Kingston vattenkyler prestandaminnen

Permalänk
Melding Plague

Kingston vattenkyler prestandaminnen

HyperX H2O är en ny serie högpresterande DDR3-minnen från Kingston förberedda för vattenkylning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Storlek på nipplarna ? nog det jag helst skulle vilja veta om man skulle köpa dessa

Permalänk
Medlem

Storlek på nipplarna önskas
Annars är det ju riktigt kul att det finns denna typ av kylordning. +1.5 v

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

"Samtliga är försedda med slangkopplingar (1/4") för vattenkylning"

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Blir fan att köpa in dessa. Riktigt billigt dessutom!

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk

synd att slangkopplingen är så liten. och de verkar inte som att de går att byta

Visa signatur

Lian Li O11 XL | Asus Crosshair VII Dark Hero | AMD 5950x, Watercool IV Pro| 32gb G-skill trident-z neo @ 3600 Mhz | EVGA 3090 FTW3 Ultra | Seasonic Prime PX 1000 | Asus ROG Swift PG348q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelo:

"Samtliga är försedda med slangkopplingar (1/4") för vattenkylning"

tyvm

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Hade varit solklart köp, men tre saker sätter käppar i hjulet för mig:
1. har inte vattenkylning
2. har inte moderkort med ddr3
3. har inte pengar just nu

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Hade varit solklart köp, men tre saker sätter käppar i hjulet för mig:
1. har inte vattenkylning
2. har inte moderkort med ddr3
3. har inte pengar just nu

Måste erkänna att du har tre bra anledning till att inte köpa minnena då

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem

måste ju vara förbannat tråkigt att nipplarna står rakt ut och inte i 90 grader mot moderkortet. Blir nog jobbigt med plats.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

måste ju vara förbannat tråkigt att nipplarna står rakt ut och inte i 90 grader mot moderkortet. Blir nog jobbigt med plats.

Skulle kunna tänka mig att sätta en "Y"-koppling (fast en in, tre ut) i ena änden och lika i andra. Parallelkoppling istället för seriekoppling helt enkelt.

Ser för övrigt riktigt trevligt ut, och inte hutlöst dyrt. Vet dock inte hur mycket minneshastigheten påverkar prestandan, i alla fall inte om vi pratar spelprestanda.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

måste ju vara förbannat tråkigt att nipplarna står rakt ut och inte i 90 grader mot moderkortet. Blir nog jobbigt med plats.

Jag håller med, värdelös placering. Synd att dom inte inkluderar sprängskiss på hur blocken ser ut inuti.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Jag håller med, värdelös placering. Synd att dom inte inkluderar sprängskiss på hur blocken ser ut inuti.

Detta du letar efter?

http://www.valueram.com/datasheets/KHX2133C9AD3W1K2_4GX.pdf

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Ok! Det är bara ett vatten rör som en vanlig minnes kylare pressats på?

Visa signatur

MSI 890FXA-GD70 -l- AMD Phenom II X6 1055T~3.75GHz -l- 4GB (2x2GB) DDR3 Corsair XMS3 -l- Sparkle GeForce GTX 470~CC 721MHz MC 1750MHz

Permalänk
Medlem

Jo vars, tack! Ser dock ingen vidare ut, ett simpelt rör... med värdelös placering/nippel storlek.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Skrivet av el_genius:

Hade varit solklart köp, men tre saker sätter käppar i hjulet för mig:
1. har inte vattenkylning
2. har inte moderkort med ddr3
3. har inte pengar just nu

haha.. snyggt du skall nog inte köpa dessa=)

själv:

1. har vatten kylning
2. har moderkort för ddr3 ( med ddr3 minnen på )
3. har råd att köpa

är det någon här som tycker det är värt att byta upp sig?? det tycker inte jag iallafall.. spräng skissen var ju fin, ett simpelt rör?

man får nog bättre prestanda av nytt grafik/hdd eller liknande, minnena märker jag inte av så mycket, funderar på att köpa 4gb till bara.. av 1600mhz som jag har! de klarar sig nog=)

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Avstängd

hur tänker ni?

Varför skulle "blocket" behöva vara mer avancerat när ram minnena generear 0 värme.. behövs inget mer än ett rör.

vatten kyla ram minnen, det har ingen påvärkan på prestandan, bara en cool grej

en fläkt ovanför ram minnena är overkill bara det

Permalänk
Skrivet av TX-28xd3e:

hur tänker ni?

Varför skulle "blocket" behöva vara mer avancerat när ram minnena generear 0 värme.. behövs inget mer än ett rör.

vatten kyla ram minnen, det har ingen påvärkan på prestandan, bara en cool grej

en fläkt ovanför ram minnena är overkill bara det

Är det ? hm, mina minnen brukar bli så varma att jag lätt bränner mig på heatspredern men jag är inte insatt i minnen ändå

Permalänk

Tittade också på "sprängskissen", inte speciellt avancerad konstruktion :<

De kunde ju åtminstone gjort ett par kanaler inuti blocken. Vad som helst hade varit effektivare än det där röret.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 C3 @ 3,7 GHz | Corsair 2x2 GB DDR3 1333MHz / 7-7-7-21 / 1.5V
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0) | Intel X25-V G2 40GB
PowerColor ATI Radeon HD5850 | WD Caviar Green 1,5 TB 5400 RPM | WD Caviar Black 1 TB 7200 RPM | 2x Samsung F2 1,5 TB 5400 RPM Raid0 | OCZ ModXStream Pro - 600 Watt
Allt är inslängt i en svart låda som heter Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TX-28xd3e:

hur tänker ni?

Varför skulle "blocket" behöva vara mer avancerat när ram minnena generear 0 värme.. behövs inget mer än ett rör.

vatten kyla ram minnen, det har ingen påvärkan på prestandan, bara en cool grej

en fläkt ovanför ram minnena är overkill bara det

Mina minnen blir varma! Jag gillar Kingston men vad tänkte dom på när dom placerade nipplarna så...

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TX-28xd3e:

hur tänker ni?

Varför skulle "blocket" behöva vara mer avancerat när ram minnena generear 0 värme.. behövs inget mer än ett rör.

vatten kyla ram minnen, det har ingen påvärkan på prestandan, bara en cool grej

en fläkt ovanför ram minnena är overkill bara det

+1

vattenkylda minnen är bara ett sätt att suga ut lite mer deg från "entusiaster"
en lågvarvig fläkt räcker mer än gott och även det behövs bara om man verkligen tar i med överklocken. visst blir vissa minnen varma men dom tål det, att köra vatten på minnen är en marknadsföringsgrej som garanterar publicitet samt leder mindre kunniga använder till att tro att det handlar om superminnen

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Redzo:

+1

vattenkylda minnen är bara ett sätt att suga ut lite mer deg från "entusiaster"
en lågvarvig fläkt räcker mer än gott och även det behövs bara om man verkligen tar i med överklocken. visst blir vissa minnen varma men dom tål det, att köra vatten på minnen är en marknadsföringsgrej som garanterar publicitet samt leder mindre kunniga använder till att tro att det handlar om superminnen

bra att någon faktiskt förstår