HTC DESIRE - koppla till hemma stereo och bilstereo

Permalänk
Medlem

HTC DESIRE - koppla till hemma stereo och bilstereo

Jag har fått min Desire nu och är riktigt nöjd.

Nu är jag lite sugen på att kunna "docka" den och spela sportify i min stereo.
Någon som vet om man får okej ljud genom att göra så?

Är intresserad av lösning för både hemmastereo och bilstereo (volvo v70 -01).

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Medlem

Bra val av telefon (har en likadan)

Det du gör är att du parar ihop din telefon med din stereo, sedan när du aktiverar blåtand när du sitter i bilen så kopplas dom ihop automagiskt. Du kommer kunna byta låt både från stereon samt från telefonen (något som inte gick med brorsans iPhone 3g för att den inte hade stöd för ngn blåtands-feature).

Ljudet är det inget fel på enligt mig, sedan kör jag allting i offlinemode i spotify vilket kanske hjälper till lite också? (kan tänka mig att den drar ner kvaliten lite om man ska streama allt).

När det gäller hemmastereon kan jag inte hjälpa dig så mycket.
Men vissa förstärkare har ju blåtand och då borde stegen vara likadant som det är för bilar
Eller så kanske man får köra via hörlursutgången på telefonen till stereon.

Permalänk
Medlem

Ok, hehe.
Jag tvivlar på att min bilstereo har blåtand, den är ju 10 år gammal.

Hur funkar det med spotify i offline mode, väljer jag att köra offline så säger den att ingen av låtarna är tillgängliga.

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenke:

Ok, hehe.
Jag tvivlar på att min bilstereo har blåtand, den är ju 10 år gammal.

Hur funkar det med spotify i offline mode, väljer jag att köra offline så säger den att ingen av låtarna är tillgängliga.

Det går att lösa rätt billigt med en produkt jag såg på nätet (som jag inte kommer ihåg namnet på).
Eller så köper du en annnan stereo

Offlinemode:
- Du kan synka vissa(eller alla) spellistor du har i spotify ner till ditt minnes-kort i telefonen, då kommer du lyssna på låtarna lokalt (utan att det drar en massa datatrafik).
- Man måste välja vilka spellistor som skall kunna lyssnas på i offlinamode. Detta görs i spotify genom att 'long-pressa' och sedan välja 'tillgänglig offline'. Se till att du har telefonen uppkopplad mot ditt wifi-nätverk när du gör detta då den börjar tanka ner all musik i spellistan till din telefon.
(om det inte hoppar igång när du väljer 'tillgänglig offline' måste du i spotify gå till typ 'options' och bocka ur 'ingen trafik' (eller vad det nu kan stå där). Sedan kan du bocka i 'sync over wifi'.

Permalänk
Medlem

FM-sändare skulle fungera (nästan säker på att Desire har en FM-sändare, om den går att använda vet jag dock inte).

Annars finns ju

iPod Adapters

just för V70. Behövs en RCA till 3,5mm för alla mp3 spelare, sen kan du använda ipod sladden om du vill använda det i framtiden t.ex.

Brukar oftast köra aux ingång på hemmamonterade bilstereo då jag är lite allergisk mot FM-sändare och annat trådlöst jippohej.

Permalänk
Medlem

det går att köra med 3,5mm plugg också. det finns flera bilstereo grejjer som stödjer iphone. har inte sett dom som stödjer android dock, själv kör ja me 3,5 mm blir bra tillräckligt bra ljud och jag är rätt kräsen.. men man får byta låt på telefonen kör från spotify och "ipod"..

Visa signatur

OER712

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen jag får kolla upp det här närmare.

Det som känns mest angeläget är att styra upp en blåtand till bilstereon och köra den vägen.

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |