B-ray.se anmäls saknade

Permalänk
Skrivet av pretori:

Tror du alla har 20 tusen på kontot?? Det finns ju folk som sparar i flera månader för att köpa det de sparat till, hur roligt tror du då det är att bli av med pengarna?

Hur vore det om B-ray kunde maila alla sina kunder istället för att sitta på ett forum, tror B-ray att alla som handlar av honom finns på SC?

Har man sparat ihop 20K till något som man inte har och får vänta tills man får tillbaka pengarna eller varan så har man varken förlorat eller bytt sina pengar mot en vara. Det är först då man inte får något för sina pengar som det är skillnaden.

Sen så har man handlat något för 20K så får man väl andå vara så smart att man antagligne lägger till 100kr för postförskott eller att man kör det över visakost så är risken så minemal för att man ska bli av med pengarna så att det är nog större risk att man blir påkörd utanför sin dörr.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Kenneth jag skulle vilja veta ifall ni idag vet vilken konkursförvaltare som kommer hantera detta?

När det gäller pengarna så finns de väl på företagets konto?
Borde det inte vara väldigt enkelt att börja skicka tillbaka pengar och sammtidigt stryka ordrar..?

Det kan jag tycka låter rimligt om ni vill att allt ska gå rätt till..

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Har man sparat ihop 20K till något som man inte har och får vänta tills man får tillbaka pengarna eller varan så har man varken förlorat eller bytt sina pengar mot en vara. Det är först då man inte får något för sina pengar som det är skillnaden.

Sen så har man handlat något för 20K så får man väl andå vara så smart att man antagligne lägger till 100kr för postförskott eller att man kör det över visakost så är risken så minemal för att man ska bli av med pengarna så att det är nog större risk att man blir påkörd utanför sin dörr.

Om du följt forumet från början så står det att jag har betalat med Swedbanks E-kort, som är det samma som VISA kort....Det ger väl inte B-ray rätten att ta pengarna och stoppa in dem i andra transaktioner, utan att leverera, eller?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xianze:

Går att göra en polisanmälan jättesmidigt på Polisen - www.polisen.se
Håller med föregående talare om att det börjar likna lite pajkastning...

"Konkursen" var väl inte direkt jättesnyggt skött... Men jag måste ändå ge lite credz till B-ray som faktiskt gör helt rätt och svarar på era frågor här på sweclockers.. Sen får ni väl ha lite medlidande med Kenneth? (om han nu hette så också), det är väl hans livsdröm som har gått i stöpet...

Och hade ni nu råd med en dator för över 20 papp har ni säkert råd att vänta på att få datorn tillbaka ett par dagar extra utan att lipa och spy galla och allmän skit över hans företag, honom och hans familj på internet?... Det enda B-ray kan göra i detta läget är väl att beklaga över att det inte gick att driva företaget och att be om ursäkt för eventuella missöden som hände på vägen.

Visst vore det bättre om kommentarerna var lite återhållsamma, och naturligtvis ska ingen hotas och förlöjligas, särskilt inte när det fortfarande råder viss oklarhet.

En sak är dock bra att komma ihåg xianze: B-Ray.se har valt och aktivt sett till att kortbetalningar genomförts fram till att det började bli mer reaktioner bl a på prisjakt.nu. Frågan står fortfarande obesvarad: varför såg de aktivt till att dra in fler i trasslet om de nu redan förstod att det inte skulle hålla?

Jag är öppen för att inget ont motiv finns, precis som jag tidigare i tråden gett mindre negativa tolkningar till vissa förhållanden, när några redan var klara med nästa Beck film. Tills jag vet svaret på frågan ovan är jag ambivalent till hur jag ska tolka B-Ray.se trasslet.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Scorpion85:

Fullmoon du verkar...

Förstår att det hettar till lite när det handlar om mycket pengar. Men att skriva så som du gör kommer bara att ge dig en varning/avstängning och inte hjälpa någon.

