Crysis 2 får stöd för åtta processorkärnor

Permalänk
Avstängd

Men jag fattar fortfarande inte poängen med ditt tjafsande och tjatande. Det är ju du som driver det och klarar uppenbarligen inte att bli bemött på det. Så jag säger det igen, släpp din försvarsposition och tänk till lite. Vad spelar det för roll om det är världens vanligaste upplösning? Den är fortfarande låg. För några år sedan när 1680x1050 var nytt och widescreen var på intågande för datoranvändare, säg fyra år sedan, så var väl fortfarande 1024x768 den allra vanligaste upplösningen och både du och jag tyckte antagligen att det var en lågt redan då. På den tiden gick de vanligaste diskussionerna om man skulle välja en 17" eller 19" platt skärm med 4:3 upplösning vid nästa uppgradering

Citat:

Du säger att du vill komma fram till att om man spelar gårdagens spel med ett mittensegmentkort från idag så är det en självklarhet att det flyter på?

Precis, så är det. Cryengine och Cryengine2 må vara tekniskt utvecklade och fantastiska på sitt vis och vi vet båda två att när spelen kom satte de den tidens grafikkort på ordentligt prov. Men vi vet också att nästkommande generations kort inte har några större problem med dessa motorer och speciellt inte heller i lägre upplösningar. Innan du får upp blodtrycket igen så vill jag att du relaterar det till det faktum att 1920x1200/1080 betyder väldigt mycket mer arbete för samma grafikkort. Vi pratar om 1782000 pixlar mot 2304000 pixlar. Stor skillnad. Du är ju student, du om någon borde kunna ta in det här utan att känna dig hotad. Kolla länken nedan, testet visar att man får ca 25fps med ett Geforce 460 vid 1680x1050 och drygt 21fps vid 1920x1080. Du har helt rätt i att spelet flyter okay i den lägre upplösningen och det enda jag säger är att det inte är särskilt konstigt, med tidigare inlägg i bakhuvudet.
Benchmark Results: Crysis (DX10) : Nvidia GeForce GTX 460: The Fermi We Were Waiting For

Jag har egentligen genom hela tråden hållt med dig, allt jag har gjort är att ge en förklaring till varför det är så. Men för att påpeka det igen, det spelar ingen roll om hela världens befolkning använder den upplösningen, i förhållande till de vanligaste högre upplösningarna så är det en låg upplösning. Men i sig är det väl ingen låg upplösning, det här måste du väl vara mentalt kapabel att ta in?

Permalänk
Medlem

summan av kardemumman är att det kommer ändå hacka för de flesta.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Skrivet av Arzei:

Får man tro Sony och Microsoft så blir det inte förrän 2015. Tvivlar dock väldigt starkt på att Wii kommer leva så länge.

Wii 2 lär ju komma 2011 eller 2012. Man skulle kunna tänka sig att Wii 2 har en liknande prestande eller lite bättre än 360/PS3 och att Microsoft/Sony då kan ta det lugnt fram till 2015.
Men det är mest i teorin, personligen tror jag inte Microsoft/Sony kan vänta 10 respektive 9 år mellan konsolgenerationerna. Jag gissar på julen 2012 eller någon gång under 2013 för både Xbox 720 och PS4.

Vet inte heller om Nintendo vill vänta ända till (hösten) 2012 om försäljningen av Wii fortsätter sjunka.
Nintendo har ju många bra spel på gång hösten 2010 - våren 2011, så fram till hösten 2011 är det nog lugnt.
Plus att det nog kommer en prissänkning till $99/995 kr senast hösten 2011. Men kan dom cruisa ytterligare 12 månader på den prissänkningen innan dom släpper Wii 2?

Ska bli intressant att se iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swahnroger:

Wii 2 lär ju komma 2011 eller 2012. Man skulle kunna tänka sig att Wii 2 har en liknande prestande eller lite bättre än 360/PS3 och att Microsoft/Sony då kan ta det lugnt fram till 2015.
Men det är mest i teorin, personligen tror jag inte Microsoft/Sony kan vänta 10 respektive 9 år mellan konsolgenerationerna. Jag gissar på julen 2012 eller någon gång under 2013 för både Xbox 720 och PS4.

Vet inte heller om Nintendo vill vänta ända till (hösten) 2012 om försäljningen av Wii fortsätter sjunka.
Nintendo har ju många bra spel på gång hösten 2010 - våren 2011, så fram till hösten 2011 är det nog lugnt.
Plus att det nog kommer en prissänkning till $99/995 kr senast hösten 2011. Men kan dom cruisa ytterligare 12 månader på den prissänkningen innan dom släpper Wii 2?

Ska bli intressant att se iaf.

En viktig del av konsolernas styrka är just livscykeln. Köper man en hyfsat ny konsol till sin son eller dotter så räcker den många år. Det samt enkelheten i användandet förstås
Iom att vi bara har 2st High End konsolaktörer så är det också betydligt lättare att ha långa livscykler.
Hade det varit 4-5st kan man tänka sig att förändringstakten ökat och skillnaden generation vs generation hade varit mindre än nu.

Men visst, återstår att se om M och S (ujuj, nästan politik nu!) håller den tänkta roadmapen

Permalänk
Medlem

Dom klarade ju knappt av att lägga in quad core stöd ens och nu plötsligt pratar dom om 8 kärnor.. dom har tappat förståndet det där tror jag inte en sekund på 8 kärnor idag no way.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

.............?

Käre Damodred, det är du som står för tjafset, känns nästan som att du går igång på det.
Mitt poäng, har sedan mitt första svarsinlägg gentemot dig, varit att ditt inlägg inte hade någon vett i sig då du inte tog i bektraktelse till det jag hade skrivit, utan du sätter ord i mun på andra och sedan försöker argumenterar mot ett fantasi.
Du läser inte det jag skriver, du tror att jag försöker försvara något jag har påstått, när jag i själva verket inte ens har påstått det. Jag föreslår att du går tillbaka till ditt första inlägg, och även mitt, och faktiskt läser vad som har skrivits. Du fortsätter att babbla om något som jag inte ens tänker blanda mig i, något som jag inte ens har kommenterat i denna tråd, så du får gärna fortsätta med det, men då är det önskevärt att du slutar bygga dina störtlöjliga argument på mina inlägg.
Sedan fortsätter du att babbla om pixlar hit och dit, jag har aldrig diskuterat om pixlar och jag har inte lust att göra det med någon som väljer att diskutera på dagisnivå, vilket du tydligt har visat att du gör.
Jag förstår verkligen inte vad du vill få ut av det här, du fortsätter med ditt argumenterande och vägrar att sluta förrens alla går med på dina krav. Åter igen, jag har inte lust att diskutera om det du vill diskutera om, mitt ursprungsinlägg hade inget att göra med det heller, förstå det helt enkelt så är vi åtminstone på samma nivå.
Slutligen påstår du att du har hållit med mig, men att du enbart försöker ge mig en förklarning?
Herregud, du borde verkligen ta och se över både dina och mina inlägg, och vad tråden faktiskt handlar om, jag börjar känna mig riktigt tjatig efter att åter och åter igen försöka få dig att förstå men det tycks inte gå.
Om du verkligen har svårt att förstå, så bör du ta en titt på nedanstående mening:
Jag har fortfarande aldrig påstått att 1280x1024 är en hög upplösning i förhållande till ett 1920x1200*3 Eyefinity system.

Herregud.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av saddam:

Whatever. Du fattar vad jag menar. 4 cores till vänster bild. 4 cores till höger bild. Det är alltså inget märkvärdigt med stöd för 8 cores eftersom det är 3D.

OM det nu hade varit så att det är CPUn som står för uppsättningen av punkter och polygoner så hade det varit ett bra antagande men det var länge sen det flyttade in i GPUn.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sanazin:

Jag har fortfarande aldrig påstått att 1280x1024 är en hög upplösning i förhållande till ett 1920x1200*3 Eyefinity system.

Helt allvarligt, det är seriöst något fel på dig de senaste dagarna. Jag har länge tyckt att du verkar vara en relativt vettig medlem men nu har du tappat det helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Helt allvarligt, det är seriöst något fel på dig de senaste dagarna. Jag har länge tyckt att du verkar vara en relativt vettig medlem men nu har du tappat det helt.

Det räcker väl nu eller? Gud vad tjatigt det här börjar bli, ta upp det i ett meddelande eller vafan du vill snälla rara. Det jag inte förstår är varför du citerar något som, ptja, alltså jag förstår inte hur du inte kan förstå det har jag skrivit, det är bokstavligen talat en mening. Förklara för mig vad som är så konstigt med den, jag förstår verkligen inte.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sanazin:

Det räcker väl nu eller? Gud vad tjatigt det här börjar bli, ta upp det i ett meddelande eller vafan du vill snälla rara. Det jag inte förstår är varför du citerar något som, ptja, alltså jag förstår inte hur du inte kan förstå det har jag skrivit, det är bokstavligen talat en mening. Förklara för mig vad som är så konstigt med den, jag förstår verkligen inte.

Antingen måste vi skriva om varandra fullständigt eller så kan vi bara inte förstå varandra. Du kan väl utveckla det hela istället för att stå i försvarsläge?

Citat:

Med tanke på vilken visuell upplevelse man får i Crysis Warhead t.ex; d.v.s med den lite mer optimerade Cryengine 2 motorn, så tvekar jag inte en sekund på att Cryengine 3 kommer likväl smiska alla spel vad gäller grafik och grafikteknologi.
Med tanke på att Warhead flyter utan några som helst problem för mig och jag spelar det på ett grafikkort för 2000 kronor så ser jag inte hur folk kan fortsätta tjata, men men, troll gillar att ha något att gnälla på.

