Jag och mina polare orkar inte med tjejer längre

Permalänk
Avstängd

Jag och mina polare orkar inte med tjejer längre

Är bara så trött på alla tjejer. Vi var några polare som började diskutera detta i förra veckan och vi har alla samma åsikt. Tjejer går det knappt att snacka med. De går inte att föra en diskussion med. De kan inte hantera fakta utan ska bara dra upp vad de tror och hur de känner hela tiden. Säger man t.e.x. en sak och hänvisar till fakta säger de alltid att de inte tror att det är så men de kommer aldrig med några fakta som styrker deras sak. Skönt att det nästan bara är killar på sweclo för då går det att föra vettiga diskussioner.

Håller ni med mig och mina polare?

Varför är du trött på tjejer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Är bara så trött på alla tjejer. Vi var några polare som började diskutera detta i förra veckan och vi har alla samma åsikt. Tjejer går det knappt att snacka med. De går inte att föra en diskussion med. De kan inte hantera fakta utan ska bara dra upp vad de tror och hur de känner hela tiden. Säger man t.e.x. en sak och hänvisar till fakta säger de alltid att de inte tror att det är så men de kommer aldrig med några fakta som styrker deras sak. Skönt att det nästan bara är killar på sweclo för då går det att föra vettiga diskussioner.

Håller ni med mig och mina polare?

Varför är du trött på tjejer?

Tjejer kan hantera fakta, bara för du inte stött på så många som kan det bevisar inte att det inte finns. Däremot verkar inte du kunna hantera fakta och bevisföring.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Permalänk
Medlem

Umgås med tjejer du kommer bättre överens med.

Visst, många tjejer bryr sig mest om de sociala situationenerna i sig vilket kan vara tröttsamt. Men eftersom graden av beteendet är varierande, både hos tjejer och killar, så behöver man inte välja att umgås med personer där det är för dominerande.

Sedan kan man tycka tjejer till viss del uppfostras av samhället till att vara tråkiga och ytliga men det är svårt att gnälla över det om man när det gäller föredrar tjejer som skaffat silikonbröst, spenderar 3 timmar om dagen på utseendet och lägger halva lönen på kläder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Däremot verkar inte du kunna hantera fakta och bevisföring.

Spot on. Allt TS beskriver att han är trött på hos tjejer i sitt inlägg uppfyller han ju själv i samma inlägg.

Permalänk
Medlem

Så snart ni har kommit ur puberteten ska ni se att det ändras, då börjar tjejer vara intressanta istället.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Kan det måhända vara så att det inte alls handlar om vetenskapligt fastslagen fakta utan snarare om subjektiva åsikter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Det första jag började tänka på också när jag läste topic!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Själv pluggar jag på LTH och är i slutet av min utbildning. De få tjejer som går maskinteknik relaterar ofta till fakta och liknar oss logiskt tänkande män rätt mycket. De flesta är inte så vackra, men roliga att umgås med. Så med andra ord, det finns tjejer som tänker logiskt, det gäller bara att hitta dem

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk

Det har alltid funnits individer som inte kan umgås som med det motsatta könet, men darwin tar hand om dessa, så det "alltid" finns individer som ändå gör det. Det finns bland vissa arter t.ex spindlar, hanar som mer än gärna offrar sitt liv för att få para sig och då det alltid är dessa "idioter" som får avkomma, så kommer alltid "idiot-hanspindlar" finnas som är beredda på att offra sig.

För min egen del så umgås jag bättre med kvinnor än män IRL, det låter kanske imponerande, men med tanke hur social jag är emot män så betyder det inte så mycket för kvinnors skull. -Att placera mig tillsammans med en man 24h/dygnet, är ungefär samma sak som att placera vissa hamstersorter tillsammans. (vi tar död på varandra)

Angående kvinnors tänkande m.m så har jag inte upplevt något problem, snarare är det övrig omgivning som jag har megastora problem med. Om man har psykiska problem med att någon man försöker umgås med personer från det motsatta könet så ta det med din psykiatriker, eller varför inte gå och häng dig, men ge fan i att börja jävlas för jävlandes skull.

*edit*
Sedan visst tänker kvinnor lite annorlunda, men miljöns påverkan d.v.s uppfostran tror jag har mest betydelse, iaf kring saker som inte direkt berör späbarn och lite äldre. Sedan självklart även sexualiteten och förhållande med män, då det evolutionärt finns lite vinning att tänka annorlunda än män.