Alltid lika tråkigt när detta händer. Det handlar ju också om en relativt stor summa pengar när det gäller datorer :/

Hoppas att det löser sig och att ni får era pengar tillbaka!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Skrivet av KimTjik:

Visst vore det bättre om kommentarerna var lite återhållsamma, och naturligtvis ska ingen hotas och förlöjligas, särskilt inte när det fortfarande råder viss oklarhet.

En sak är dock bra att komma ihåg xianze: B-Ray.se har valt och aktivt sett till att kortbetalningar genomförts fram till att det började bli mer reaktioner bl a på prisjakt.nu. Frågan står fortfarande obesvarad: varför såg de aktivt till att dra in fler i trasslet om de nu redan förstod att det inte skulle hålla?

Jag är öppen för att inget ont motiv finns, precis som jag tidigare i tråden gett mindre negativa tolkningar till vissa förhållanden, när några redan var klara med nästa Beck film. Tills jag vet svaret på frågan ovan är jag ambivalent till hur jag ska tolka B-Ray.se trasslet.

och varför lägger man ut pengar till att flyga fram och tillbaka honkong? (när företaget ska läggas ner)
min första tanke är att han smugglade ut pengar, dit där sverige inte kan göra sk*t.
isåfall kan sjukdom lika gärna vara påhitt för att verka mer trovärdig (och mer sympati).

jag vet många kommer säga detta är mkt att ta i, men så som Kenneth har rätt upp-och-ner ljugit till mig och slingrat sig och snackat skit, har jag inte minsta tillit för denna person.
vi får väl se hur många som får sina pengar tillbaka...

Visa signatur

shintel + novideo stationär, shintel + novideo bärbar, Ayymd bärbar 4 teh memez
One of my absolute top games: Natural Selection 1, a Half-Life 1 mod
1. Install HL1 2. Follow instructions: https://www.ensl.org/articles/1086 skim: https://www.ensl.org/articles/464 Warning: Bring thick skin for salty vets! ^^
Också: PlanetSide 2 https://en.wikipedia.org/wiki/PlanetSide_2

Permalänk
Medlem

Det är faktiskt inte olagligt att komma på obestånd och misslyckas med sitt företag. Det är naturligtvis surt att förlora pengar men så länge det inte är frågan om bedrägeri eller andra oegentligheter är det inte mycket polisen kan göra.
Vänd på steken och tänk att DU blir arbetslös och sjuk och inte kan betala dina räkningar. Vill du då bli hotad och få oanmälda hembesök?
Det är illa nog med kronofogden och att behöva dras med skulder under en lång tid.

Jag har aldrig handlat på B-ray men jag tycker att det är starkt av Kenneth att stå upp och försöka förklara sig. En bedragare hade garanterat inte gjort det.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Skrivet av Staropramen:

Det är faktiskt inte olagligt att komma på obestånd och misslyckas med sitt företag. Det är naturligtvis surt att förlora pengar men så länge det inte är frågan om bedrägeri eller andra oegentligheter är det inte mycket polisen kan göra.
Vänd på steken och tänk att DU blir arbetslös och sjuk och inte kan betala dina räkningar. Vill du då bli hotad och få oanmälda hembesök?
Det är illa nog med kronofogden och att behöva dras med skulder under en lång tid.

Jag har aldrig handlat på B-ray men jag tycker att det är starkt av Kenneth att stå upp och försöka förklara sig. En bedragare hade garanterat inte gjort det.

du talar helt vid sidan av min poäng
1. det du säger är ingen som helst ursäkt för rena lögner.
2. vi har inte sett slutet än, så du kan inte uttala dig positivt om hans handlingar.

Visa signatur

shintel + novideo stationär, shintel + novideo bärbar, Ayymd bärbar 4 teh memez
One of my absolute top games: Natural Selection 1, a Half-Life 1 mod
1. Install HL1 2. Follow instructions: https://www.ensl.org/articles/1086 skim: https://www.ensl.org/articles/464 Warning: Bring thick skin for salty vets! ^^
Också: PlanetSide 2 https://en.wikipedia.org/wiki/PlanetSide_2

Permalänk
Medlem
Skrivet av duck_the_hitman:

du talar helt vid sidan av min poäng
1. det du säger är ingen som helst ursäkt för rena lögner.
2. vi har inte sett slutet än, så du kan inte uttala dig positivt om hans handlingar.

