Permalänk
Medlem

Bärbar och grafikkort

Hej!

Är på g att inhandla ny bärbar dator och är lite vilse i det här med som gäller med grafikkortet i den.
Jag använder min dator till att kolla film (mest hd-material) och surfa. Jag spelar aldrig. Hur stor betydelse har då om datorn har dedikerat grafikminne? Påverkar det något vid filmtittandet? Har en budget på max 7000kr och vill ha en dator för just mina behov. ´Den får gärna vara lätt och så men inte under 13 tums skärm...
Några tips?

MVH/Urban

Permalänk
Medlem

Tjena, är ingen expert på bärbara datorer men köpte en HP G62-A35so till en kompis som använder datorn i samma syfte som du och den fungerar utmärkt för filmtittande å surfande!
Sen kan du ju spela lite på den eller göra andra smått grafikkrävande uppgifter då grafikkortet som sitter i är skapligt!

Visa signatur

| Intel Core i7 2600K @ 3.4Ghz +Corsair H70|
| Asus P8P67 DELUXE | 2x4GB Corsair Dominator DHX DDR31600MHzCL9|
| Gigabyte GeForce GTX 570 |
| Cooler Master ATCS 840 | Corsair 750AX |

Permalänk
Medlem

Hej!

Tack för svar! Såg riktigt bra ut den där, mycket kraft pengarna, intressant. Undrar lite om jag skulle tappa något märkbart när det gäller det jag ska använda den till ifall jag tex gick på en Asus ul30vt? Vet att det är mindre skärm men då jag kopplar den till tvn vid filmtitt så spelar det ingen roll. Är som sagt intresserad av batteritiden med....

Permalänk
Medlem

"filmtittande" kan ju vara rätt krävande om man ser på 720p eller 1080p filmer, min dell i sign. klarar 1080p nätt o jämt så ska ma se på hd filmer bör man ju kolla upp vad för cpu och gpu datorn har. Hpn i länken ovan bör dock inte ha några problem att se på även hd filmer

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Hmmm, så ul 30 klarar inte det fullt ut???

Permalänk

UL30vt klarar 1080p galant, dess grafikkort har stöd för hårdvaruavkodning. Kolla Sweclockers video recension av ul30'n, dom testar bland annat att spela upp 1080p mot en TV.

http://www.sweclockers.com/recension/6221-snabbtitt-pa-asus-u...

Permalänk
Medlem

Va bra!!! Då blir det en sån. Tack för hjälpen!

//Ubbe