Men tar man allmänna frågor så tror jag inte skillnaden är så stor om man bortser från miljön, dock ska man tänka på att kvinnor är ofta mycket mindre och kanske en tredjedel så starka (enligt viktlyftning på gym), varvid de naturligt får en liten annan livsåskådning.
T.ex. riktiga män på mitt gym kör minst med 200kg benpress, många mycket mer. (för att nämna ett vanligt redskap) Kvinnor sitter med runt 30-60kg på samma redskap och tar självklart inte i som oss män som kan låta som en stucken gris.
Genom att vara så mycket fysisk svagare så får man ett annat tänkande, där många kvinnor inte heller försöker bli starkare genom att hårt pressa sig själva. (de vill bli så smala som möjligt, allt ska bort inkl muskler)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Avstängd

Jag har aldrig hävdat att jag har vetenskapliga bevis för att kvinnor är känslodrivna men det är mina erfarenheter och det finns dessutom forskning som pekar mot att det är så. Det finns studier som visar att de områden i hjärnan som styr känslor är större hos kvinnor än hos män samt att hjärnaktiviteten i dessa delar är högre för kvinnor. Tolka det hur du vill men att män och kvinnors hjärnor skiljer sig åt är vetenskapligt bevisat. Att kvinnor är mer känslodrivna är också sannolikt med tanke på de fakta som finns.

(Det ämnet är inget jag diskuterat med tjejer dock)

Angående Mensa så är jag med där men det är inget att skryta med direkt. Det är en stor andel av de med teknisk utbildning som kvalificerar sig dit. Många väljer dock att inte försöka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Det är du som inte ens klarar av att skilja erfarenheter från vetenskap. Jag har aldrig hävdat att jag har vetenskapliga bevis för att kvinnor är känslodrivna men det är mina erfarenheter och det finns dessutom forskning som pekar mot att det är så. Det finns studier som visar att de områden i hjärnan som styr känslor är större hos kvinnor än hos män samt att hjärnaktiviteten i dessa delar är högre för kvinnor. Tolka det hur du vill men att män och kvinnors hjärnor skiljer sig åt är vetenskapligt bevisat. Att kvinnor är mer känslodrivna är också sannolikt med tanke på de fakta som finns.

(Det ämnet är inget jag diskuterat med tjejer dock)

Angående Mensa så är jag med där men det är inget att skryta med direkt. Det är en stor andel av de med teknisk utbildning som kvalificerar sig dit. Många väljer dock att inte försöka.

Det var inte vad du skrev i första posten, du skrev : ""De kan inte hantera fakta utan ska bara dra upp vad de tror och hur de känner hela tiden."

Du skrev aldrig att ENLIGT DINA ERFARENHETER så är de sämre på att hantera fakta vilket du verkar säga nu. Du påstod att kvinnor inte kan hantera fakta, dvs inte att de är sämre eller att det är vad du tycker, ditt påstående var absolut i två meningar.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Derox:

Det var inte vad du skrev i första posten, du skrev : ""De kan inte hantera fakta utan ska bara dra upp vad de tror och hur de känner hela tiden."

Du skrev aldrig att ENLIGT DINA ERFARENHETER så är de sämre på att hantera fakta vilket du verkar säga nu. Du påstod att kvinnor inte kan hantera fakta, dvs inte att de är sämre eller att det är vad du tycker, ditt påstående var absolut i två meningar.

Att du inte klarar av att läsa vardaglig text är ditt problem. Det jag skriver här är ingen magisteruppsats. När jag höjde nivån klarade du inte av att ta den till dig så du klarar uppenbarligen inte av att läsa akademisk text heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Att du inte klarar av att läsa vardaglig text är ditt problem. Det jag skriver här är ingen magisteruppsats. När jag höjde nivån klarade du inte av att ta den till dig så du klarar uppenbarligen inte av att läsa akademisk text heller.

Haha, så om jag skriver att "jorden är platt" så är det korrekt? Vad sägs om att skriva det du menar istället? Magisteruppsats eller inte så är det ju viktig att vara korrekt när man presenterar sina teser, annars så finns det ju inget diskussionsvärde.

Du har ju dessutom aldrig höjt nivån, du postade en källa som inte styrkte din ursprungliga tes.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Catfight!

Anyhow. Själv har man ganska lätt att umgås med tjejer och har en del tjejkompisar. Ett tag i livet hade man betydligt fler tjejkompisar än killkompisar. Men så kanske det är för de flesta, vem vet inte stjärnorna.
För att klara av pms-kompisar och slående logik som "Hon tycker jag är tjock för hon frågade efter dig!" så brukar jag slå upp med händerna och uttrycka "jare jare, tjejer är verkligen lägre stående varelser". Någon blir kanske sur, men då är hon inte min kompis.

