Permalänk
Medlem

Laptop för 5-6 lök!

Hejsan!

Det har blivit dags för min flickvän att investera i en ny laptop, men eftersom flickan i fråga är för söt för att vara teknisk så får jag ta hand om den biten

Rätt simpla krav och användningsområden:

Väldigt grundläggande Photoshop; touchups och lite klipp och klistra. Ska väl ta tag i att lära henne lite mer avancerat användande också, men inget övertungt.

Filmtittande! 720p ska betas av utan problem, och HDMI-kontakt är ett krav även om det är mer regel än undantag numera. DVD-läsare. Trevlig skärm, dock inte för stor. 17" är otänkbart, runt 15-slängen blir lagom.

Surf, största användningsområdet.

Sen är det ju faktiskt lite lir med i bilden, men inget tyngre än CS och förhoppningsvis lite Quake! Men ett GFX-kort som inte är fullkomligt tappat vore ju fint, även om krutet inte bör ligga i den kategorin.

250 GB diskspace räcker gott och väl, och inte för tung dator.
Prestanda prioriteras före batteritid, standardtid duger gott och väl.

Alla tips uppskattas!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av fusiob:

7 K funkar inte.. Hellre fem än sex lax, om vi säger så

Ejser är tyvärr out of the picture från början, min 5738G överhettar med Zalman's fläktplatta vid lite tunga applikationer, jävla skitgrejer egentligen.. Tack för snabbt svar endå!

EDIT: Upplyser nedanstående talare om innehållet i mitt inlägg..

Permalänk

Denna är helt okej.

HP G62-A35SO

AMD Phenom Triple Core P820-processor
15,6" LED-skärm
ATI Radeon HD5470

PC City - HP G62-A35SO

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusnns:

Denna är helt okej.

HP G62-A35SO

AMD Phenom Triple Core P820-processor
15,6" LED-skärm
ATI Radeon HD5470

PC City - HP G62-A35SO

Den där däremot, såg intressant ut!

tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razoz:

Den där däremot, såg intressant ut!

tack!

klarar den spela 1080p tror ni?

Visa signatur

/ Freddy

Permalänk
Skrivet av Freddy:

klarar den spela 1080p tror ni?

Ja.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

Den sista länkade såg ju riktigt fin ut , ska tipsa min mor :)= Haha