hitta något vettigt i den prisklassen. Du får kanske gå upp till 4500-5000 kronor för att få större hårddisk och mer RAM. Sen 13-14 tummare blir riktigt svårt att få för 4000 kronor.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Vad kan man hitta om jag utökar budgeten till 5-6000kr och säger att jag föredrar 15.6''? (som vanligt har spel - och grafik - låg prio)
Mitt största problem är att jag har dålig koll på CPU. Jag vet att när det gäller intel så är det åt i3-hållet som gäller, men jag har ingen aning om vilken AMD-processor som är på samma nivå.

Vilken är bäst av dessa:
Packard Bell EasyNote TM85-JN-743NC
HP G62-A31SO - Mini PC - Bärbara datorer - Datorer - Datorer & Kringutrustning - ONOFF