Jag tycker det är lättare att diskutera med personer som är lättare att diskutera med.

Jag minns en tid i Linköping då jag försökte förvirra en rödtott. Förbannat söt och jag undrar om hon inte lekte med mig som katten leker med råttan, men jag brydde mig inte, jag var förtrollad. Anyhow, allt det gamla vanliga förvirrande jag brukar munbajsa bet inte på henne. Hon svarade frågande, logiskt och kasnke smått fröbryllad över mitt sätt att lägga upp felaktig fakta. Hade det varit en kille jag förtrollade mig i så hade jag varit lika imponerad över varelsen som jag var då.
En annan som imponerar på mig stort är en afrikan från Luleå. Jag är smått avundsjuk, kanske. Killen har energi som en vindturbin och säkert en och annan bokstavsdiagnos, men det beklämmer varken honom eller någon annan. Hade han varit tjej hade jag varit lika imponerad som jag var då.

Jag vet inte jag, jag märker ingen skillnad på tjejer och killar. Alla säger att de hittar skillnader som att tjejer är mer sociala eller har lättare att prata med barn eller är bättre på att nätverka eller sämre på att köra bil. Jag finner inget underlag i egen erfarenhet som bekräftar gamla vanliga fördomar.

Sorry TS, can't help!

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

En bra artikel som tar upp några i.o.f.s självklara orsaker till varför beteenden skulle skilja sig mellan könen:
Könsskillnader i personlighetsegenskaper

Men en enkel lösning är att variationen bland hur kvinnor tänker såklart i princip är densamma som hos män, och att man då väljer att umgås med den gruppen som bäst passar en. Ett problem är att många män tänker med sitt könsorgan (bildligt talat) och då vill ha en blond pinuppa som enbart tänker på smink etc och sedan beklagar de sig på att hon just är en sådan kvinna.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=FULLMOON=-:

IQ'n är inte så relevant.. tex om vi säger att en person kan ALLT ja ALLT om tex Egypten. Han är då smart och begåvad. men gör han ett test som består av randome frågor så kanske han är dummare än snittet.

Sen bara för man har poäng på ett papper betyder inte att man är 'smart' Ett läshuvud som lär sig saker en vecka och sen glömt bort de efter provet etc. Vissa är bra på att förklara saker medan samma person inte kan få ihop ett 20bitars pussel.

Nu vill jag inte försvara kol, men IQ är mer än bara ett poäng på ett papper och säger betydligt mycket mer än en djup kunskap i ett specifikt område.
IQ korrelerar ganska starkt positivt till alla eller nära alla mentala färdigheter du kan tänka dig.

Det är ett ganska bra mått på generell intelligens. Det är inte helt utan svagheter men det förtjänar inte det dåliga rykte det verkar ha bland gemene man.

Nu är det här inte så relevant till tråden då den genomsnittliga IQn för män och kvinnor inte skiljer sig nämnvärt.

bud_bundy, jag skulle inte hålla med om att variationen är densamma bland kvinnor och män.
Den är väldigt överlappande (det kanske var vad du syftade på?) men knappast i närheten av identisk.
Jag tror inte att någon av er har en personlig erfarenhet som stödjer något sådant. Man får hålla näsan nära pressad mot genusteoretisk litteratur för att man ska missa att det finns klara trender när det kommer till personlighet och kön.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Derox:

Magisteruppsats eller inte så är det ju viktig att vara korrekt när man presenterar sina teser, annars så finns det ju inget diskussionsvärde.

Om jag ansåg att det fanns möjlighet för en sådan diskussion hade jag gjort det. Det är dock få människor som har tillräcklig kunskap för att diskutera ämnet. Även om någon mer skulle ha kunskap skulle diskussionen förstöras av människor som inte klarar av att diskutera det som är känsligt, i synnerhet då detta syns offentligt. Titta på tråden och du kan notera att ett antal sådana personer postat. Ännu mer intressant är att notera att de inte har den minsta kunskap i ämnet men ändå tvärsäkert uttalar sig. Dessutom på ett sätt som strider mot den forskning som finns på området. Sådana här ämnen kan enbart diskuteras i ett slutna rum med kompetenta personer precis som mig själv. Så har jag också gjort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bud_bundy:

En bra artikel som tar upp några i.o.f.s självklara orsaker till varför beteenden skulle skilja sig mellan könen:
Könsskillnader i personlighetsegenskaper

Intressant artikel som belyser huvudproblemet. Att samhället till stor del baserar sin tro i de här frågorna på ideologiska grunder istället för på vetenskapliga grunder.

