Permalänk
Medlem

Köpa Asus G73 i USA

Hade tänkt köpa en spellaptop och har varit inne på MSI GX660. Men såg häromdagen att man kan köpa Asus G73JH (i7 modellen) för 1300 dollar (9600 kr) på bestbuy.com. Har en syster som bor i Cali så det borde gå o fixa så hon skickar den till mig. Enligt USPS skulle frakten gå på runt 350 spänn så det är ju ganska överkomligt.

De enda nackdelarna jag kan komma på är att jag kanske får betala moms. Men om min syster öppnar kartongen och tar bort lite plast så att den ser använd ut och sen lägger tillbaka den i kartongen och skickar den som gift så borde det väll inte bli nån moms?

Andra nackdelen är väll att tangentbordet inte är det samma (dööh) men det borde gå att ställa om vad jag har förstått.

Så vad säger ni? En liknande G73 här fast med 8GB ram och Blu-ray som man inte använder kostar 19000 kr i Sverige!

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Inaktiv

Ingen aning mycket prisvärd om den hade full hd synd att den inte har det

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151788:

Ingen aning mycket prisvärd om den hade full hd synd att den inte har det

Var får du ifrån att den inte har Full HD ?

Alla i7 som säljs just nu i sverige har full hd skärmar..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Nej är inte full-hd. Ser dock ingen poäng att ha full hd på en 17" skärm. Tar bara massa onödig prestanda som man vissuellt sett knappt märker någon skillnad på.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Nej är inte full-hd. Ser dock ingen poäng att ha full hd på en 17" skärm. Tar bara massa onödig prestanda som man vissuellt sett knappt märker någon skillnad på.

Okok nä jag håller med faktiskt.. har 1440x900 på min nuvarande 17" och det är full tillräckligt.. tycker nästan 1920x1080 är lite smått ibland även på min 24"

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MasteraCe:

Var får du ifrån att den inte har Full HD ?

Alla i7 som säljs just nu i sverige har full hd skärmar..

Jag fick faktist det ifrån deras hemsida..

7.3" LED-LCD high-definition plus widescreen display
With 1600 x 900 resolution showcases movies and games in stunning clarity.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151788:

Jag fick faktist det ifrån deras hemsida..

7.3" LED-LCD high-definition plus widescreen display
With 1600 x 900 resolution showcases movies and games in stunning clarity.

ska det inte vara 17.3" ? 7.3" är lite lite att spela på ...

Permalänk
Skrivet av gujukal:

Hade tänkt köpa en spellaptop och har varit inne på MSI GX660. Men såg häromdagen att man kan köpa Asus G73JH (i7 modellen) för 1300 dollar (9600 kr) på bestbuy.com. Har en syster som bor i Cali så det borde gå o fixa så hon skickar den till mig. Enligt USPS skulle frakten gå på runt 350 spänn så det är ju ganska överkomligt.

De enda nackdelarna jag kan komma på är att jag kanske får betala moms. Men om min syster öppnar kartongen och tar bort lite plast så att den ser använd ut och sen lägger tillbaka den i kartongen och skickar den som gift så borde det väll inte bli nån moms?

Andra nackdelen är väll att tangentbordet inte är det samma (dööh) men det borde gå att ställa om vad jag har förstått.

Så vad säger ni? En liknande G73 här fast med 8GB ram och Blu-ray som man inte använder kostar 19000 kr i Sverige!

om du ställer om så måste hela knappsatsen bort därmed ryker all form a garanti, kanske inte så viktigt. däremot vet jag inte med momsen, jag tror du kommer åka dit på den ändå. eftersom att det är ett paktet och inte en person som levererar.

Visa signatur

Lian Li O11 XL | Asus Crosshair VII Dark Hero | AMD 5950x, Watercool IV Pro| 32gb G-skill trident-z neo @ 3600 Mhz | EVGA 3090 FTW3 Ultra | Seasonic Prime PX 1000 | Asus ROG Swift PG348q

Permalänk
Medlem

Lätt värt ett köp tycker jag!

Köpte själv min från USA och fick väl ge runt 16.000:- för modellen i min sign, plus frakt och moms. Dock vet jag inte hur det funkar om man skriver gift, men det är ju värt ett försök

Mafia II flyter finfint på 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av T.sripakdee:

om du ställer om så måste hela knappsatsen bort därmed ryker all form a garanti, kanske inte så viktigt. däremot vet jag inte med momsen, jag tror du kommer åka dit på den ändå. eftersom att det är ett paktet och inte en person som levererar.

Vad menar du med att knappsatsen måste bort? Bara att ställa om tangentbordlayout till svenska så funkar det hur bra som helst.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rosen70:

ska det inte vara 17.3" ? 7.3" är lite lite att spela på ...

Fråga inte mig

Permalänk
Medlem

Skriver man gift och värde under ca 100$ så ska man inte betala moms. Men skulle tullen misstänka att det är värt mer så öppnar dom paketet och kollar. Fast fattar inte riktigt hur dom ska kunna värdesätta den och min syster har öppnat den och tagit bort plast och skit så räknas den ju som begaganad. Men det är kanske smartare att skriva att den är värd 200$ eller nåt och få betala lite moms men så att dom inte misstänker det. Kanske skriva att den är defekt, för dom lär väll inte ladda batteriet och kolla så att den funkar?

Moms eller inte, sparar ändå en fet hacka

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Skrivet av omii:

Vad menar du med att knappsatsen måste bort? Bara att ställa om tangentbordlayout till svenska så funkar det hur bra som helst.

det beror på hur man byter, rent mjukvarumässigt är det precis som du säger ganska enkelt att byta, hårdvarumässigt däremot är en helt annan femma. Dock behöver man nödvändigtvis inte göra bytet hårdvarumässigt

Visa signatur

Lian Li O11 XL | Asus Crosshair VII Dark Hero | AMD 5950x, Watercool IV Pro| 32gb G-skill trident-z neo @ 3600 Mhz | EVGA 3090 FTW3 Ultra | Seasonic Prime PX 1000 | Asus ROG Swift PG348q

Permalänk
Skrivet av gujukal:

Skriver man gift och värde under ca 100$ så ska man inte betala moms. Men skulle tullen misstänka att det är värt mer så öppnar dom paketet och kollar. Fast fattar inte riktigt hur dom ska kunna värdesätta den och min syster har öppnat den och tagit bort plast och skit så räknas den ju som begaganad. Men det är kanske smartare att skriva att den är värd 200$ eller nåt och få betala lite moms men så att dom inte misstänker det. Kanske skriva att den är defekt, för dom lär väll inte ladda batteriet och kolla så att den funkar?

Moms eller inte, sparar ändå en fet hacka

Som jag fattat det så är fullHD panelen bättre än den vanliga, utöver upplösningen alltså. Bättre kontrast osv.

Sätter du värdet under $100 och gift så ska det inte vara några konstigheter. Nackdelen är att om något händer, typ paketet försvinner eller blir skadat på vägen så får du bara ut för värdet du skrivit på paketet på ev. försäkring. Jag tror tullen har bättre saker för sig än att försöka sätta dit nån svensson som skickar en dator.

Tgb går väl att fixa genom att klistra på ÅÄÖ på tangenterna bara? Eller det kanske är bakbelyst tgb då kan ju det bli krångligare än så. Om du är van att skriva så tittar du troligtvis aldrig på tgb. ändå så det spelar ju ingen större roll om det står ÅÄÖ eller ej. Värre om man är ovan kanske.

Permalänk

Det är inte bara åäö tangenterna utan även "¤&/()=?´ - _ : ; ' osv