Micron RealSSD P300 ger prestanda som 12 hårddiskar

Permalänk
Melding Plague

Micron RealSSD P300 ger prestanda som 12 hårddiskar

Minnestillverkaren Micron slår ett slag för nya RealSSD P300 i en filmsnutt på Youtube.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Snacka om intressant!

Permalänk
Medlem

som ovanstående, lär bli intressant, men förmodligen dyrt...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

Låter som nått ointressant för hemanvändaren..... men damn vilka siffror

Permalänk
Medlem

Detta är nog en fin lösning för databaslagring..?
Riktat mot företag främst antar jag, och säkerligen en saftig prislapp..

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Skrivet av Schrimp:

Detta är nog en fin lösning för databaslagring..?
Riktat mot företag främst antar jag, och säkerligen en saftig prislapp..

Skrivet av Nyhet:

Micron RealSSD P300 är en ny familj SLC-baserade lagringsenheter främst avsedda för företagsanvändare.

Jag antar det med

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

Så mycket större prestanda har den inte gemfört med Intel SSD på sekvensiella skrivningar.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk

"Micron uppger att RealSSD P300 200 GB klarar 1,9 TB skrivningar varje dag i tre år.". Nu kanske MTBF kan försvinna och bli ersatt med något konkret.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Gillar inte formatet. Båda är från samma företag, men de försöker få det att se ut som att det är någon form av analyserande intervju. Speciellt när hon avslutar med "well, thanks so much for talking with us..." när det borde varit "our selves".

Permalänk
Medlem

Tycker 16 000 IOPS låter lite långsamt, finns väl flera SSD-diskar som klarar 50-60000 IOPS, men det kanske är mätt på något annat sätt.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av houze:

Tycker 16 000 IOPS låter lite långsamt, finns väl flera SSD-diskar som klarar 50-60000 IOPS, men det kanske är mätt på något annat sätt.

Nja detta handlar om SLC och de som klarar 50k är vanliga MLC som används till vanliga konsumenter http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/821592-solid-state...

Inget för mig direkt

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Jag vill veta 4kbyte/s random read/writes hastigheter, ett stort prestanda test! Vi får väll se hur länge det dröjer.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Sucken han drar när han ska förklara write-cache (00:50). Priceless.

Jag har inte så stora förhoppningar på att en P300 kommer leta sig in i mitt chassi. Jag tippar på att priset kommer vara högt.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

4000kr och jag tar den...

intel ssds i datorn börjar bli för slö hehe.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Pratar vi SSD eller har det blivit ett forum för småkåta fjortisar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

"Micron uppger att RealSSD P300 200 GB klarar 1,9 TB skrivningar varje dag i tre år.". Nu kanske MTBF kan försvinna och bli ersatt med något konkret.

Synd att sådana där påståenden inte säger något alls eftersom det som är intressant är hur skrivningarna sker. Det där är garanterat ett av de bättre scenarion de kunde tänka sig och i praktiken kan det skilja sig något enormt. Det säger m.a.o. precis lika lite som MTBF-siffran gör.

Permalänk
Skrivet av echo:

Synd att sådana där påståenden inte säger något alls eftersom det som är intressant är hur skrivningarna sker. Det där är garanterat ett av de bättre scenarion de kunde tänka sig och i praktiken kan det skilja sig något enormt. Det säger m.a.o. precis lika lite som MTBF-siffran gör.

Jag vet inte exakt hur en SSD fungerar, men jag kan tänka mig att man antingen skriver data, eller rakt av ger blanka fan i det.

Jag antar vidare att dessa 1,9 TB avser ~10650 skrivningar över hela hårddisken. Du vet alltså om att hårddisken klarar av att skriva 2080 TB data innan den dör. Efter det garanteras inget mer, och disken lever på lånad tid.

Eller så har dom fulat och skrivit data till det att sista minnescellen har dött, vilket vore lamt.

La till ett "inte".

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blomqvist:

Jag vet exakt hur en SSD fungerar, men jag kan tänka mig att man antingen skriver data, eller rakt av ger blanka fan i det.

Va?

Skrivet av blomqvist:

Jag antar vidare att dessa 1,9 TB avser ~10650 skrivningar över hela hårddisken. Du vet alltså om att hårddisken klarar av att skriva 2080 TB data innan den dör. Efter det garanteras inget mer, och disken lever på lånad tid.

Eller så har dom fulat och skrivit data till det att sista minnescellen har dött, vilket vore lamt.

Nej, du har alltså inte en susning om vad disken klarar av i verkligheten...
Och du är inte garanterad något.

Permalänk
Skrivet av echo:

Det saknades ett "inte".

Skrivet av echo:

Nej, du har alltså inte en susning om vad disken klarar av i verkligheten...
Och du är inte garanterad något.

Det senare alternativet vore otroligt korkat att köra, så då borde dom ha kört på hur mycket man kan skriva tills hårddisken går sönder. Alltså med 200 GB intakt.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Hedersmedlem

Sluta genast med oftopic! Tråden handlar om SSDn.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RoleX:

4000kr och jag tar den...

intel ssds i datorn börjar bli för slö hehe.

prova med 3x det du skrev så kommer du komma lite närmare till det verkliga priset. Denna SSD vänder sig till företag och priset blir därefter.
blir din ssd slö så köp ett till och kör raid.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk

DAAAAAAAAAAAAAAAAAAMN vad trög videon är!
Här betalar man för 10Mbit och så laddar det så här sakta!?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

DAAAAAAAAAAAAAAAAAAMN vad trög videon är!
Här betalar man för 10Mbit och så laddar det så här sakta!?

Är du med och betalar för Youtube och all infrastruktur däremellan också eller?
Nä, tänkte det.

Visa signatur

««« »»»