Det är också den största anledningen till att det är svårt att föra en diskussion om det här inför öppen ridå. Många blir förargade då de inser att de fakta som finns inte stämmer överens med deras ideologi. Då blir det kaos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Om jag ansåg att det fanns möjlighet för en sådan diskussion hade jag gjort det. Det är dock få människor som har tillräcklig kunskap för att diskutera ämnet. Även om någon mer skulle ha kunskap skulle diskussionen förstöras av människor som inte klarar av att diskutera det som är känsligt, i synnerhet då detta syns offentligt. Titta på tråden och du kan notera att ett antal sådana personer postat. Ännu mer intressant är att notera att de inte har den minsta kunskap i ämnet men ändå tvärsäkert uttalar sig. Dessutom på ett sätt som strider mot den forskning som finns på området. Sådana här ämnen kan enbart diskuteras i ett slutna rum med kompetenta personer precis som mig själv. Så har jag också gjort.

Ja, notera att jag inte sagt emot dig alls om att tjejer inte skulle kunna vara SÄMRE på att använda sig av fakta, det har jag inte läst på tillräckligt om, även om länken du skickade var intressant kan man inte bilda sig en uppfattning av en källa. Det jag motsatte mig var att du verkade använda absoluta termer i början och menade att tjejer är oförmögna att använda fakta alls, vilket var lite att kasta sten i glashus enligt mig.

Men eftersom du nu verkar ha förklarat att du menar att tjejer kan vara sämre på det så har jag inte mycket att invända på ett rent faktaplan iaf (eftersom jag inte har tillräckligt med kunskap i ämnet förutom att skillnaden i IQ är marginell mellan könen) :).

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Derox:

Ja, notera att jag inte sagt emot dig alls om att tjejer inte skulle kunna vara SÄMRE på att använda sig av fakta, det har jag inte läst på tillräckligt om, även om länken du skickade var intressant kan man inte bilda sig en uppfattning av en källa. Det jag motsatte mig var att du verkade använda absoluta termer i början och menade att tjejer är oförmögna att använda fakta alls, vilket var lite att kasta sten i glashus enligt mig.

Men eftersom du nu verkar ha förklarat att du menar att tjejer kan vara sämre på det så har jag inte mycket att invända på ett rent faktaplan iaf (eftersom jag inte har tillräckligt med kunskap i ämnet förutom att skillnaden i IQ är marginell mellan könen) :).

Det var trevligt. Det verkar faktiskt som att jag underskattade de som skriver på Sweclockers en aning.

Jag kan tycka att det är uppenbart att tjejer inte är oförmögna att använda sig av fakta men eftersom nätet är fullt av mindre begåvade individer inser jag att det faktiskt finns människor som skulle kunna tycka så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Det var trevligt. Det verkar faktiskt som att jag underskattade de som skriver på Sweclockers en aning.

Jag kan tycka att det är uppenbart att tjejer inte är oförmögna att använda sig av fakta men eftersom nätet är fullt av mindre begåvade individer inser jag att det faktiskt finns människor som skulle kunna tycka så.

Ja, om du bara visste sakerna jag läst som folk faktiskt hävdat var sant ;). Det som är uppenbart är inte uppenbart för många på nätet om vi säger så :p. Bra att du inte var en av dessa iaf!

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Skrivet av Haricots:

bud_bundy, jag skulle inte hålla med om att variationen är densamma bland kvinnor och män.
Den är väldigt överlappande (det kanske var vad du syftade på?) men knappast i närheten av identisk.
Jag tror inte att någon av er har en personlig erfarenhet som stödjer något sådant. Man får hålla näsan nära pressad mot genusteoretisk litteratur för att man ska missa att det finns klara trender när det kommer till personlighet och kön.

Jag formulerade mig dåligt i brist på vokabulär m.m.
Jag syftade inte på att gruppen män och kvinnor är densamma, speciellt inte den "genomsnittliga". Utan att det från den "genomsnittliga" finns en variation, där jag antar att spridningen säkerligen är ungefär lika stor hos kvinnor som män.
Och att man som man då kan välja en kvinna som går mer mot det "manliga" hållet om man så vill, problemet är bara att de personer som man blir mest sexuellt attraherad av, inte nödvändigtvis är de personer som man bäst kan umgås med och prata sina intressen med. -Nu syftade jag inte på att man skulle ragga på personer med samma kön (även om jag inte har något emot homosexuella personer), bara det att det finns kvinnor som är mer teknisk intresserade än andra m.m. Ändå så är många nördar ute efter några som är som Paris Hilton m.m.

