Behöver hjälp med att hitta ram till affischer

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med att hitta ram till affischer

Precis som rubriken säger behöver jag hjälp att hitta rätt storlek till ett par affischer jag nyligen köpte storlekarna är i

Bredd: 61 cm

Höjd: 91 cm

Har letat överallt men hittar ingen passande ram till dessa uppskattar verkligen all hjälp jag kan få då jag sitter fast nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moses666:

Precis som rubriken säger behöver jag hjälp att hitta rätt storlek till ett par affischer jag nyligen köpte storlekarna är i

Bredd: 61 cm

Höjd: 91 cm

Har letat överallt men hittar ingen passande ram till dessa uppskattar verkligen all hjälp jag kan få då jag sitter fast nu.

Säker på att de inte ät 60x90 (som är ett av de absolut vanligaste formaten) plus lite marginal?

Permalänk
Medlem

står 61 x 95 i specifikationen här är en av affischerna: Sweeney Todd - Discshop.se

Permalänk

Ikea eller gallerix är nog din bästa chans om du inte är lite händig o bygger en själv av lister och en lämplig glasruta.

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk

Lämna in till valfri glasmästare så löser han biffen.
Ramade in min Pulp Fiction-affisch:

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Glasmästare är väl ganska dyrt om jag inte minns fel ? arbetslös som man är har man ganska tight budget

Permalänk
Medlem

hur stor är den där? och hur mycket fick du betala för inramningen?

Skrivet av bergmanman:

Lämna in till valfri glasmästare så löser han biffen.
Ramade in min Pulp Fiction-affisch:
http://hallstaschen.mine.nu/dump/DSC01085.jpg

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Skrivet av Snotling:

hur stor är den där? och hur mycket fick du betala för inramningen?

Den är 158x53 och jag fick betala 800kr/affich för materialet och 200kr för allt arbete om jag kommer ihåg det rätt (Det var trots allt något år sedan jag gjorde den). Med tanke på att man med största sannolikhet kommer ha tavlan i ett par år (säkerligen mer) så är det inte vidare mycket pengar.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.