Zotac släpper energisnåla minisystem

Permalänk
Melding Plague

Zotac släpper energisnåla minisystem

Tillverkaren Zotac breddar utbudet med en rad nya minisystem och moderkort. Gemensamt är Nvidia Ion och Intels energisnåla CULV-processorer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Perfekt nu när PS3'an stänger av ljudet när man streamar (och har senaste uppdateringen).

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Ge mig en mini-dtx s1156 bräda istället :(.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Inte intressant så länge den hackar för flash. Om nvidia kan lösa det problemet så kan det bli något.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Recension som är läsvärd.

Min tolkning av slutsatsen är att den är till för HTPC-bruk, där Atom 330 duger alldeles utmärkt. Denna är något bättre, men onödigt till en HTPC då en Atom 330 + ION ligger på runt 20% processorbelastning i 1080p. Samtidigt är den inte tillräckligt snabb att nå upp till nästa nivå av användningsområden (och även börjar komma upp i pris så pass att man får bättre prylar för pengarna, eller så pass lite mer att det blir ovärt att skaffa denna).

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Inte intressant så länge den hackar för flash. Om nvidia kan lösa det problemet så kan det bli något.

Hackar med flash? Den har väl ION som kan hårdvaruavkoda flash och film.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Hackar med flash? Den har väl ION som kan hårdvaruavkoda flash och film.

Läste ett 14 dagar gammalt inlägg att i fullscreen så hackar den med flash på prisjakt så jag tänker då inte köpa den.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Vem sitter och tittar på film i Flash? Sidor som YouTube går ju dessutom att köra i HTML5 istället. Dock vet jag inte om Nvidias drivrutiner har hårdvaruacceleration för HTML5. Någon som vet?

Jag har själv varit nära att köpa en ZBOX, men det verkar som att det fortfarande är en del problem med kylningen/fläktstyrningen. Undrar hur dom har tänkt göra med kylningen av dom nya burkarna som kör Celeron istället, för dom lär ju inte bli svalare än en Atom.

Permalänk
Medlem

Det är väl ND22 som är utrustad med 2kärnor?
NS21 har enligt Zotacs sida bara en kärna.

ZBOX HD-NS21

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Gillar Zotac med deras funktioner, med när det gäller överklockning kan ni bara drömma om det..De säljer serier med egna överklockningar som du själv kan göra med små program. Olika serier med samma hårvara, och de har låst varan mycket väl.... De säljer bara att lura kunder, jag vet av stor erfarenhet.......Skit företag...Håll er till MSI,Asus,Gigabyte eller DFI...De lurar dig inte....

Jag Köpte ett nVidia GTS 250..men efter svåigheter att överklocka det, tänkte jag att flasha bios på det, då är det inte mindre än ett vanligt 8800gts kort med ett flash'at nya GTS250 bios (fejk version),,,??? De säljer gamla kort med ett fejkat bios och ett nytt skal...

Permalänk
Skrivet av AmiDonk:

Jag Köpte ett nVidia GTS 250..men efter svåigheter att överklocka det, tänkte jag att flasha bios på det, då är det inte mindre än ett vanligt 8800gts kort med ett flash'at nya GTS250 bios (fejk version),,,??? De säljer gamla kort med ett fejkat bios och ett nytt skal...

Ehh, du är medveten om att GTS 250 = 9800GTX = 8800GTS? Ser inte helt problemet här... Detta är förövrigt Nvidia's "fel" och har inget med Zotac att göra.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Kan utan problem glo på flash @ 720p på min ION-bärbara.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av AmiDonk:

Gillar Zotac med deras funktioner, med när det gäller överklockning kan ni bara drömma om det..De säljer serier med egna överklockningar som du själv kan göra med små program. Olika serier med samma hårvara, och de har låst varan mycket väl.... De säljer bara att lura kunder, jag vet av stor erfarenhet.......Skit företag...Håll er till MSI,Asus,Gigabyte eller DFI...De lurar dig inte....
.

Förstår inte varför man ens skulle vilja överklocka sin mediadator, den ska ju va Tyst, Dra lite ström och Kunna spela upp 1080p

Känns helt meningslöst att överklocka den, drar mer ström, värmer upp rummet och antagligen kommer fläkten vara skiten ur sig själv/e.v att man läger onödiga pengar på en FET kylare till sin MEDIADATOR.....

Dem lurar ju inte dig heller, är inte ett måste att man ska kunna överklocka?

Zotac har ju riktigt nimma kort till mediadatorer men du tkr dem luras bara? p.g.a? bara det med överklockningen? Shit, förklara gärna närmare av din stora erfarenhet om varför dem luras så brutalt.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk

Konstigt... tyckte mig se den datorn på Net on Net i Borås då jag var där förra veckan...

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk

Kan man installera Tv kort i den?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Kan man installera Tv kort i den?

Inte i den men via usb så kan du ju.

Jag har köpt en Zotac Zbox ID34BR-E Blu-Ray och jag är så satans djävla nöjd. Den spelar blu-ray filmer i 1080. mkv filmer i 1080p vafan jag än kastar in i den så spelar den Allt streamas från en Netgear ReadyNAS Ultra 4. Bästa köpet någonsin. Kör med XBMC med ubuntu i botten.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)