1. Jag vet inget annat än det Kenneth sagt här på Swecklockers.
2. Jag sa att det var starkt att våga sig fram här med så många arga kunder, inget annat.
3. Mitt inlägg var inte ett personligt svar på ditt inlägg utan en allmän reaktion på hela tråden.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Skrivet av Staropramen:

1. Jag vet inget annat än det Kenneth sagt här på Swecklockers.
2. Jag sa att det var starkt att våga sig fram här med så många arga kunder, inget annat.
3. Mitt inlägg var inte ett personligt svar på ditt inlägg utan en allmän reaktion på hela tråden.

mitt #1 syftade på konversation mellan Kenneth och mig. inte att det han sagt här skulle va lögner.

Visa signatur

shintel + novideo stationär, shintel + novideo bärbar, Ayymd bärbar 4 teh memez
One of my absolute top games: Natural Selection 1, a Half-Life 1 mod
1. Install HL1 2. Follow instructions: https://www.ensl.org/articles/1086 skim: https://www.ensl.org/articles/464 Warning: Bring thick skin for salty vets! ^^
Också: PlanetSide 2 https://en.wikipedia.org/wiki/PlanetSide_2

Permalänk
Medlem
Skrivet av duck_the_hitman:

mitt #1 syftade på konversation mellan Kenneth och mig. inte att det han sagt här skulle va lögner.

Ok, vi har väl pratat förbi varandra helt enkelt.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Har man sparat ihop 20K till något som man inte har och får vänta tills man får tillbaka pengarna eller varan så har man varken förlorat eller bytt sina pengar mot en vara. Det är först då man inte får något för sina pengar som det är skillnaden.

Sen så har man handlat något för 20K så får man väl andå vara så smart att man antagligne lägger till 100kr för postförskott eller att man kör det över visakost så är risken så minemal för att man ska bli av med pengarna så att det är nog större risk att man blir påkörd utanför sin dörr.

Shit, vad är det för fel på dig grabben? Bara för att man köper något dyrt så förtjänar man att förlora/vänta på att få tillbaka pengarna? Har man inte ens rätt att vara orolig menar du?

Citat:

Bara massa överkåta killar som aldrig har fått ligga som 'hotar' och tycker det är dålig stil.

Du verkar ju inte vara den största kvinnokarlen på forumet. Hur ofta får du ligga själv egentligen?

Sluta bete dig som en tönt, flytta ut ur föräldrarnas hus och börja tjäna egna pengar och betala hyra så kanske du fattar att 20 000 är något man har rätt att vara orolig över.

Permalänk
Medlem

Jag vill bara meddela att vi fått tillbaka min dotters inlämnade dator nu i kväll av Wanna Grip. Hon ringde till svarpaatal och han kunde hämta den. Min personliga uppfattning är att både Kenneth och Wanna försöker göra rätt för sig och den första initiala reaktionen att stänga ner telefoner och hemsida och stoppa huvudet i sanden är en naturlig psykologisk reaktion hos personer som råkar i kris, precis som den ilska som flödat mellan varven i tråden. Så ta det lugnt och ha en bra dialog istället. Däremot bör samtliga som har fodringar på Solid Lindistrubition polisanmäla detta. En polisanmälan kan dras tillbaka om ni får era beställa varor eller pengar. Det påbörjas nämligen ingen utredning om det är för få anmälningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Visst vore det bättre om kommentarerna var lite återhållsamma, och naturligtvis ska ingen hotas och förlöjligas, särskilt inte när det fortfarande råder viss oklarhet.

En sak är dock bra att komma ihåg xianze: B-Ray.se har valt och aktivt sett till att kortbetalningar genomförts fram till att det började bli mer reaktioner bl a på prisjakt.nu. Frågan står fortfarande obesvarad: varför såg de aktivt till att dra in fler i trasslet om de nu redan förstod att det inte skulle hålla?

