Laptop för spel/skolarbete 7-8k

Permalänk
Medlem

Laptop för spel/skolarbete 7-8k

Hej, tänkte bara höra med er om denna datorn är ett bra val för spel, och skolarbete och om den är prisvärd, tänkte köpa lillebrodern för 6990:- (enda skillnad var i3 på den och i5 430 på denna) men den är helt slut på lagret och 500kr kan jag sträcka mig

Packard Bell Easynote TJ75-JO-582NC Kraftfull laptop med Intel Core i5-processor! - Dator - Laptop - Laptop 15 - 16 tum

Finns det någon bättre i 7-7,5k prisklassen MAX 8k, inte under 15 tum ett plus är även numpad.

En sak som är plus i kanten på datorn i länken är att man får Adobe Photoshop Elements 7 (fullversion) som man kan leka lite med

Svar uppskattas :`)

// Alex

Permalänk
Medlem

Undrar faktiskt exakt samma sak och har även spanat in modellen du nämner. Var och klämde på den i affären förut och den verkar stabil iallafall. Det enda jag är osäker på är märket Packard-Bell.
Har du kollat in Acer Aspire 5551G Acer Aspire 5551G-N834G50Mn (LX.PUU02.021) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer
eller
Toshiba Satellite L650D-12F Toshiba Satellite L650D-12F - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer
?

Permalänk
Medlem

acer 3820tg med core i5 450m, ati hd 5650 1gb, 8h batteritid!!!!

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem

tyckte han skrev inte under 15 tum?

Permalänk
Medlem

Yes inte under 15 tum då det verkar lagom jobbigt och spela på en dator med mindre än 15, och är lite skönare och kolla på film etc med större skärm.

Angående datorerna, så känns det som den ACER från elgiganten är ett step ner och även hört väldigt dålig kritik om elgiganten och deras support(även upplevt detta).

Toshiban såg intressant ut, då toshiba verkar mer kvalité än packard, finns det någon som vet hur stor skillnad det är på dom 2 datorerna, är den processorn bättre än en i5 430a?

Permalänk
Medlem

Blir en Packard Bell Easynote TJ75-JO-582NC då det verkar vara det bästa som finns i den prisklassen (15+tum)

Permalänk
Medlem

Beställde en likadan idag, från netonnet antar jag?
Kom gärna tillbaka med en liten recension när du fått den