Behöver hjälp med att samla mina tankar.

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med att samla mina tankar.

Hej.

Har precis sålt min stationära dator för att jag ska köpa en ny laptop.

Datorn kommer användas för mestadels spel, samt lite photoshop.

Men nu står det mellan: Asus G73JH-TY171V - Inet.se
Eller: MSI GX660-069NE - Inet.se

Det jag inte gillar med MSIn är alla dessa ljus på den, samt att jag inte vet hur kylingen är på den maskinen.
Eller, när dom ens får in den i butik..

Asusen däremot, den ska tydligen ha bra kylning, och designen är ett plus.

Det verkar ju inte skillja så mycket på dessa två, förutom storlek, och att msin har usb 3.0.

Så jag skulle jätte gärna höra vad ni tycker.

Visa signatur

/BaaPa!

Permalänk
Medlem

Skulle nog satsa på msi'n, den har bättre processor + en del andra finesser. Om du inte är ute efter den större skärmen på Asusen. Men jag skulle iaf valt msi'n + att den är billigare

Visa signatur

Acer 5551G, Phenom N830 Triple-Core, 4GB ddr3, HD5650 1GB gddr3, 500GB hdd, Win 7 Home Premium 64-bit
MSI GE620DX, i7 2670QM, 8GB ddr3, Nvidia GT 555M 2GB ddr3, 750GB 7200rpm, Win 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eaps:

Skulle nog satsa på msi'n, den har bättre processor + en del andra finesser. Om du inte är ute efter den större skärmen på Asusen. Men jag skulle iaf valt msi'n + att den är billigare

Båda har samma cpu, enligt prisjakt iaf..

Visa signatur

/BaaPa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaaPa:

Hej.

Har precis sålt min stationära dator för att jag ska köpa en ny laptop.

Datorn kommer användas för mestadels spel, samt lite photoshop.

Men nu står det mellan: Asus G73JH-TY171V - Inet.se
Eller: MSI GX660-069NE - Inet.se

Det jag inte gillar med MSIn är alla dessa ljus på den, samt att jag inte vet hur kylingen är på den maskinen.
Eller, när dom ens får in den i butik..

Asusen däremot, den ska tydligen ha bra kylning, och designen är ett plus.

Det verkar ju inte skillja så mycket på dessa två, förutom storlek, och att msin har usb 3.0.

Så jag skulle jätte gärna höra vad ni tycker.

Hej.

MSIn ska tydligen ha bra kylning enligt xoticPC;
YouTube - MSI GX660R-060 Video Review PART 1 by XoticPC
YouTube - MSI GX660R-060 Video Review PART 2 by XoticPC

Ljusen kan du stänga av genom en knapp på touchdisplayen ovanför tangentbordet.
Dock så är det GX660R de visar, men det lär ju inte vara sämre kylning på den du vill ha.
Datorn har börjat komma i lager på vissa internetbutiker, titta på prisjakt.nu så ser du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av queeni:

Hej.

MSIn ska tydligen ha bra kylning enligt xoticPC;
YouTube - MSI GX660R-060 Video Review PART 1 by XoticPC
YouTube - MSI GX660R-060 Video Review PART 2 by XoticPC

Ljusen kan du stänga av genom en knapp på touchdisplayen ovanför tangentbordet.
Dock så är det GX660R de visar, men det lär ju inte vara sämre kylning på den du vill ha.
Datorn har börjat komma i lager på vissa internetbutiker, titta på prisjakt.nu så ser du.

Tack så mycket för din kommentar, skönt att man kan stänga av ljuset.

Lutar lite mer åt MSIn nudå, med tanke på att det nästan skiljer två tusen kr.. Kollade på prisjakt, och det står inga datum hos någon återförsäljare när dom kommer in.. Får väl bara vänta och se!

Visa signatur

/BaaPa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaaPa:

Båda har samma cpu, enligt prisjakt iaf..

Asus i5

MSI i7

Visa signatur

Acer 5551G, Phenom N830 Triple-Core, 4GB ddr3, HD5650 1GB gddr3, 500GB hdd, Win 7 Home Premium 64-bit
MSI GE620DX, i7 2670QM, 8GB ddr3, Nvidia GT 555M 2GB ddr3, 750GB 7200rpm, Win 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eaps:

Asus i5

MSI i7

Enligt denna tråden: http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/9...

Så har dom likadana cpus.

Visa signatur

/BaaPa!

Permalänk
Medlem

Asus'en kan du få på Misco för 12k med swelockerskod (sök).

MSI är lite bättre specmässigt, synd bara att den är så fruktansvärt ful...

Visa signatur

[ Asus Sabertooth z87 | Intel Core i7-4770K | Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB | Sapphire R9 280X Toxic | Intel 320 SSD 120GB | be-quiet! Straight Power 680W | Fractal Design Define R4 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaaPa:

Okej, mycket möjligt, jag kollade iof bara från msi's hemsida, kanske inte var 100% samma modell som du menade, kan ju finnas olika typer av samma modell

Visa signatur

Acer 5551G, Phenom N830 Triple-Core, 4GB ddr3, HD5650 1GB gddr3, 500GB hdd, Win 7 Home Premium 64-bit
MSI GE620DX, i7 2670QM, 8GB ddr3, Nvidia GT 555M 2GB ddr3, 750GB 7200rpm, Win 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eaps:

Okej, mycket möjligt, jag kollade iof bara från msi's hemsida, kanske inte var 100% samma modell som du menade, kan ju finnas olika typer av samma modell

MSI GX660 har i5, GX660R har i7.

Till OP, kylningen är enligt tidigare länkade reiview bra, och blir väldigt bra med kylningsturbon vilket också dessvärre ger mycket oljud. Dock påstår de att turbon ej är nödvändig.

GDDR5 på 5870 är inte helt otrevligt det heller. Lägg därtill att de har en inbyggd överklockare som förhöjer prestandan ytterligare med ett knapptryck.

Jag är väldigt sugen på den, men tänker personligen vänta tills ATI's 6000-serie släpps, för då kommer man få bättre grafik för samma pengar, eller samma dator för mindre pengar. Och säg nu inte att man inte skall vänta för det kommer alltid nya grejer, det tog ju trots allt ett år att gå från 5000 till 6000, och då är det väldigt dumt att köpa 5000 några månader innan 6000 kommer ut.

Ytterligare värt att notera är att releasedatumet på denna laptop skjutits upp flertalet gånger hos återförsäljare, och MSI har ej gett något officiellt datum. Något verkar lite märkligt. Bäst att vänta, är mitt råd.