Jag är öppen för att inget ont motiv finns, precis som jag tidigare i tråden gett mindre negativa tolkningar till vissa förhållanden, när några redan var klara med nästa Beck film. Tills jag vet svaret på frågan ovan är jag ambivalent till hur jag ska tolka B-Ray.se trasslet.

Jag tror det bästa hade varit om B-ray hade fått förklara sig själv. Såsom jag har tolkat tråden och händelseförloppet. (om vi utgår från att alla har talat sanning) kunde det ha skötts snyggare..
Antagligen såg han väl någon form av "det kanske går att lösa iaf"? När det trots det inte bar sig längre, stängde han ner hemsidan vilket innebar att ingen kunde lägga några fler ordrar? Oturligt nog var han även vid det tillfället utomlands vilket är lite konstigt, om man har en verksamhet som ej bär sig kanske man inte skall åka på semester... Det bästa hade väl kanske varit att skicka ut folks varor innan hemsidan stängdes ner...

Tror detta inlägget blev mer flummigt än det var menat från början. Men verkar hursomhelst ligga en hund, eller minst en katt begraven någonstans, iaf i närheten av hans företag. Jag skulle väldigt gärna vilja veta om det är en katt eller en hund. Och hur långt tidsspannet är emellan sista köpta leverade varan, samt sista transaktionen som gick igenom till att sidan stängdes ner, samt hur B-ray resonerade när utlandsresan ände åktes iväg utan att lägga upp något medd. på sidan..

Men jag skall sluta gissa. Tror ingen kommer få någon direkt klarhet förrän B-ray.se kommer in i tråden och förklarar sig, vilket jag hoppas, för att återuppbygga sitt "rykte".

Visa signatur

Kaffenarkoman
Stationär: Intel i7 3770k, Samsung SSD 256gb, 12tb disk, 16gb ram, Geforce GTX 670.
Sofftop: Macbook Pro 15" Retina, 256gb SSD, 8gb ram, 2,3Ghz Quadcore I7.
Servrar: Övervakning & väder - Raspberry Pi, Div. linuxservrar.

Permalänk
Medlem

Hur kan vissa handla för 22000 och liknande summor på en random inet-shop?
Då får man faktiskt skylla sig själv, tycker jag.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Skulle vara bra med lite ytterligare information..

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaomi:

Hur kan vissa handla för 22000 och liknande summor på en random inet-shop?
Då får man faktiskt skylla sig själv, tycker jag.

För att jag kan och sådana som du ska kunna ställa dumma frågor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staropramen:

Jag har aldrig handlat på B-ray men jag tycker att det är starkt av Kenneth att stå upp och försöka förklara sig. En bedragare hade garanterat inte gjort det.

Starkt vet jag inte. Att vara på en forum och säga saker som för att få honom att låta helt okunnig ger jag inte mycket.

Han har drivit företag själv och i flera olika former och ska då alltså inte veta hur det fungerar när företagte pissar i motvind? Har hört valsen "men jag vet inte bättre" av så många företagsbedragare att det verkar som sådant ingår i någon form av manual.

Killen har skulder sen innan och kan sätta en pung på att den är från en annan verksamhet.

Starkt är det när man är en sund företagare och vet när man ska dra i bromsen. Som sagt så har detta knappast kommit till b-ray under senare månaden utan antagligen varit på gång under en längre tid.

Att förklara bort sig efter att ha krupit iväg med svaga ursäkter med ursäkter att man bara droppar allt för att "man inte vet något om hur det fungerar" är tyvärr inte jag köper.

Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Vad händer B-ray?? Ni hör inte av er på något sätt? Ändå säger ni att det är viktigt för er att det ska gå rätt till?

Permalänk
Medlem

Förmodlingen fått råd av advokat att spela me lite i början för att sen vid ev rättegång gå på linjen "Jag försökte, men orkade inte" På så viss får man mindre straff. Vilket som så har svaren uteblivit å många kunder undrar nog.

