Bästa möjliga bärbara datorn för 7000 just nu?

Permalänk
Medlem

Bästa möjliga bärbara datorn för 7000 just nu?

Hej.

Vilken är den mest prisvärda / bästa datorn om man inte vill betala mer än 7000?

Den här kanske: Komplett.se - ASUS X5DID 15.6" WXGA

Jag är sämst på bärbara så därför jag frågar, om någon kunnig har lust att hjälpa till så skulle jag bli jätteglad.. ska nämligen beställa nu i kväll och vill inte göra ett dåligt köp... kanske finns det något mer prisvärt i 5000-klassen.

Ska bara använda den till att surfa, msn etc. Möjligtvis att jag kommer spela Football Manager 11 när det kommer ut. Så vilken är den bästa möjliga för mig just nu?

Permalänk
Medlem

Beror lite på vilken storlek du är ute efter, men om du vill ha en 15" så är denna ens tark kandidat. Mycket bättre än den du föreslog
Elgiganten - Acer Aspire 5551G

Och om du vill han 13" så är denna GRYM: Komplett.se - Acer Aspire TimelineX 3820TG 13.3"HD LED

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Nizze_Trial:

Beror lite på vilken storlek du är ute efter, men om du vill ha en 15" så är denna ens tark kandidat. Mycket bättre än den du föreslog
Elgiganten - Acer Aspire 5551G

Och om du vill han 13" så är denna GRYM: Komplett.se - Acer Aspire TimelineX 3820TG 13.3"HD LED

Hur bra är Acer:n jämfört med en macbook pro 13,3"?

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizze_Trial:

Beror lite på vilken storlek du är ute efter, men om du vill ha en 15" så är denna ens tark kandidat. Mycket bättre än den du föreslog
Elgiganten - Acer Aspire 5551G

Och om du vill han 13" så är denna GRYM: Komplett.se - Acer Aspire TimelineX 3820TG 13.3"HD LED

Hur är det med temperaturen och amd nuförtiden?

Permalänk
Skrivet av LeovinceZX:

Hur bra är Acer:n jämfört med en macbook pro 13,3"?

Beror på vad du menar med bra, om du pratar prestanda så har 13" acern mycket bättre spelprestanda än någon macbook som finns att köpa, bästa grafikkortet som finns i MBP är gt330m och det är hopplöst efter ett 5650m.

Dom nya AMD cpu's har inte dom värme problem som dom tidigare 65nm turion och hade.

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Beror på vad du menar med bra, om du pratar prestanda så har 13" acern mycket bättre spelprestanda än någon macbook som finns att köpa, bästa grafikkortet som finns i MBP är gt330m och det är hopplöst efter ett 5650m.

Dom nya AMD cpu's har inte dom värme problem som dom tidigare 65nm turion och hade.

Okej. Hur är det när det gäller kylning och byggkvalite? Macbook Pro är hur tyst som helst och har riktigt bra byggkvalité.

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk

MBP har sannolikt bättre byggkvalité, acer 3820TG är dock riktigt tyst. Naturligtvis låter den mer under full belastning eftersom den har så mycket kraftfullare komponenter.

Mitt råd är att åk till butik och känn på datorn och bilda dig din egen uppfattning.

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

MBP har sannolikt bättre byggkvalité, acer 3820TG är dock riktigt tyst. Naturligtvis låter den mer under full belastning eftersom den har så mycket kraftfullare komponenter.

Mitt råd är att åk till butik och känn på datorn och bilda dig din egen uppfattning.

Problemet är att den där datorn verkar finnas i så väldigt många olika versioner så man vet knappt vilken man kollar på.

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.