Microsoft Arc Touch Mouse på bild

Permalänk
Hedersmedlem

Angående hur kanpparna kommer fungera...

oj vad bra alla verkar känna till denna mus innan ni testat den. Det kanske är dåliga knappar på den, men det vet ni väl inte förrän ni testat? Det går givetvis att såga och bräka eftersom att man blivit så upplyst nu efter en recension på några få rader, men testet gick ju inte in på hur knapparna känns ;).

Vänta med att såga tills ni vet lite mer.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Testpilot

Undrar hur det funkar att ändra den från böjd till rak, är det liksom steglöst som en ståltråd eller bara två lägen och kommer den hålla sig kvar i böjt läge om man har tung hand?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Touchscroll har jag på laptopen via Synaptics.

Ja gud vad skönt om man hade en touchpad till sin stationära, fast då skulle man inte kunna lira något. Detta känns som det bästa av två världar.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tunnare möss får ofta kritik för att de ska ha dålig ergonomi, varför fattar jag inte. Ingen vilar väl hela handen på musen? Det skulle ju krävas något i storleksordning annans för att funka. Själv nuddar jag bara med fingertopparna, lyfter/styr med tumme + lillfinger och klickar/scrollar med resten.

Touchscroll är jag mycket tveksam till. Hade en logitech air ett tag med touchscroll vilket var uselt. Föredrar ett riktigt hjul, helst med "frihjulsläge".

Radio istället för bluetooth innebär enligt mina erfarenheter alltid urusl räckvidd. Specificerade 3m brukar snarare vara 30cm med en bordsskiva eller liknande som stör.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Den ser inte jätteskön ut om jag ska vara ärlig, men jag litar på att MS inte är lika dumma som apple som gör så att man inte kan högerklicka om man har ett finger på vänster"knappen".

Visste jag inte, fasen vad jobbigt att behöva lyfta på vänsterfingret varje gång jag vill högerklicka... tja är ju Apple

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Söderbäck:

Angående hur kanpparna kommer fungera...

oj vad bra alla verkar känna till denna mus innan ni testat den. Det kanske är dåliga knappar på den, men det vet ni väl inte förrän ni testat? Det går givetvis att såga och bräka eftersom att man blivit så upplyst nu efter en recension på några få rader, men testet gick ju inte in på hur knapparna känns ;).

Vänta med att såga tills ni vet lite mer.

Recensionen kanske är några få rader, men en bild säger mer än tusen ord och jag går på bilderna.
Sen vet jag själv hur jag använder musen jag har och det ser inte ut som om jag skulle uppskatta att använda det där åbäket som ser mer design ut än något annat.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hajdeff:

Recensionen kanske är några få rader, men en bild säger mer än tusen ord och jag går på bilderna.
Sen vet jag själv hur jag använder musen jag har och det ser inte ut som om jag skulle uppskatta att använda det där åbäket som ser mer design ut än något annat.

En bild säger mer än tusen ord ja... Fint ordspråk, men helt irrelevant här. Det går inte att se om det är touch-knappar för button 1 och 2 eller ej, även om denna bildkan ge en ledtrådar åt något håll. Jag höjde på ögonbrynen lite när jag hörde pubertala stön som EPIC FAIL och liknande angående touch-funktioner innan någon här ens testat produkten.
Ergonomi och likande har jag inte berört i mitt förra inlägg.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajdeff:

Recensionen kanske är några få rader, men en bild säger mer än tusen ord och jag går på bilderna.
Sen vet jag själv hur jag använder musen jag har och det ser inte ut som om jag skulle uppskatta att använda det där åbäket som ser mer design ut än något annat.

Du vet ju inte hur ergonomin är?
Läs mitt tidigare inlägg om Arc modellen som finns ute i handeln nu. Där är det ingen som klagar om ergonomin och den har snarlika design.

Microsoft är ju även kunniga på området.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Avstängd
Skrivet av final stretch:

Epic fail...

Kan du förklara för oss här på forumet varför? du som testat den och tyckte, "epic fail" man ser ju på din avatar varifrån du fått det ifrån... Se så förklara nu

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aser:

Visste jag inte, fasen vad jobbigt att behöva lyfta på vänsterfingret varje gång jag vill högerklicka... tja är ju Apple

Grejen är att åtminstonde apples vanliga mus (tror det samma gäller magic mouse) har en klassis tryck knapp som känner av när man trycker ner, och sedan en kapacitiv touch yta på toppen. Problemet är att touch utan på toppen bara känner av beröring, inte tryck.

Jag antar att microsoft har tänkt på det problemet och har en vanlig tryck knapp per finger, för att slippa det problemet, samt lösa att man inte behöver "spänna upp" fingrarna och sånt som alla här yrar runt om.

Permalänk
Medlem

Inte äns tre ord behövs för att beskriva den.

Tre bokstäver räcker: F, U & L

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Söderbäck:

En bild säger mer än tusen ord ja... Fint ordspråk, men helt irrelevant här. Det går inte att se om det är touch-knappar för button 1 och 2 eller ej, även om denna bildkan ge en ledtrådar åt något håll. Jag höjde på ögonbrynen lite när jag hörde pubertala stön som EPIC FAIL och liknande angående touch-funktioner innan någon här ens testat produkten.
Ergonomi och likande har jag inte berört i mitt förra inlägg.

Jag sa EPIC FAIL för att allt med den är sämre en den sämsta Razer musen... Och man behöver inte testa den för att veta.

Man behöver inte få en kniv i magen själv för att veta att det gör jävligt ont.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av final stretch:

Jag sa EPIC FAIL för att allt med den är sämre en den sämsta Razer musen... Och man behöver inte testa den för att veta.

Man behöver inte få en kniv i magen själv för att veta att det gör jävligt ont.

Nu gör det inte så mycket då jag aldrig använder uttrycket "epic fail" själv, men du tror inte att det finns risk för att du urholkar innebörden (ännu mer) för denna fras om du applicerar den på alla produkter som inte passar just dig perfekt?
Det finns ju en hel del prylar på denna planet som förmodligen inte lämpar sig för dig alls.
Trots detta kanske de är både bra och användbara för andra grupper...

Vill ge lite extra beröm för din liknelse med en kniv i magen. Den var om möjligt sämre än de löjliga biljämförelserna man brukar se här. Grattis till dagens ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Intressant design, vet inte om jag i skrivande stund gillar/ogillar den.

Hur som helst så måste jag vid tillfälle kolla in musrackarn i någon butik framöver för att se "what all the fuss is about".

offtopic:

Skrivet av -=FULLMOON=-:

Tyvärr måste stavningskommittén utfärda en reprimand för denna horribla stavning! /offtopic

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

Jag är självklart rätt tveksam till tochknapp konceptet men det kan nog fungera om de löser det på rätt sätt.

Tryck konceptet vilket är standarden i dag är i mina ögon väldigt smidig, satt lite med musen och lyfte fingret istället för att klicka och det känns som att du får mindre kontroll speciellt när du rör musen samt att reaktions tiden blir långsammare. Att lyfta fingret och sedan tillbaka är ganska stor skillnad från att trycka ner dvs spänna musklerna och slappa av, de kan visserligen ha skött det bra men jag tror inte att det kommer att flyta på lika bra.
Ser samma problem med ett touch tangentbord eftersom att man vilar händerna på tangetbordet.
Men vem vet de kanske har en bra lösning vi får se när den är släppt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajdeff:

Ser ut som ett dåligt skämt, fungerar säkert lika dåligt och har säkert urusel ergonomi och stabilitet. Det första jag tänkte på, förutom var har man tummen?, var att den där lär ju inte vara stabil att röra i sidled i t ex spel eller vad som helst.

*höga bu-rop*
Lika dåligt som IFK Norrköping. (Fast det är nog inte möjligt.)

Off T.
Eeeh, hört talas om GAIS? Hoppas min kusin läser detta. ^^

On T.
Klart kul design, funktion på MS hårdvara har ju alltid (i min mening) varit något eftersatt så de har kanske ändrat målriktning något...kanske.

Skulle jag köpa denna pryl? Tror jag hellre hade skrapat mina egna ländkotor med en rostig såg...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

Jag är självklart rätt tveksam till tochknapp konceptet men det kan nog fungera om de löser det på rätt sätt.

Tryck konceptet vilket är standarden i dag är i mina ögon väldigt smidig, satt lite med musen och lyfte fingret istället för att klicka och det känns som att du får mindre kontroll speciellt när du rör musen samt att reaktions tiden blir långsammare. Att lyfta fingret och sedan tillbaka är ganska stor skillnad från att trycka ner dvs spänna musklerna och slappa av, de kan visserligen ha skött det bra men jag tror inte att det kommer att flyta på lika bra.
Ser samma problem med ett touch tangentbord eftersom att man vilar händerna på tangetbordet.
Men vem vet de kanske har en bra lösning vi får se när den är släppt.

När jag läste ditt inlägg så vill jag passa på att komma med ett tips och gå lite offtopic! Jag själv använder olika tekniker, precis som du skriver: Lyfta/klicka & Spänna/klicka beroende på vad jag gör....

Och för länge sen så störde jag mig på att när man "Spänna/klicka" så glider fingret lite på musen, det jag gjorde var att ta lite griptejp (svart tejp med skrovlig yta, som brukar finnas i trappor) och satte på musen.
Skillnaden är enorm, och man behöver inte "spänna" fingret så mycket.
Jag använder MX 518 som annars har en väldigt hal yta och jag tror att dom flesta möss är på det viset.
Hur som helst så har jag satt griptejp på alla mina möss, för att responsen är omedelbar och känslan är "varför-har-jag-inte-gjort-detta-innan-för"

jag vet om att detta inte är århundradets uppfinning, och har även sett att det finns att köpa "halkskydd" till möss. Men skillnaden är faktiskt jättestor med griptejp speciellt om man använder Spänna/klicka tekniken

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Jag tycker denna mus är intressant, för jag är ute efter en ny, så denna kan verkligen blir ett köp.
Ser att många inte tycker denna mus är något att ha, men det beror lite på hur man håller i musen.
Jag håller i musen med s.k spidergrip, då är små lätta musar verkligen viktigt typ om man är van att plotta grafik eller dyl. med hög prestation, man håller typ bara i musen med fingertopparna. Större musar brukar de flesta föredra, då de kan vila hela handen på musen, spelare bruka gilla det.

Jag hade lite tråkigt hemma, så jag tog ett par bilder för visa vad skillnaden mellan vilande handgrepp samt spidergrip.

Här är ett par bilder på en större mus med vilande grepp.
Stror mus
Stor mus med handgrepp

Här är min mus som är ganska liten o lätt som jag föredrar med mitt grepp.
Liten mus
Här ser ni hur jag håller med spidergrip

Som ni ser är min lilla mus utrustad med blå lazer sensor för scrollning, Denna är super känslig om man för fingret för nära, så jag hoppas SweClockers.com kan testa lite möss, inkl Microsoft Arc Touch, för jag tycker den verkar lite för stor..

Testa gärna med personer som håller musen med olika grepp. Och samma möss såklart.
Stora som små händer...

Permalänk

Ingen bluetooth? No pliz.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sovereign:

Ingen bluetooth? No pliz.

Ja det här är intressant. Begriper inte...
Kan det ha att göra med licenskostnader för tillverkning av bluetooth-prylar?
Kan inte komma på något annat rimligt skäl. Någon som vet?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ja det här är intressant. Begriper inte...
Kan det ha att göra med licenskostnader för tillverkning av bluetooth-prylar?
Kan inte komma på något annat rimligt skäl. Någon som vet?

Kostar ju mer.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk

En sån här Microsoft Arc Touch och ett Logitech Wireless Illuminated tangentbord. Det blir nog en bra kombination.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111