Inge fel å köpa från ett mindre företag, dock förskott samt att man får veta att bolaget står på någon annan luktar fisk.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bloopy:

Inge fel å köpa från ett mindre företag, dock förskott samt att man får veta att bolaget står på någon annan luktar fisk.

Vad gäller kortköp hade de samma rutiner som t ex Komplett, ett företag som inte heller erbjuder faktura till privata kunder. Inte heller Inet erbjuder privatkunder faktura. Webbhallen och Dustin erbjuder däremot faktura (och säkert flera andra).

Edit: Inet erbjuder faktura.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Vad gäller kortköp hade de samma rutiner som t ex Komplett, ett företag som inte heller erbjuder faktura till privata kunder. Inte heller Inet erbjuder privatkunder faktura. Webbhallen och Dustin erbjuder däremot faktura (och säkert flera andra).

Nu misstar du dig allt. Inet har visst fakturabetalning för privatkunder. Det är Klarna som sköter det.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Hedersmedlem

I så fall kanske Inet ska uppdatera sin sida:

Citat:

Betalningsvillkor
För privatpersoner sker försäljning i butik med kontant betalning eller kontokort, försäljning via Inetdata i Göteborg AB Webshop sker mot postförskott, direktbetalning med Nordea Solo, SEB Direkt, Visa eller Mastercard (vid direktbetalning belastas kontot direkt vid beställningstillfället). Försäljning till företag sker efter särskild kreditprövning mot faktura som normalt förfaller till betalning tio (10) dagar från fakturadatum. Vid ej godkänd kreditprövning gäller samma regler som för privatperson. Försäljning till stat, kommun och landsting sker som regel mot faktura som förfaller trettio (30) dagar från fakturadatum. För försäljning till omyndig eller minderårig krävs målsmans skriftliga godkännande. Vid betalningsdröjsmål utgår en årlig dröjsmålsränta på utestående belopp med tjugofyra (24) % från förfallodagen samt en påminnelseavgift om fyrtiofem (45) SEK.
Anmärkningar mot utsänd faktura skall ske inom 10 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

I så fall kanske Inet ska uppdatera sin sida:

Gå in på "om Inet" "och sedan Fraktpriser / Betalsätt".

Citat:

Betalsätt
Postförskott (+50kr)
Visakort
Mastercard
Swedbank direktbetalning
SEB direktbetalning
Nordea direktbetalning
Faktura 20 dagar till företag efter beviljad kreditprövning.
Klarna 14 dagars faktura för privatpersoner
Klarna Delbetalning för privatpersoner
• 12 månader med 0% ränta (uppläggningsavgift 295 kr)
• 6 månader med 0% ränta (uppläggningsavgift 195 kr)
• 3 månader med 0% ränta (uppläggningsavgift 95 kr)
Aviavgift om 29 kr tillkommer.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Hedersmedlem

OK, då behöver de verkligen uppdatera sin sida när olika uppgifter ges beroende på vilken länk du öppnar. Jag har inget emot Inet och handlar där själv ibland. Det var bara ett exempel på att inte alla ger möjlighet till faktura. Jag ändrar mitt inlägg ovan.

Permalänk
Medlem

Visa dig

Kenneth nu får du visa lite stake och ta kritiken, är trött på ditt snack om att det ska lösa sig, du varken mailar eller ringer dina forna kunder, ditt yrkesliv kommar att osa av detta kaos du ställt till med så länge du är verksam i yrkeslivet..

Ta kontakt med folk irl och inte bara på ett forum!!!!

Nu har han stäng ner alla sina tfn nummer, men Wanna Grip's nummer funkar fortfarande, dock svarar ingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

Komplett kör med att summan inte dras från kontot förns du hämtar ut paketet, så om inte prylarna kommer så kan man avboka och pengarna på ens konto har aldrig rörts.

så borde alla firmor köra med.

Komplett reserverar pengarna, så teoretiskt rörs pengarna.

