OCZ dumpar billiga minnesmoduler

Permalänk
Melding Plague

OCZ dumpar billiga minnesmoduler

Välkända OCZ planerar att sluta sälja minnesmoduler i budgetklassen och fokuserar istället på mer påkostade modeller. Samtidigt blir SSD-enheter en allt viktigare del av verksamheten.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

en av de viktigaste saker man kan lära sig, ska vara sina begränsningar, har jag hört.
bra med fokus på SSD!

Visa signatur

St.John Of Las Vegas:-"Your boyfriend know you´re a stripper?
Stripper:-"Yeah.I mean, he works for the government...so like...same thing."

Permalänk

Herregud jag höll på att gå upp i atomer, för mig betydde dumpa att sälja billligt :<

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 C3 @ 3,7 GHz | Corsair 2x2 GB DDR3 1333MHz / 7-7-7-21 / 1.5V
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0) | Intel X25-V G2 40GB
PowerColor ATI Radeon HD5850 | WD Caviar Green 1,5 TB 5400 RPM | WD Caviar Black 1 TB 7200 RPM | 2x Samsung F2 1,5 TB 5400 RPM Raid0 | OCZ ModXStream Pro - 600 Watt
Allt är inslängt i en svart låda som heter Fractal Design Define R2

Permalänk
Avstängd

Synd att de slutar sälja billiga stickor då det kan finnas nybörjare som vågar köpa billiga datordelar (bl.a. stickor) och sätta ihop sin första dator - jag var en av dem en gång i tiden när det begav sig.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Det är rätt strategi av OCZ. Jag har inte haft några problem alls med något OCZ-minne i mina kunddatorer. Däremot har jag haft en och annan reklamation på A-data som är budgetminne.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Karlsson89:

Herregud jag höll på att gå upp i atomer, för mig betydde dumpa att sälja billligt :<

Jag läste det också som om de skulle dumpa priserna, hade ju inte varit helt fel

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

Då får Kingston det ensamt i många butiker som budgetmärke. Det är nästan det enda jag köpt men trevligt när det finns allternativ.

Permalänk

Corsair

Skrivet av Lurcazzus:

Då får Kingston det ensamt i många butiker som budgetmärke. Det är nästan det enda jag köpt men trevligt när det finns allternativ.

Corsair har ju Valueram också...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

OCZ som jag antar fortfarande inte producerar egna kretsar kanske inte tjänar så mycket pengar på budget modellerna. Dock om de fungerar bra stärker det deras varumärke och blir en bra inkörsport till deras högprestanda marknaden.

Permalänk
Medlem

Föga förvånande att de gör stora vinster på sina SSDs när deras priser är satta helt åt skyarna.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

... and that fact that we dominate all segments of the SSD market in terms of performance...

Det gäller att sälja sina produkter, men att påstå att de dominerar alla segment var ju ändå att ta i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Det gäller att sälja sina produkter, men att påstå att de dominerar alla segment var ju ändå att ta i.

Word.

Permalänk
Medlem

Anställd på OCZ kommenterar:

Skrivet av Tony:

LOL let me explain:

to begin with we made nothing but enthusiast parts, 8:1 in favour of high end.

Over the yrs that moved to around 50/50 split value and enthusiast.

The market has become over saturated with low end parts, no money in it any more...so we are going back to our roots...back to the enthusiast.

SSD is the big push as commented here, the gains you see on your system are far higher with the addition of an SSD than the addition of a 2100MHZ ddr3 kit, that said some just have to have the best of everything and we are actively going back after those people.

Just the really low end parts are getting culled though to start.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Det gäller att sälja sina produkter, men att påstå att de dominerar alla segment var ju ändå att ta i.

I vilket segmenet dominerat inte OCZ i prestanda ?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Orici:

I vilket segmenet dominerat inte OCZ i prestanda ?

OCZ är precis som andra beroende tillverkarna för minneskretsar, och därför finns det mer än OCZ som alternativ. Det OCZ är lite ensamma om är ett bredare utbud av PCI-Express SSD. Om vi börjar dela in i segment, alltså också en fråga om pris/prestanda, får vi åtminstone ta med Intel och Corsair. Så ensamma och herre på täppan är inte OCZ, än om det gjort en ypperlig satsning som uppenbarligen lönat sig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orici:

I vilket segmenet dominerat inte OCZ i prestanda ?

Man kan dominera men det hjälper inte om man släpper skitprodukter.Jag köpte ett par ocz 1x2 ddr 400 minnen en gång i tiden och dom var DOA så efter det blev det aldrig något från ocz,däremot kingston som nån klagade på har jag haft ett par hyperx PC10000 som gått kanon i många år utan problem:)Att kingston lämnar livstids garanti på sina minnen hjälper ju också till lite grann:))
Det finns det väl ingen annan tillverkare som gör vad jag sett hitills_:)

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem

Jaha då börjar man ju fatta varför SSD enheter är så dyra, om de nu gör så stor vinst på varje enhet. Vet att de är dyra att tillverka men det måste ju ha blivit billigare nu än från början och priserna har inte sjunkit speciellt mycket.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterholm1:

Det är rätt strategi av OCZ. Jag har inte haft några problem alls med något OCZ-minne i mina kunddatorer. Däremot har jag haft en och annan reklamation på A-data som är budgetminne.

tvärs om här.. ocz har vart skit och a-data funkat ordentligt.
Blev lite sur när jag jag fick fyra kassa ocz-minnen i samma beställning

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
OCZ

Hej alla!

I korthet kan man sammanfatta pressmeddelandet med att det är "back to the roots" som gäller. Det är helt enkelt så att OCZ kommer att fortsätta med High End medan vi lämnar Value-segmentet bakom oss. SSD, PSU och High End-minnen är det som är fokus från OCZ framåt.

Mvh
Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av alban72:

Man kan dominera men det hjälper inte om man släpper skitprodukter.Jag köpte ett par ocz 1x2 ddr 400 minnen en gång i tiden och dom var DOA så efter det blev det aldrig något från ocz,däremot kingston som nån klagade på har jag haft ett par hyperx PC10000 som gått kanon i många år utan problem:)Att kingston lämnar livstids garanti på sina minnen hjälper ju också till lite grann:))
Det finns det väl ingen annan tillverkare som gör vad jag sett hitills_:)

Mina OCZ Reaper 800MHz har funkat hur bra som helst och klarar en klockfrekvens en bra bit över 1000 MHz och minst 2.3 volt. Så det är helt enkelt så med alla tillverkare att ibland har man otur och får skiten.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB