Mafia II bundlas med Nvidia Geforce

Permalänk
Melding Plague

Mafia II bundlas med Nvidia Geforce

Nvidia och 2K Games lockar grafikkortsspekulanter med det nysläppta spelet Mafia II.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

är väll ett bra försök för att få sålt mer kort med tanke på att deras kort har floppat rätt rejält med Fermi serien Vs. ATi 5xxx och snart 6xxx :).

jo Orici det är väll det sitter och spelar lite och kör det maxxat med PhysX på high även med ATi kort vet dock inte hur mycket av funktionen jag får ut det droppade lite i frames men är inget lagg skulle dock vara ballt ifall man hatt ett billigt 200 kort eller nåt och kört med dedikerat physX kort för att se skillnaden dock

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

Trevlig att dom skickar med ett sådant bra spel!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Fullt logiskt att stödja dem som använder Physx

Permalänk
Medlem

Varför är inte 460 med på listan? Bli av med 465 eller?

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av scoorch:

Varför är inte 460 med på listan? Bli av med 465 eller?

ja hade dem haft de på 460 hade jag köpt kortet, eftersom jag ändå vill göra de

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Endast personer på nvidia kan svara på det här egentligen... jag tror dock att anledningen till att det inte gäller 460 är pga alla den reklam man ser med 460 + Starcraft 2. Nu ingår inte spelet... men de hänger ihop i kampanjen iaf som kortet man ska ha om man ska spela starcraft2. Det är inte alls omöjligt att det finns något avtal med Blizzard eller tillverkare om detta som då gör att 460 är "upptaget" för andra kampanjer.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Skrivet av nothingtoxic:

är väll ett bra försök för att få sålt mer kort med tanke på att deras kort har floppat rätt rejält med Fermi serien Vs. ATi 5xxx och snart 6xxx :).

jo Orici det är väll det sitter och spelar lite och kör det maxxat med PhysX på high även med ATi kort vet dock inte hur mycket av funktionen jag får ut det droppade lite i frames men är inget lagg skulle dock vara ballt ifall man hatt ett billigt 200 kort eller nåt och kört med dedikerat physX kort för att se skillnaden dock

Du kanske ska ta och se över marknaden en extra gång. 460 är de mest prisvärda kortet idag, 470 är billigare och presterar lika som 5870 och två 460/470 i SLI slår 5970 både i pris och prestanda. Fermi är med andra ord ingen flopp. Det började lite som en flopp, men de har växt på sig. AMDs tid i rampljuset är över nu och återkommer förmodligen inte förens kring nyår när high end-korten ur 6000-serien släpps. Det enda AMD har att spela på nu är strömförbrukning, och satsar man på high end så är det ändå småpotatis. Har man råd med ett high end så har man råd med någon/några tior extra i månaden.

OnT: Ganska självklart att Mafia 2 ska bundlas med Geforce, en stor funktion i spelet är ju PhysX. AMD bundlade ju Dirt 2 pga det va DX11. Lite synd dock att man redan har ett kort och inte får ett spel på köpet, men å andra sidan så har jag ju redan spelet

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Fermi var tyvärr en flopp jo men med 460 vände det måste jag säga. Dock är Ati/Amd på väg med nya 6000serien snart.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

Jag har tänkt köpa spelet och i samband med det skaffa en PC igen. Jag spelar INTE mycket men moderna spel måste ändå fungera bra såklart. Vilket kort rekommenderas?

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Du kanske ska ta och se över marknaden en extra gång. 460 är de mest prisvärda kortet idag, 470 är billigare och presterar lika som 5870 och två 460/470 i SLI slår 5970 både i pris och prestanda. Fermi är med andra ord ingen flopp. Det började lite som en flopp, men de har växt på sig. AMDs tid i rampljuset är över nu och återkommer förmodligen inte förens kring nyår när high end-korten ur 6000-serien släpps. Det enda AMD har att spela på nu är strömförbrukning, och satsar man på high end så är det ändå småpotatis. Har man råd med ett high end så har man råd med någon/några tior extra i månaden.

OnT: Ganska självklart att Mafia 2 ska bundlas med Geforce, en stor funktion i spelet är ju PhysX. AMD bundlade ju Dirt 2 pga det va DX11. Lite synd dock att man redan har ett kort och inte får ett spel på köpet, men å andra sidan så har jag ju redan spelet

Ännu en fanboy som ska skapa krig igen i formen. Och ja, den andra killens kommentar var lika dum.

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greve_Peter:

Ännu en fanboy som ska skapa krig igen i formen. Och ja, den andra killens kommentar var lika dum.

Exakt vad i min kommentar va fanboy? Jag skrev bara som det är idag, att Radeon inte är lika prisvärt rent prestandamässigt, och ignorerar man den sanningen så är risken då ganska stor att man är fanboy. Du kan få bättre prestanda för samma pris eller billigare med Geforce, och AMD måste antingen följa med Nvidias prissättning eller ut med den nya serien snabbare än planerat, för den lär ge AMD övertaget igen.

De enda kortet i 400-serien är en flopp är 465, så länge du inte kan låsa upp den dvs. 480 började som ett skämt, men nu när priset ligger på under 4000kr, vilket är samma pris som referensmodellen av 5870 ligger på, så är det ett rätt så prisvärt kort nu för tiden.

Men nu hör inte varken Geforce eller Radeons framgång hit då nyheten handlade om att Mafia 2 ska bundlas med vissa Geforce kort, och inte vilka kort som är bäst. Kör med det du känner dig nöjd med.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Du kanske ska ta och se över marknaden en extra gång. 460 är de mest prisvärda kortet idag, 470 är billigare och presterar lika som 5870 och två 460/470 i SLI slår 5970 både i pris och prestanda. Fermi är med andra ord ingen flopp. Det började lite som en flopp, men de har växt på sig. AMDs tid i rampljuset är över nu och återkommer förmodligen inte förens kring nyår när high end-korten ur 6000-serien släpps. Det enda AMD har att spela på nu är strömförbrukning, och satsar man på high end så är det ändå småpotatis. Har man råd med ett high end så har man råd med någon/några tior extra i månaden.

Källa på GTX 460 SLI versus 5970 prestanda? Har för mig att när jag senast kollade låg de efter cirka 10-20% i prestanda så fort upplösningen gick över 1280x1024. Drivers har tagit ut sin rätt sen dess antar jag?

För det andra, Nvidia har lyckats släppa ett kort som är bra pris/prestanda för oss konsumenter och du väljer att gå så långt som att påstå att Fermi inte är en flopp? Sedan betyder strömförbrukningen rätt mycket för mig iallafall. Det är inte elräkningen som skrämmer. Det handlar mer om värmeutveckling, som i följd resulterar i högljudd kylare som är problemet. Fermi är långt ifrån en perfekt arkitektur - GTX 460 är riktigt bra, men de resterade modeller är rätt mediokra tycker jag.

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem

Står det inte fel i rubriken... eller är jag bara dum?
borde väl stå Nvidia geforce bundlas med Mafia II?
eller är jag bara trött just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kilgam:

Källa på GTX 460 SLI versus 5970 prestanda? Har för mig att när jag senast kollade låg de efter cirka 10-20% i prestanda så fort upplösningen gick över 1280x1024. Drivers har tagit ut sin rätt sen dess antar jag?

För det andra, Nvidia har lyckats släppa ett kort som är bra pris/prestanda för oss konsumenter och du väljer att gå så långt som att påstå att Fermi inte är en flopp? Sedan betyder strömförbrukningen rätt mycket för mig iallafall. Det är inte elräkningen som skrämmer. Det handlar mer om värmeutveckling, som i följd resulterar i högljudd kylare som är problemet. Fermi är långt ifrån en perfekt arkitektur - GTX 460 är riktigt bra, men de resterade modeller är rätt mediokra tycker jag.