Visa signatur

W11P -=- Asus Z97-A -=- Intel 4790K -=- Noctua NH-D15 -=- Corsair 16GB 2400MHz -=- Corsair 510P m.2 -=- 2060 RTX -=- Corsair RM750W -=- Fractal Design Meshify C

Permalänk

Lite ljus på situationen

Hej. Jag blev idag kontaktad av Wanda grip efter att ha skickat ett brev med posten till B-ray.se Solid Lind Distribution.

Hon började med att säga att hon inte kunde så bra svenska men lyckades efter en stund förklara för mig att B-ray-Kenneth har stuckit utomlands och lämnat henne med alla skulder. Sen lovade hon att jag skulle få min dator inom tio dagar men inte nu eftersom polisen skulle skicka någon att hjälpa henne med alla papper. Det fanns inga pengar att betala tillbaka eftersom Kenneth lämnat henne med skulder. Men det fanns tydligen massor av datorer i lagret. Så hon skulle skicka min nästa vecka. (Hoppas verkligen att min är en av dem bara)

Strax efter att vi avslutat samtalet får jag följande sms:
"Jag vänta på brottsofferjouren komma hjälpa. sen Jag ska kontakt
Tack"

Hon var inte desperat men inte heller inställsam. Jag uppfattade henne som att hon helt enkelt försökte göra vad som gick att göra av en jobbig situation.

Jag tänker vänta 10 dagar (som jag skrev i brevet till henne) och försöka hålla kontakten med henne. Om inget händer så blir det polisanmälan då.

Permalänk
Skrivet av The Optimizer:

Hej. Jag blev idag kontaktad av Wanda grip efter att ha skickat ett brev med posten till B-ray.se Solid Lind Distribution.

Hon började med att säga att hon inte kunde så bra svenska men lyckades efter en stund förklara för mig att B-ray-Kenneth har stuckit utomlands och lämnat henne med alla skulder. Sen lovade hon att jag skulle få min dator inom tio dagar men inte nu eftersom polisen skulle skicka någon att hjälpa henne med alla papper. Det fanns inga pengar att betala tillbaka eftersom Kenneth lämnat henne med skulder. Men det fanns tydligen massor av datorer i lagret. Så hon skulle skicka min nästa vecka. (Hoppas verkligen att min är en av dem bara)

Strax efter att vi avslutat samtalet får jag följande sms:
"Jag vänta på brottsofferjouren komma hjälpa. sen Jag ska kontakt
Tack"

Hon var inte desperat men inte heller inställsam. Jag uppfattade henne som att hon helt enkelt försökte göra vad som gick att göra av en jobbig situation.

Jag tänker vänta 10 dagar (som jag skrev i brevet till henne) och försöka hålla kontakten med henne. Om inget händer så blir det polisanmälan då.

Dra på trissor forumets kriminalromanskrivare fick rätt då till slut?

Vad får en person som Kenneth att driva företaget i minst 6-7 år lagligt och seröst att bara pangbom lämna fru och kanske barn med alla skulder och dra utomlands?

Om nu allt detta är sant verkar nästan för otroligt...
det ligger en hund (eller kanske datormus) begraven någonstans i denna historia

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av The Optimizer:

Hej. Jag blev idag kontaktad av Wanda grip efter att ha skickat ett brev med posten till B-ray.se Solid Lind Distribution.
...
Strax efter att vi avslutat samtalet får jag följande sms:
"Jag vänta på brottsofferjouren komma hjälpa. sen Jag ska kontakt
Tack"

Hon var inte desperat men inte heller inställsam. Jag uppfattade henne som att hon helt enkelt försökte göra vad som gick att göra av en jobbig situation.
...

Stämmer detta är Kenneth i alla dess former en mycket otrevlig och ansvarlös person, however finns det gott om exempel där medbrottslingar försöker rädda sitt eget skinn.

Har Wanda verligen råkat ut för en ansvarslös bedragare hoppas jag att hon inte far alltför illa pga sin godtrogenhet. Det finns tyvärr människor överallt som utnyttjar andra hänsynslöst för egen vinning. Framförallt hoppas jag att kunderna kan få tillbaka det som finns inlämnat, först och främst.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro