Permalänk
Medlem

Acer Aspire 5738ZG

Jag är ute efter en laptop mellan 5-6 tusen och den här leder hitils:
Acer Aspire 5738ZG - Inet.se

Dock så har den fått väldigt blandad kritik när det gäller spel och jag har också läst att den kommer förinstallerad med en massa skräp man inte behöver.

Jag vill veta hur den klarar nya spel och om man kan installera Windows Vista på den och slippa all adware.

Någon som vet, någon som vet?

Kan också sträcka mig lite längre om det verkligen lönar sig.
Nästa snäpp i priset på inet är den hära: Acer Aspire 5740G i3 - Inet.se
Verkar lite väl dyrt för vad man får i jämförelse. Eller?

Visa signatur

Biostart Tpower I45 ~ OCZ Reaper 4GIG ~ Intel Quad CPU 2,83Ghz ~ Intel X25-M G2 80GB SSD ~ Vista 64 ~ Nvidia Geforce GTX 280 ~ M-Audio Audiophile 192

Permalänk
Medlem

Det blir nog den förstnämda endå. Jag kan leva med Win7

Visa signatur

Biostart Tpower I45 ~ OCZ Reaper 4GIG ~ Intel Quad CPU 2,83Ghz ~ Intel X25-M G2 80GB SSD ~ Vista 64 ~ Nvidia Geforce GTX 280 ~ M-Audio Audiophile 192

Permalänk
Medlem

Beställd! =D

Visa signatur

Biostart Tpower I45 ~ OCZ Reaper 4GIG ~ Intel Quad CPU 2,83Ghz ~ Intel X25-M G2 80GB SSD ~ Vista 64 ~ Nvidia Geforce GTX 280 ~ M-Audio Audiophile 192

Permalänk

5740'n är bra mkt vassare på det mesta, så bra val

Permalänk
Medlem

Faktiskt inte om man jämför delarna så är allt bättre på den jag beställde utom processorn som är jättelite bättre så min laptop vinner. och kostar mycket mindre desutom =D

jag var visst vassare än dig!

Visa signatur

Biostart Tpower I45 ~ OCZ Reaper 4GIG ~ Intel Quad CPU 2,83Ghz ~ Intel X25-M G2 80GB SSD ~ Vista 64 ~ Nvidia Geforce GTX 280 ~ M-Audio Audiophile 192

Permalänk
Medlem

Movies come to life in true cinematic form on the 15.6" Aspire
5738ZG. A competent processor, efficient graphics engine and
premium audio technologies work behind the scenes to deliver
marvelous entertainment. The Aspire 5738ZG comes in the
classy Gemstone design, so you can enjoy a theater experience
anywhere, anytime and in style.

Visa signatur

Biostart Tpower I45 ~ OCZ Reaper 4GIG ~ Intel Quad CPU 2,83Ghz ~ Intel X25-M G2 80GB SSD ~ Vista 64 ~ Nvidia Geforce GTX 280 ~ M-Audio Audiophile 192

Permalänk

Mja alltså 5740 har bättre cpu och gpu, 5738 är dock absolut inget dåligt köp på något sätt till det priset.

Permalänk
Medlem

Varför kan man inte ta bort sina inlägg här? xD

Det var jag som snackade i nattmössan!
Tur att du sa till annars kanske jag inte upptäkte att jag beställt fel.

Nu har jag beställt 5740 istället
Lätt värt!

Visa signatur

Biostart Tpower I45 ~ OCZ Reaper 4GIG ~ Intel Quad CPU 2,83Ghz ~ Intel X25-M G2 80GB SSD ~ Vista 64 ~ Nvidia Geforce GTX 280 ~ M-Audio Audiophile 192

Permalänk
Hedersmedlem

Acer Aspire 5745G - Inet.se

Hade hellre kört på den i prisklassen

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Inte jag ^^

Inet.se har flera laptops med samma pris fast lite olika specs.

Det finns t.ex en med sämre CPU fast med större skärm.

Den jag valde är mest allround och mest prisvärd av dom enligt mig.
Skitbra grafik kort för en laptop vilket är viktigt.

Inte den snabbaste processorn men helt ok för alla spel som finns nu och det är den senaste tekniken från Intel som tydligen ska vara mer effektiv både för prestandan och batteriet.
Max minne 8 GB och 500 GB hårddisk är bra också. Och så är den snygg

Ska bli ett nöje att spela och beatmaka med den =D

Visa signatur

Biostart Tpower I45 ~ OCZ Reaper 4GIG ~ Intel Quad CPU 2,83Ghz ~ Intel X25-M G2 80GB SSD ~ Vista 64 ~ Nvidia Geforce GTX 280 ~ M-Audio Audiophile 192

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dipchip:

Inte jag ^^

Inet.se har flera laptops med samma pris fast lite olika specs.

Det finns t.ex en med sämre CPU fast med större skärm.

Den jag valde är mest allround och mest prisvärd av dom enligt mig.
Skitbra grafik kort för en laptop vilket är viktigt.

Inte den snabbaste processorn men helt ok för alla spel som finns nu och det är den senaste tekniken från Intel som tydligen ska vara mer effektiv både för prestandan och batteriet.
Max minne 8 GB och 500 GB hårddisk är bra också. Och så är den snygg

Ska bli ett nöje att spela och beatmaka med den =D

Med den jag länkar får du bättre cpu men i gengäld ett lite sämre grafikkort. Du får även led-belyst skärm samt den helt nya designen på själva datorn. Skillnaderna är dock små så det spelar säkert inte så stor roll

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Det beror ju på vad man vill ha. allt spelar roll men jag tycker 5740G är bäst av Aspire modellerna som helhet, i den prisklassen.
Om man jämför testerna på delarna i dom och lägger ihop två och två.

Både CPU och graffekort är viktigt.

Visa signatur

Biostart Tpower I45 ~ OCZ Reaper 4GIG ~ Intel Quad CPU 2,83Ghz ~ Intel X25-M G2 80GB SSD ~ Vista 64 ~ Nvidia Geforce GTX 280 ~ M-Audio Audiophile 192

Permalänk
Medlem

Nästa gång jag skapar en sån här tråd får du gärna svara på den innan jag köpt datorn, istället för efter.
Nu var det tur att jag hade valt rätt annars hade jag blivit lite förargad. Moderatorer är ju endå till för att hjälpa.

/Tråd stängd

Visa signatur

Biostart Tpower I45 ~ OCZ Reaper 4GIG ~ Intel Quad CPU 2,83Ghz ~ Intel X25-M G2 80GB SSD ~ Vista 64 ~ Nvidia Geforce GTX 280 ~ M-Audio Audiophile 192