Mina GTX480 är då inte högljuda??Blir inte heller speciellt varma heller..

fermi började illa men har tagit sig rejält nu.Bättre drivisar bättre prestanda och sänkta priser..
varför ska ATi fansen spy galla över nåt som handlar om nvidia jämnt på detta forum
ONTOPIC
Såg att man fick både SC och maffia tom, ok SC va trial men ändå

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Inaktiv

Trevlig bundling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Catman:

Mina GTX480 är då inte högljuda??Blir inte heller speciellt varma heller..

fermi började illa men har tagit sig rejält nu.Bättre drivisar bättre prestanda och sänkta priser..
varför ska ATi fansen spy galla över nåt som handlar om nvidia jämnt på detta forum
ONTOPIC
Såg att man fick både SC och maffia tom, ok SC va trial men ändå

Som jag sa var prestandan en sak som jag utgick från senast jag kollade. Misstänkte att det har blivit markant bättre med de nyare drivrutiner.

Det var absolut inte menat för att smutskasta nvidia eller något men det var bara min personliga åsikt om hur jag upplevt nvidia senaste tiden. Har själv gått fram och tillbaka mycket mellan grafikkortsjättarna beroende på hur priserna sett ut och vad jag har behövt.

ontopic: Någon som vet hur det ligger till med Radeon kortens prestanda i Maffia 2? Kommer mitt kort klara spelet med bra grafik och bra bildfrekvens på 50+?

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem

mitt 5970 ligger på väldigt bra fps med allting på fullt, har dock ett dedikerat kort för physx också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilgam:

Källa på GTX 460 SLI versus 5970 prestanda? Har för mig att när jag senast kollade låg de efter cirka 10-20% i prestanda så fort upplösningen gick över 1280x1024. Drivers har tagit ut sin rätt sen dess antar jag?

Som med dom flesta tester så presterar Radeon bättre i vissa och tvärtom, men i överlag så presterar 460SLI bättre
GeForce GTX 460 SLI vs. Radeon HD 5970: Two Against One (page 6) - X-bit labs

Men med tanke på att 5970 är ca: 1500-2000kr dyrare så kan man ju fråga vad som är mest värt pengarna?

Några större värmeproblem har jag inte upplevt med mitt 470, och nu när jag bytt kylning så kommer jag aldrig över 60 grader i Furmark. Stockkylningen är designad att pumpa ut värmen och inte släppa ut det i datorn.

Skrivet av Kilgam:

ontopic: Någon som vet hur det ligger till med Radeon kortens prestanda i Maffia 2? Kommer mitt kort klara spelet med bra grafik och bra bildfrekvens på 50+?

Du lär kunna få ut runt 50-55fps avg med allt på max, AA avstängt och möjligtvis ambient occlusion avstängt (märker ändå ingen större skillnad i grafiken, men de drar en hel del kraft).

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Som med dom flesta tester så presterar Radeon bättre i vissa och tvärtom, men i överlag så presterar 460SLI bättre
GeForce GTX 460 SLI vs. Radeon HD 5970: Two Against One (page 6) - X-bit labs

Men med tanke på att 5970 är ca: 1500-2000kr dyrare så kan man ju fråga vad som är mest värt pengarna?

Några större värmeproblem har jag inte upplevt med mitt 470, och nu när jag bytt kylning så kommer jag aldrig över 60 grader i Furmark. Stockkylningen är designad att pumpa ut värmen och inte släppa ut det i datorn.

Du lär kunna få ut runt 50-55fps avg med allt på max, AA avstängt och möjligtvis ambient occlusion avstängt (märker ändå ingen större skillnad i grafiken, men de drar en hel del kraft).

Är det inte lite bakvänt att tänka att jag kan få 50+ fps om jag stänger av dittan och dattan.
Man kanske kan få 100 fps om jag kör i 800x600

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Skrivet av Nautilus011:

Är det inte lite bakvänt att tänka att jag kan få 50+ fps om jag stänger av dittan och dattan.
Man kanske kan få 100 fps om jag kör i 800x600

Det är väl inte bakvänt, du frågade och fick ett bra svar du har ju inte direkt det nyaste GPUn heller....

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem
Skrivet av pierretox:

Det är väl inte bakvänt, du frågade och fick ett bra svar du har ju inte direkt det nyaste GPUn heller....

Hehe det var inte han som fråga utan jag men tack för svaret Bra att veta att ambient occlusion tar lite mer än vad det är värt

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync