EVGA lanserar nätaggregat på 1 200 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fook:

Njea, de har verkligen vänt sig till Antec, vilket de skyltar med även på etiketten. Pratade om detta med dem under Computex tidigare i år. En stor anledning till det är att de slapp gå genom alla certifieringsprocesser själva, då Antec redan betalat detta för sin version.

Herregud vilken facepalm när dom satte priset ^^,

Permalänk
Medlem

Känns som moderkortet SR-2 är riktat mot lite mer extrema överklockare, varför då göra ett nätaggregat riktat enbart mot SR-2 där det knapp kan driva runt bara moderkortet i duktigt överklockade SR-2 system? Och priset var bara efterblivet.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Skrivet av Deathdancer:

Nu förstår jag inte riktigt hur du menar. Jag menar att även om effektiviteten ligger högt är det ändå en massa värmeutveckling för att det är 1200w som ska produceras.

Det jag undrar är hur dom tänkte när dom satte in fläkten. Att ha en lågvarvig 120/140mm skulle kunnat gjort det nästan helt ljudlöst och samtidigt kunnat driva ut värmen.

Till EVGA säger jag, tänk om, tänk rätt. Folk som köper ett agg på 1.2kw gör det inte för att det har ett system som drar 300w, utan för att kunna driva sina sli/crossfire-datorer med överklockade processorer. För dem är inte storleken lika intressant som ljudnivån och prestandan.

Hoppla!

80mm fläkten drar varmluften ut från chassit/nätagget. Men en mindre fläkt får du plats med större kylflänsar. Jag skulle aldrig köpa ett nätaggregat med 120/130/140mm fläkt igen.

ALLA mina Antec nätaggregat som jag haft har både varit svalare och tystare än mina HX620 och HX750.

Punkt!

Visa signatur

Ghost S1
Mitt bästa köp är min 3770K <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperOlsson:

80mm fläkten drar varmluften ut från chassit/nätagget. Men en mindre fläkt får du plats med större kylflänsar. Jag skulle aldrig köpa ett nätaggregat med 120/130/140mm fläkt igen.

ALLA mina Antec nätaggregat som jag haft har både varit svalare och tystare än mina HX620 och HX750.

Punkt!

Ta det lite lugnt va?

Du är väl medveten om att de flesta chassin är anpassade för fläktar på bredsidan? Ta alla stora chassitillverkare och deras finaste modeller så kommer du se att i botten eller i toppen är det perforerat till förmån för en sådan fläkt. Att dra in varm CPU/GPU-luft i nätagget är ju så dumt så det orkar jag inte ens diskutera.

Att du ens tar upp HX-serien som exempel är ju bara dumt. Om man vill ha det tyst köper man TX-serien, FC Newton R2, Be Quiet!, Cougar osv.

När du säger att alla dina Antecagg inte låter gissar jag att du bara har haft de som har samma upplägg som EVGAs?

Hela min poäng(och du får tjavsa hur mycket du vil) är att hur du än gör med det här nätagget kommer det låta helvete när du börjar koppla på tunga saker. Enkelt bondförnuft gör att jag förstår att om man ska kyla en stor komponent blir det högre hastighet eller tjockare fläkt för att en 80mm ska kunna kyla samma värmeeffekt som en 120/140mm ska. Spelar ingen roll om det är en eller två. Det blir fortfarande förluster.

Det finns en anledning varför hela datorvärlden bara använder större och större fläktar för var år som går. När jag var yngre fanns det ingen fläkt på nätagget, och på processorn satt den max en 50mm-fläkt, samma sak på grafikkortet. Det var på grund av att kylbehovet inte var lika stort. Nu när vi utvecklat både 5970, 980x, fermi kommer vi behöva större fläktar. Ett till exempel är Intel´s stockkylare som suger pungsvett(92mm) och Thermalright Ultra eXtreme på 120mm som har slagit allt i sin väg tills H50/D14(140mm) kom.

Förstår inte vad du dillar om..

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.