Permalänk
Medlem
Skrivet av Chenz:

Adblock finns till Chromium i alla fall, och den blockerar reklamen innan den visas.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Skrivet av heande:

Adblock finns till Chromium i alla fall, och den blockerar reklamen innan den visas.

Reklamen både laddas ner och renderas, sker ingen prestanda förbättring med Chromes adblock. Och tro mig, flash ads slöar ner surfande rejält.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chenz:

Reklamen både laddas ner och renderas, sker ingen prestanda förbättring med Chromes adblock. Och tro mig, flash ads slöar ner surfande rejält.

"New in version 2.0: Ads are actually BLOCKED FROM DOWNLOADING now, instead of just being removed after the fact!"

AdBlock - Google Chrome extension gallery

Här finns officiella nedladdningar av beta- och dev-releaser:

Early Access Release Channels - The Chromium Projects

Permalänk
Skrivet av Chenz:

Reklamen både laddas ner och renderas, sker ingen prestanda förbättring med Chromes adblock. Och tro mig, flash ads slöar ner surfande rejält.

Flash är ingen höjdare nej, rena stresstestet att gå in på aftonbladet utan några blocker plugins.

Kör adblock och flashblock i chrome och det går rallysnabbt,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chenz:

Reklamen både laddas ner och renderas, sker ingen prestanda förbättring med Chromes adblock. Och tro mig, flash ads slöar ner surfande rejält.

Som planders skriver, så har du fel. Om du fortfarande sitter med en gammal version av adblock så får du väl uppdatera den.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Finns det inte nån addon för det?

Jo, har också hört det, men vart får man tag på det?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av erdraug:

Behöver du juuu inte, bara säga till Chrome att alltid öppna filer av en viss sort, har det på alla .rar.torrent.mkv osv osv... Tryck på den lilla pilen på det du laddar så skare gåå

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk

Det var ju inte så svårt, använder ju tom. funktionen själv kom jag på när jag ser det där.

Permalänk
Medlem

När det finns något motsvarande NoScript så kommer mitt intresse för Chrome öka.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Om jag var utvecklare på Opera så skulle jag ärligt vara förbannad på Google, de stjäl funktion efter funktion från Opera. De hittar aldrig på något eget, skulle inte förvåna mig om de för in en motsvarighet till trollspöet och musgester i nästa version, om de inte redan gjort det.
Finns det ingen gräns för hur uppenbart man får kopiera andras idéer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikce:

Fast de gör ju inte heller någon hemlighet av att de googlar så fort du börjar skriva. Nej, de uppdaterar när du kollar din version. Så ja, visst kan de samla statistik - men de döljer det inte och låter då användaren välja.

Dock så går det inte att välja bort allting vad jag förstår. Vissa grejer görs automatiskt vare sig användaren vill det eller ej.

Permalänk
Medlem

finns inte det här redan i opera?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Om jag var utvecklare på Opera så skulle jag ärligt vara förbannad på Google, de stjäl funktion efter funktion från Opera. De hittar aldrig på något eget, skulle inte förvåna mig om de för in en motsvarighet till trollspöet och musgester i nästa version, om de inte redan gjort det.
Finns det ingen gräns för hur uppenbart man får kopiera andras idéer?

opera va dom som börja med tabbar också fast dom flesta tror det var FF verkar det som

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

opera va dom som börja med tabbar också fast dom flesta tror det var FF verkar det som

tabbar, speed dial, musgester, snabbsök, inbyggd torrenthanterare, trollspö, röststyrning, etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

tabbar, speed dial, musgester, snabbsök, inbyggd torrenthanterare, trollspö, röststyrning, etc.

kan dom inte ta patent på sånna funktioner och sälja utvecklare licenser för att använda deras funktioner?
tex tabbar är ju operas gåva från norge till internet om du frågar mig

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

opera va dom som börja med tabbar också fast dom flesta tror det var FF verkar det som

Nej Opera var inte först med tabbar. Långt ifrån. Fanns browsers med tabbar så tidigt som sex år innan Opera lanserade tabbar i sin browser.

Men folk tror att Opera var först med det mesta. Helt felaktigt oftast.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Skrivet av The Mupp:

kan dom inte ta patent på sånna funktioner och sälja utvecklare licenser för att använda deras funktioner?
tex tabbar är ju operas gåva från norge till internet om du frågar mig

Då är det väl bättre om vem som helst kan använda funktionerna i sina webbläsare så att det blir en mer öppen marknad med konkurrens som gynnar konsumenterna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BurningHeretic:

Nej Opera var inte först med tabbar. Långt ifrån. Fanns browsers med tabbar så tidigt som sex år innan Opera lanserade tabbar i sin browser.

Men folk tror att Opera var först med det mesta. Helt felaktigt oftast.

Okej, det stämmer kanske. Men poängen är att de varit först med en hel del. I alla fall vad gäller de stora webläsarna. Och att Chrome i stort sett är en kopia som enbart blivit stort för att just Google lanserat det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BurningHeretic:

Nej Opera var inte först med tabbar. Långt ifrån. Fanns browsers med tabbar så tidigt som sex år innan Opera lanserade tabbar i sin browser.

Men folk tror att Opera var först med det mesta. Helt felaktigt oftast.

och vilken webbläsare må det vara då?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Något jag stör mig på är att de har flyttat bokmärkes"skaparen", eller vad man ska kalla den. Förstår inte varför, den fungerade alldeles utmärkt uppe till vänster. Detta kommer störa mig länge ..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av The Mupp:

och vilken webbläsare må det vara då?

Webbläsaren InternetWorks av BookLink.
Uppköpt av AOL.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det är segare att öppna en sida med google chrome beta6?

Kanske bara är tillfälligt, internet leverantören håller på med någo i mitt område.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av emriben2:

Bara jag som tycker det är segare att öppna en sida med google chrome beta6?

Kanske bara är tillfälligt, internet leverantören håller på med någo i mitt område.

Nope, minst lika snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Webbläsaren InternetWorks av BookLink.
Uppköpt av AOL.

du verkar har rätt googla lite men

Tabbed History. The first browser to offer tabbed browsing was InternetWorks, created by Booklink Inc., and winner of the Comdex show's Rookie of the Year Award in 1994. The program was renamed GNNworks the following year when it was bought by AOL and incorporated in their online client. (The same development team then went on to develop AOL's Instant Messenger application.)

The next known browser with what it called "dynamic browser tabs" was Simulbrowse, now called NetCaptor, released by Adam Stiles on January 3, 1998. The Amiga browser IBrowse introduced tabbed browsing in 1999. The browser Opera V4 introduced tabbed browsing in 2000 (Opera had earlier introduced the multiple document interface enabling cascading and tiling of browser windows).

menar dom att opera var först med att annonsera idéen med tabbar? eller att dom hade gjort det långt innan dom kom med funktionen. är dock nog ingen källsäker sida jag tog det där ifrån.

Multiple Web Browser Pages - Tabbed

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av The Mupp:

du verkar har rätt googla lite men

Tabbed History. The first browser to offer tabbed browsing was InternetWorks, created by Booklink Inc., and winner of the Comdex show's Rookie of the Year Award in 1994. The program was renamed GNNworks the following year when it was bought by AOL and incorporated in their online client. (The same development team then went on to develop AOL's Instant Messenger application.)

The next known browser with what it called "dynamic browser tabs" was Simulbrowse, now called NetCaptor, released by Adam Stiles on January 3, 1998. The Amiga browser IBrowse introduced tabbed browsing in 1999. The browser Opera V4 introduced tabbed browsing in 2000 (Opera had earlier introduced the multiple document interface enabling cascading and tiling of browser windows).

menar dom att opera var först med att annonsera idéen med tabbar? eller att dom hade gjort det långt innan dom kom med funktionen. är dock nog ingen källsäker sida jag tog det där ifrån.

Multiple Web Browser Pages - Tabbed

Antar att det menas att dom hade presenterat det innan det hamnade i webbläsaren år 2000, men att dom inte var först..

Permalänk
Medlem

När jag ska installera så trycker jag först på "Run", sen jobbar datorn lite.
Och sen händer det ingenting, är det installerat?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Vad kör ni för Adblock till Chrome? Har testat flera och dom är inte lika bra som Adblock+ till FF som blockerar reklam i youtube, aftonbladets webbtv osv. Har inte hittat nån till Chrome som gör det. Enda anledningen jag fortfarande kör FF.

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av heande:

Jag tror jag har sagt det tidigare, men Googles versionshantering är ju smått löjligt, att redan vara uppe i version6 hmm... De kanske vill komma förbi Internet Explorers versionsnummer

Det finns inga som helst regler för versionsnummer. En stabil och gammalt program kan ha version 0.8 (se exempel VLC som i år först fick version 1.x).

Sen finns det ju naturligtvis de som använder versionsnummer för att marknadsföra sig.

Permalänk

Mycket små trevligheter i de nyare versionerna (t ex flashhantering vid zoomning som dock Opera mig veterligen är fortfarande är bäst på).

FYI, vill man bara hålla sig ajour med vad som händer finns en Canary build som man kan köra parallellt om man inte vill köra heltid på senaste dev-betan.

Visa signatur

"You don't have bad luck. The reason that bad things happen to you is because you're a dumbass"

Permalänk
Medlem

chrome menyerna blev gråa nu när jag kör betan går det att ändra färgen på dem?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell