Ultraportabel laptop som är sval

Permalänk
Medlem

Ultraportabel laptop som är sval

Halloj.

Jag har nyligen införskaffat en Dell D420 till ett rimligt pris som jag i det stora hela är nöjd med. Dock blir den väldigt varm, 65C är inte ovanligt när man kollar på youtube och fläkten går konstant på väldigt höga varv. Temperaturen gör det i sin tur omöjligt att arbeta med laptopen på låren då det bränns. Detta verkar gälla alla D420 och därför har jag nu funderingar på att skaffa en annan laptop istället.

Högsta prioritet är att den ska vara sval. CPU:n kan få bli varm, bara att det inte sprider sig till undersidan. Den får gärna vara tyst vid vanligt kontorsarbete för att inte störa vid föreläsningar/möten osv. Dellen snurrar på väldigt höga varv även om man inte gör någonting alls, vilket inte är okej.

Här är en liten checklista på vad jag letar efter mer specifikt

  • 11,6-12" (13" endast om den väger lätt)

  • MAX 2kg. Gärna runt 1,5kg.

  • Den ska klara surf och office, men jag måste även kunna redigera lättare arbeten i photoshop. Och detta är mycket viktigt.

  • Bra batteritid (minst 3h)

Har ni några förslag? Även beg är intressant.
Prisklass kan vara mellan 4000-8000:- där ett dyrare pris betyder bättre batteri, bättre kylning och bättre byggkvalité. Grafikprestanda är inte av intresse.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk

TimelineX 3820TG, förvisso väger den 1,8kg men den har riktigt vass prestanda. Och riktigt bra grafikkort, även om det inte spelar nån roll för dig så är det ju ingen nackdel att den finns där om du skulle behöva den. Batteritid 8h..

Acer Aspire TimelineX 3820TG-5454G32n (LX.PXZ02.003) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Permalänk
Medlem

tack för tipset. har du någon koll på temperaturer osv? Vill gärna kunna ha den i knät

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk

Just 3820TG verkar ha väldigt bra kylning, kolla tråden här i forumet, det är många som har köpt just den modellen.