Hemliga kodnamn i AMD Catalyst 10.8

Permalänk
Medlem

haha, hoppas ATI går ut med att dom lagt till detta som ett test, allt är fejk och dom ville se hur mycket skriverier det fick

Vore dagens!

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk

Oh yes, kul om dom gamla hederliga PRO och XT suffixen återkommer.

Permalänk

Tråkigt om de gamla pro och XT suffixen kommer tillbaks. Tycker att de äntligen hade fått till en vettig nomenklatur.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 C3 @ 3,7 GHz | Corsair 2x2 GB DDR3 1333MHz / 7-7-7-21 / 1.5V
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0) | Intel X25-V G2 40GB
PowerColor ATI Radeon HD5850 | WD Caviar Green 1,5 TB 5400 RPM | WD Caviar Black 1 TB 7200 RPM | 2x Samsung F2 1,5 TB 5400 RPM Raid0 | OCZ ModXStream Pro - 600 Watt
Allt är inslängt i en svart låda som heter Fractal Design Define R2

Permalänk

Ja Pro/XT/LE är ju klart mer förvirrande för den som inte har så bra koll på vilken variant som är bäst. Man kan ju bara hoppas att det blir lika bra som 9600xt var

Permalänk
Hedersmedlem

Kul om Lousy Edition återkommer!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är betydligt mer överskådligt att bara använda siffror i modellnamnen. Minns hur det var när GeForce 6xxx-serien lanserades, det fanns ju hur många suffix som helst.

Men nu får man ju ställa sig frågan om man ska köpa ett 5850 eller om man ska vänta och se hur de nya korten ligger till prismässigt. Om inte annat så lär ju 5-serien bli prissänkt ganska ordentligt när de nya korten lanseras.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Inaktiv

GL/PRO/XT kan också användas ihop med grafikkortsmodellen, HD5850 kallas för Cypress Pro, HD5870 för Cypress XT. Så det behöver inte innebära någon direkt skillnad då HD6870 exempelvis fortfarande kan hänvisas till Cayman XT.

EDIT:
Finns lite mer rykten ute, blandannat lanseringsdatum samt påstådda läckt prestandainformation från HD6870.
[Rumour] ATI Radeon HD 6000 Series Release Schedule, first iteration in October by VR-Zone.com
Alleged ATI Radeon HD 6870 3DMark Vantage Benchmark leaked by VR-Zone.com

Permalänk

Vid närmare eftertanke så tror jag inte dom inför dom gamla suffixen igen, då det är ganska så förvirrande då ett kort med lägre siffra kan vara snabbare än ett med högre osv.

Permalänk

vad bra då kommer 5870 sjunka mer i pris och då kan jag gå från mitt hd4890
kör på en 4+" lcd hd ready så min upplösning är inte så hög men det behövs ju egentligen inte.
bara kortet orkar driva så, det lär ju 5870 göra ett tag så man får lite dx11 fast kanske dx12 är runt hörnet?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]