Permalänk
Medlem

Laptop för max 7000:-

Hej!

Sorry för att jag skapar ännu en tråd, en moderator får gärna ta bort den andra om det är möjligt.

Iaf så ska jag beställa en laptop imorgon men har noll koll på vilken som är mest prisvärd i min prisklass just nu. Jag vet knappt själv vad jag ska använda den till mer än att jag kommer sälja min stationära dator nu och har planer på att resa utomlands.

Hur är det att åka tåg/flyga med en 17"3? blir det osmidigt? var inne på att köpa en sån först men nu lutar det åt en 15"6.

Det blir nog inget spelande på den förutom möjligtvis Football Manager 2011 (lär väl inte vara hårdare krav än 10) och poker. Jag föredrar Intel och vill ha 500gb HDD och 4gb DDR3 ram. Men är det overkill för det jag tänkt använda den till? Fast känns ändå som att man det är lika bra, så den håller 2 år.

Jag vill ha en stabil dator som man vet håller om man drar utomlands och inget skit, är Dell det säkraste kanske?

Ber om ursäkt för en väldigt utdragen fråga.. tacksam för svar!

Edit: https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=595665 - kan det där vara det bästa jag kan få för under 7000? det behöver inte kosta så mycket.. söker egentligen bara något som klarar mina krav och är väldigt prisvärd.