Designade möss från Microsoft

Permalänk
Melding Plague

Designade möss från Microsoft

IT-giganten Microsoft utökar sortimentet av möss med sex designade varianter för bärbara datorer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är inte alla produkter designade?

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk

Heta brudar med härliga mus...öh möss...

Permalänk
Medlem

Hur ser en odesignad mus ut?

edit: sen...

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Aningen dyra tycker jag

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ursäkta för lite halvt-OT, men är det bara jag som känner att Microsoft är i någon form av enorm identitetskris?
De har alltid varit det stora, tråkiga, gråa "konferensrum-med-torr-bulle-och-blaskigt-kaffe"-företaget. Sen kom Windows Vista där de minsann skulle visa att de kunde vara lite hippa också, vilket tyvärr misslyckades rätt rejält. Sen kom W7 som någon form av mix mellan Vista och XP, som alla automatiskt älskade innan de ens testat det, för Vista var inte okej att tycka om och alla som fortfarande satt på XP längtade efter att få byta.

Och nu detta?
Gullig plink-eli-plonk musik med två snygga, gulligt blyga och halvt mentalt handikappade tjejer som fått en massa pengar för att sitta och rita streck i olika färger på ett papper i några månader?
Vad försöker egentligen Microsoft göra, och vilka försöker de vara? Att de försöker härma Apple är ju uppenbart, men..?
Kicka Balmer och sätt någon med framtidstänk och visioner på VD-stolen så kommer nog företaget klättra!

OnT:
Ser ut att vara lite för små för mig, samt trådlösa... näää...

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Trådlöst, men inte Bluetooth? Suck.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Doctor Pepper:

Heta brudar med härliga mus...öh möss...

Höhö

Aningen dyra? Nja ganska rimligt pris tycker jag.
Man kan väl klassa de här produkterna som kvinnliga tycker jag, de såg i alla fall inte manliga ut.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Jo det måste ju vara svårt att designa patterns på musar. "We have been working on these a couple of months" *suck*
Sen lägger man till ordet "design" och så kan man få ut 100kr till...

@Gorian. Jo tycker lika dant, hade dock inte bangat om dom skulle skaffa en "riktig" gaming serie

Permalänk
Skrivet av Gorian:

Ursäkta för lite halvt-OT, men är det bara jag som känner att Microsoft är i någon form av enorm identitetskris?
De har alltid varit det stora, tråkiga, gråa "konferensrum-med-torr-bulle-och-blaskigt-kaffe"-företaget. Sen kom Windows Vista där de minsann skulle visa att de kunde vara lite hippa också, vilket tyvärr misslyckades rätt rejält. Sen kom W7 som någon form av mix mellan Vista och XP, som alla automatiskt älskade innan de ens testat det, för Vista var inte okej att tycka om och alla som fortfarande satt på XP längtade efter att få byta.

Och nu detta?
Gullig plink-eli-plonk musik med två snygga, gulligt blyga och halvt mentalt handikappade tjejer som fått en massa pengar för att sitta och rita streck i olika färger på ett papper i några månader?
Vad försöker egentligen Microsoft göra, och vilka försöker de vara? Att de försöker härma Apple är ju uppenbart, men..?
Kicka Balmer och sätt någon med framtidstänk och visioner på VD-stolen så kommer nog företaget klättra!

OnT:
Ser ut att vara lite för små för mig, samt trådlösa... näää...

//Gorian

Det är väl ganska klart att mössen "inte är för dig", jag tror knappast att dessa möss är ämnade för mer avancerade användare, utan tror snarare till den stora "apple-massan" som inte direkt bryr sig hur en dator fungerar, bara den funkar och ser fin ut. Så självklart att Microsoft kommer satsa på dom med, finns en helsikes massa pengar att hämta där.

Självklart hatar väl alla dessa sorters produkter lika mycket som Apples?

EDIT: Kan finnas folk som inte hajar att jag inte menar allvar med min kommentar mot Apples produkter och casual in general. Så då säger jag det, jag menar inget illa

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk

Äsch. Skrollhjul som går åt sidorna är grymt värdelösa. Mer irritationsmoment än funktionallitet enligt mig!

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Musikälskare

Galet mycket skitsnack i den filmen, för mig ska bara musen vara ergonomiskt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Hur ser odesignade möss ut?

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk

"Design" mäh, bara det är orange och skönt

Permalänk
Medlem

Den enda skillnaden mellan dessa och gamingmöss är att dessa är designade av kvinnor, för (framförallt) kvinnor. Man lägger minst lika mycket energi på design av en gamingsmus som dessa kvinnor lagt på sina möss. Förstår inte vad folk ragear över. Sen att man tycker att mönsterna är fula, det är en annan sak.

Ang priset tycker jag inte att 400kr för en bra trådlös lasermus är särskilt farligt, om man snackar kvalitetsmöss alltså.

Permalänk
Skrivet av anden12:

Hur ser odesignade möss ut?

Design - Wikipedia, the free encyclopedia

Har inte pallat läsa igenom skiten för att jag inte är direkt intresserad, men du kanske är?

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

Tyckte de såg helt okej ut, inget för mig men det är säkert många som skulle kunna köpa dem.

Permalänk
Medlem

Tycker min gamla Logitech MX518 var finare "designad" än de där!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Tycker g5an var snyggast. (Har min kvar liggandes) men mx518 jag har nu är ju bara i plast. Dessa var snygga men inte min smak. Tycker Microsoft borde göra en mus passande till sidewinder x4.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Jag har en IBM-mus med SPAK istället för hjul! Mycket smartare. Än i dag, efter att endast haft tillgång till hjul under säkert tio år, saknar jag den.

(Ska faktiskt se om jag hittar den, ta ett foto och lägga in i uddadelen av forumet.)

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem

WOWWOWOW !!!!! WOW!

fast fula.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Den vänstra var rätt väldesignad