Lian Li släpper liten låda för stora grafikkort

Permalänk

Blir en röd kanske bara för att

Permalänk

Såg nice ut. Det verkar som att det chassi jag velat ha sedan en längre tid tillbaka nu äntligen håller på att släppas.

Men å andra sidan. Hittar inte många M-ATX kort som har stöd för 4st ramminne som är i utgåvan jag redan har så man får se.

Sugen blev man i vilket fall som helst.

Visa signatur

Jobb/Nöje: Corsair Carbide 500R Black | Intel i7 2600k @ 3.4 | MSI Z68A GD65 G3 | Corsair CL9 1600Mhz VENGEANCE LP 16GB | MSI GTX 680 Twin Frozr | OCZ 120 MAX IOPS OS/Programdisk | 2st Samsung 2TB lagring | 1st Philips 27"

Permalänk
Medlem

Blir så sugen på att bygga en mindre speldator så man slipper ha ett stort chassi när man ändå inte ens har en dvd-läsare och kör med en SSD-diskl och en 3,5"....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Overlord_Manga:

Såg nice ut. Det verkar som att det chassi jag velat ha sedan en längre tid tillbaka nu äntligen håller på att släppas.

Men å andra sidan. Hittar inte många M-ATX kort som har stöd för 4st ramminne som är i utgåvan jag redan har så man får se.

Sugen blev man i vilket fall som helst.

Vet inte vad du har för utgåva, men här är en lista på att mATX-brädor(775, 1156, AM2+, AM3). Det finns även för 1366, men då är det som givet tre eller sex portar.

Mvh

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Avstängd

Apropås små lådor.

Lian-li har en liten låda med Mini-ITX moderkort. (W) 227mm x (H) 272mm x (D) 345mm. Vikt: 2,73KG
Lian Li PC-Q08
Accepterar fullstora standard grafikkort, PSU, etc
"To ensure user can put everything together easily, Lian Li designer decided to use only standard PC component inside the Mini-Q PC-O08, standard Mini-ITX motherboard, standard 5.25” optical drive, standard 3.5” hard drives, standard ATX PS/2 power supply units and standard graphics card. The parts are easy to get on current market, and it would be easy to upgrade and server in the future"
Lian Li Industrial Co., Ltd.

Recension på den
Lian Li PC-Q08 Cooling and Conclusion | bit-tech.net

En till
Google Translate

En annan
Google Translate

Och även ett annat chassi som tar Micro-ATX, Mini-ITX. (W) 245mm x (H) 320mm x (D) 420mm. vikt: 4,17KG.
Lian Li PC-V354

Om Mini-ITX moderkort
Mini-ITX - Wikipedia, the free encyclopedia

Så, vad säger ni? Själv är jag sugen på mini-ITX lådan. Men, frågan är hur bra den funkar?
Vad tycker ni? Vad säger proffsen? Dum ide att gå på en sån liten låda? Borde man gå på en Micro-ATX låda istället? För dyrt med mini-ITX?

Permalänk
Medlem
Skrivet av saddam:

Apropås små lådor.

Lian-li har en liten låda med Mini-ITX moderkort. (W) 227mm x (H) 272mm x (D) 345mm. Vikt: 2,73KG
Lian Li PC-Q08
Accepterar fullstora standard grafikkort, PSU, etc

Jepp, det finns några trådar om det redan, tex:
http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/924905-...
http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad...
http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/9...

Även lilla Silverstone Sugo 07 är värt en titt:
http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/9...

Här är en allmän tråd om småburkar:
http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/9...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Alldelse för stor för mATX

32,9 L

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk

Aerocools m40 verkar passa bättre i storlek.

den är 26,1 liter i volym.

och då har den ändå en plastfront som bygger på en del.
utan fronten hamnar den på 23,9 liter.

Men lian li bygger med kvalitet. Dock lär deras lösning här ge problem med att montera nya saker i datorn.
Att montera en towerkylare borde inte vara problem så länge den hamnar ovanför nätagget kan man alltid sätta fläkten ovanpå flänsen och ha den inställd på att suga genom kylaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

För att de blir rakt över CPU kylaren istället för över Nätagget kanske?

Alltså där gör den MEST nytta.

Jag har då aldrig sett en sockelplacering på ett moderkort som är längst upp i hörnet.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Fy fan, en sådan här har jag letat efter länge. Liten, snygg, bra kylegenskaper.

Tyvärr är ju inte priset så roligt..

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

En riktigt sexig låda! En lucka för uttagen på framsidan och detta hade varit det ultimata för mig.

Visa signatur

Signaturer är mesigt!

Permalänk
Proffsmobbare

Snygg var att ta i, att ens döpa den till PC-Vxxx känns som hädelse..

Permalänk
Avstängd

Tack! Fick jättemycket att fundera på. Själv vill jag ha ett litet chassi med en drive. Så jag tror på Silverstone Sugo 07. Men jag måste vänta tills den har USB 3.0.

Permalänk
Medlem

Får man plats med Noctua NH-U12 i denna mån tro?

Jag gissar på att det inte får plats, någon som vet?

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Fan också, jag vill ju ha ett standard ATX mobo i den! Annars blir det ju inte lika roligt.

Permalänk
Medlem

Undrar om någon vet vars i Sveriges långa land som man kan köpa detta chassi eller är det inte släppt ännu ?

Visa signatur

Never give up.

Permalänk
Hedersmedlem

Så börjar man kika på ny dator i och med denna låda. Det blir nog ett köp nån gång mot hösten. Skulle ställa den på högkant. har inget behov av dvdläsare endå. Har ju en extern läsare via usb.

Den lådan var enligt mig mycket bra. Lite småfix för att få det snyggare stående på fel håll så blir det nog kanon!

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Hah, WTF?!!?

Satt idag och funderade på om det inte vore bättre med ett minichassi som sväljer mitt 5870, istället för mitt onödigt stora Fractal Design R2 (jag har inga hårddiskar, bara en SSD). Grävde runt som en galning på Prisjakt och annorstädes efter ett lämpligt chassi, och när jag nästan hade gett upp hoppet så snubblar jag på den här tråden av en ren slump!

Chassit verkar ju nära nog perfekt. Den enda egentliga nackdelen är väl att nätagget måste ut om man ska komma åt att pilla där inne (vilket jag väldigt ofta gör), men eftersom Lian Li tänkt på det och har en separat monteringsram för nätagget som i sin tur sitter med behändiga tumskruvar på baksidan av chassit, så är det ändå ok. Det är ju inte SÅ jobbigt att vrida loss tumskruvarna och temporärt dra ut nätagget en bit.

Priset är tämligen högt, men smakar det så kostar det (notera att jag normalt avskyr Lian Lis chassin, med sina udda lösningar och fula design). En välkommen kostnadsbesparande åtgärd vore förstås att sälja chassit utan de töntiga led-fläktarna; de måste ju ändå bytas ut.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Det finns lite mer info här:

Lian Li Industrial Co., Ltd.

Lite surt att sidoplattan är fastsatt med en bunt skruvar (för mig som väldigt ofta pillar inuti), men eftersom chassits skal är dess skelett så är det förstås ett nödvändigt ont.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pey:

Fan också, jag vill ju ha ett standard ATX mobo i den! Annars blir det ju inte lika roligt.

Köp ett random vanligt chassi då?

Permalänk
Medlem

Indomo har nu chassit upplagt: Lian Li PC-V354B svart alu MATX/mini-ITX minitower no PSU | Indomo Online AB

Nu är det bara och vänta på att dom ska få in det i lager också.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt chassi igår och har börjat montera. Det är inget stort chassi, men helsicke vad snyggt det är! Grejerna i sign är påväg in. Trångt kommer det bli.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av PreacherMan:

Fick hem mitt chassi igår och har börjat montera. Det är inget stort chassi, men helsicke vad snyggt det är! Grejerna i sign är påväg in. Trångt kommer det bli.

Oj, H50 i den? Visa bilder!!

Jag undrar om du skulle kunna mäta för hur hög kylare man kan få in? Jag är lite tveksam till om min NH-U12 får plats där i!

TAck!

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Slänger upp lite bilder ikväll. Det blir faktiskt riktigt bra. Man får vara lite finurlig med kabeldragningen bara.

Update:

Kommer väl ett galleri eller något senare när allt är klart.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600