Sålde denna laptop för 3800kr - Gjorde jag en bra affär?

Permalänk
Avstängd

Sålde denna laptop för 3800kr - Gjorde jag en bra affär?

Acer Aspire ONE D751h Intel Atom Z520 1.33GHz / 1GB / 160GB / LED11.6 / WinXP Home

Hittar inget direkt pris på den på prisjakt bara någon sida "microhard" som säljer den för runt 5000 kronor, vilket knappast lär stämma för denna dator, ser netbooks som dimper ner i reklamen för runt 2000 kr med samma prestanda som denna jag nyss sålde för 3800.

Sen har den utgått på komplett och liknande sidor för längesen.

Datorshopen :: en bättre datorbutik Där ligger den på 4025:-
inkl. moms (3220:- exkl. moms)
__________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av azzzzzzzk:

Acer Aspire ONE D751h Intel Atom Z520 1.33GHz / 1GB / 160GB / LED11.6 / WinXP Home

Hittar inget direkt pris på den på prisjakt bara någon sida "microhard" som säljer den för runt 5000 kronor, vilket knappast lär stämma för denna dator, ser netbooks som dimper ner i reklamen för runt 2000 kr med samma prestanda som denna jag nyss sålde för 3800.

Sen har den utgått på komplett och liknande sidor för längesen.

Datorshopen :: en bättre datorbutik Där ligger den på 4025:-
inkl. moms (3220:- exkl. moms)
__________________

Jag skulle absolut hävda att du gjorde en bra affär! Tycker nästan lite synd om människan som köpte den Var det en kompis som köpte kanske?

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Waloth:

Jag skulle absolut hävda att du gjorde en bra affär! Tycker nästan lite synd om människan som köpte den Var det en kompis som köpte kanske?

Innan jag svarar på det, varför tyckte du synd om den som köpte den?
För att man får så mycket bättre bärbart för det priset idag ;)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av azzzzzzzk:

Innan jag svarar på det, varför tyckte du synd om den som köpte den?
För att man får så mycket bättre bärbart för det priset idag ;)?

jaa du får en asus med samma processor, lika mycket minne och lika stor hårddisk för ca 2800kr NY så det är extremt synd om han som köpte datorn ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av norrby89:

jaa du får en asus med samma processor, lika mycket minne och lika stor hårddisk för ca 2800kr NY så det är extremt synd om han som köpte datorn ^^

Vad tycker du att priset skulle legat på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av azzzzzzzk:

Vad tycker du att priset skulle legat på?

2000 max, men är bara att gratulera till en lyckad försäljning, är ju inte säljarens ansvar direkt, att det finns dator okunnigt folk
Vill folk köpa till överpriser så får dom väl, men tycker lite synd om dom också.

Sist jag titta på blocket och speciellt bärbara blev man ganska mörkrädd, det är otroliga överpriser folk begär för gammalt junk.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Ja herregud, med den slöa cpun som får en vanlig Atom 1,6ghz att verka bra så var det ett rejält överpris. Men hur kommer det sig att du inte vet själv om du gjort en bra affär? Du måste ju ha köpt in den en gång i tiden eller fått den av någon som vet vad den kostade.

Asus variant 1101HA med samma prestanda kostade knappt 4000:- helt ny.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Skrivet av azzzzzzzk:

Vad tycker du att priset skulle legat på?

skulle nog säga runt 1500 KANSKE 2000 om det va typ 9 månader garanti kvar lr liknande

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

2000 max, men är bara att gratulera till en lyckad försäljning, är ju inte säljarens ansvar direkt, att det finns dator okunnigt folk
Vill folk köpa till överpriser så får dom väl, men tycker lite synd om dom också.

Sist jag titta på blocket och speciellt bärbara blev man ganska mörkrädd, det är otroliga överpriser folk begär för gammalt junk.

då skulle du se en gubbe som försöker sälja ett nvidia 6800 och påstår att det var bland det kraftigaste man kan få idag xD han ville ha 1000kr för fanskapet xD har fått hans annons att bli raderad 4 gånger^^ får se om han försöker igen

Visa signatur

here we go!