*edit*
Visst jag själv har upplevt att det hos gruppen män finns en större variation allt ifrån extrem "fjolla" till en ren misantropisk psykopat utan den minsta empati emot något, men dessa individer är endast ett lite antal av. Och min poäng är dock att det finns variation bland kvinnor och en lösning är helt enkelt att välja att umgås med andra.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Min fru är grym. Vi ska köpa ny bil just nu, jag föreslog en ekonomisk variant, hon skakade på huvudet och pekade på den med stört motor. Hon fattar vinken ;).

FYI

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Min fru är grym. Vi ska köpa ny bil just nu, jag föreslog en ekonomisk variant, hon skakade på huvudet och pekade på den med stört motor. Hon fattar vinken ;).

FYI

Hehe, du kör med omvänd psykologi alltså
Vad är det för bil btw?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Är bara så trött på alla tjejer. Vi var några polare som började diskutera detta i förra veckan och vi har alla samma åsikt. Tjejer går det knappt att snacka med. De går inte att föra en diskussion med. De kan inte hantera fakta utan ska bara dra upp vad de tror och hur de känner hela tiden. Säger man t.e.x. en sak och hänvisar till fakta säger de alltid att de inte tror att det är så men de kommer aldrig med några fakta som styrker deras sak. Skönt att det nästan bara är killar på sweclo för då går det att föra vettiga diskussioner.

Håller ni med mig och mina polare?

Varför är du trött på tjejer?

Enligt mina erfarenheter håller jag med om att det finns en rätt stor skillnad mellan könen när det gäller att snacka. Dock är de individuella skillnaderna stora. Har stött på tjejer som snackar precis som killar brukar göra och sådana som är mer som du beskriver.

En intressant notering är att jag som matematiker och flera av mina vänner inom samma område ofta ser samma skillnader mellan att diskutera matematiker sinsemellan och att diskutera med folk utanför yrkesgruppen.
Som matematiker är man van vid att påståenden ska kunna backas upp med väldigt strikta bevis och kunna diskuteras förutsättningslöst utan att blanda in massa irrelevanta känslor. Deltar man eller lyssnar på diskussioner utanför de "matematiska kretsarna" slås man ofta över vilka mängder av logiska tankefel som förekommer i de flesta diskussioner och hur ofta folk blandar in känslor istället för att komma med logiska motargument.
(Givetvis handlar det inte om svart eller vitt här. Det finns gott om logiska och rationellt tänkande personer utanför "matematikkretsarna" och också vissa flummiga matematiker(även om de tvingas följa logikens lagar inom sin forskning))

Likheterna matematiker emellan känns faktiskt större än likheterna killar emelllan. Pratar jag med en tjej/kvinna som är utbildad matematiker känner jag att jag förstår mig bättre på henne än en godtycklig kille.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

När jag lästa topicen så fick jag uppfattningen av att det var såhär: "Jag och mina polare orkar inte med tjejer längre... så nu älskar vi med varandra istället" typ. Men så var det icke Och ja det är lite sant som du säger.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Inom vissa grupperingar är det poppis att verka/vara korkad för att passa in. Låt dom hållas och se kvinnors lägre lön som en hämnd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Det var inte vad du skrev i första posten, du skrev : ""De kan inte hantera fakta utan ska bara dra upp vad de tror och hur de känner hela tiden."

Du skrev aldrig att ENLIGT DINA ERFARENHETER så är de sämre på att hantera fakta vilket du verkar säga nu. Du påstod att kvinnor inte kan hantera fakta, dvs inte att de är sämre eller att det är vad du tycker, ditt påstående var absolut i två meningar.

En gång i tiden dejtade jag en tjej som blev skitsur varje gång jag berättade om något jag upplevt eller något jag tyckte, men inte inledde med "enligt min erfarenhet".
Jag har nog aldrig stött på ett karaktärsdrag som är så avtändande, så irriterande men framförallt framstår man som världens drygaste jävla översittare.
Om man inte är en fullständig idiot vet man att människor talar utifrån sina egna erfarenheter om inget annat sägs.
Don't be that guy.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730