Första meningen håller jag helt med dig om.
Andra meningen missförstår jag enligt dig. Allt jag hävdat i sammanhanget är att det inte är märkligt att Warhead flyter på fint med ett mittensegmentskort från dagens generation i en relativt (vänligen notera ordet) låg upplösning.

Det här får du tokflippen på. Vad ser du för trollande i det? Alla som inte håller med dig är troll, eller vadå? Vad jag undrar över, eftersom jag enligt dig har helt fel, är vad fortsätter folk att tjata om?

Jag vill även passa på att sträcka mig så långt som att säga att alla dagens mittsegmentskort klarar av alla högprestandaspel från sommaren 2008 och fram till typ våren 2009 i en medelupplösning så som 1680*1050 helt galant.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

Dom klarade ju knappt av att lägga in quad core stöd ens och nu plötsligt pratar dom om 8 kärnor.. dom har tappat förståndet det där tror jag inte en sekund på 8 kärnor idag no way.

Säkert bara ett lockbete så att så många som möjligt ska köpa spelet. Crytek har ju blåst folk förut, det där med att grafiken i första FarCry spelet skulle vara bättre om man körde 64 bitars versionen. Hahaha, vilket skämt, texturerna ändrar inte utseende om man kör 64-bit versionen. Tror det var en uppgörelse mellan AMD och Crytek för att AMD skulle sälja sina processorer. AMD var ju först ut så att säga

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Antingen måste vi skriva om varandra fullständigt eller så kan vi bara inte förstå varandra. Du kan väl utveckla det hela istället för att stå i försvarsläge?

Första meningen håller jag helt med dig om.
Andra meningen missförstår jag enligt dig. Allt jag hävdat i sammanhanget är att det inte är märkligt att Warhead flyter på fint med ett mittensegmentskort från dagens generation i en relativt (vänligen notera ordet) låg upplösning.

Det här får du tokflippen på. Vad ser du för trollande i det? Alla som inte håller med dig är troll, eller vadå? Vad jag undrar över, eftersom jag enligt dig har helt fel, är vad fortsätter folk att tjata om?

Jag vill även passa på att sträcka mig så långt som att säga att alla dagens mittsegmentskort klarar av alla högprestandaspel från sommaren 2008 och fram till typ våren 2009 i en medelupplösning så som 1680*1050 helt galant.

Det är snarare så att du vill argumentera om något som jag däremot inte vill argumentera om, du kan inte ta och tvinga till ett diskussion, även om detta må vara en diskussionsforum.
Tråden handlar inte om prestanda med extremt höga upplösningar som kan fås genom att spela på flera skärmar, det skulle spåra ut på tok för mycket att dra igång ett diskussion om detta i denna tråd.
Om jag har förstått dig rätt nu, så säger du att 1920x1200 är en relativ låg upplösning och att det ska vara en självklarhet att en grafikkort från dagens grafikkort inte ska ha några problem med Crysis motor.

Det jag säger är att alla upplösningar är relativt låga jämfört med en högre upplösning, det är fel att basera ett argument på det och jag köper inte det helt enkelt. Mitt försvar var att 1920x1200, även om det är en relativ låg upplösning jämfört med upplösningen abcd*wxzy, så är det en upplösning som är högre än den stora massan använder, med andra ord är det däremot en hög upplösning relativt mot det de flesta använder.

För att klargöra det hela: jag köper inte argument, speciellt i detta fall, som baserar sig på relativitet eftersom det är väldigt suddigt och abstrakt, jag skulle till exempel enkelt kunna kontra med att 1920x1200 just är en Hög upplösning jämfört med de upplösningar som nästan alla andra använder, och du skulle inte kunna komma med ett motargument.
Precis som jag inte kan komma med ett direkt motargument till ditt uttalande om att 1920x1200 är ett låg upplösning.

Nu när vi har klartgjort detta går vi till nästa del, vilket handlar om Crysis motor.
Du säger att det ska vara en självklarhet att man med ett grafikkort för enbart 2000 kronor skall kunna spela spelet på dess högsta inställningar utan några problem. Jag säger att detta inte behöver nödvändigtvis vara en självklarhet, i alla fall är det inte det i mitt tycke.
Nu kan man fråga sig varför är det inte en självklarhet? Jo, för att, enligt faktum, så är Cryengine 2 fortfarande en av de mest tekniskt avancerade motorerna, som kräver en hel del från datorn, så det går inte riktigt att säga saker i stuk med "Spelet/Motorn är gammalt och därför så Måste man få 1000+ fps med nya grafikkort". Nu vart det där lite överdrivet men jag hoppas att du förstår min poäng.
Jag syftade självklart inte direkt på dig när jag skrev troll, utan snarare om den stora massan som gnäller konstant "INGET KAN MAXA CRYSIS OMGOMG!!"!!""!BUHU". Nu vart det där också ett överdrift men det är endast för att klargöra min poäng.

Du får gärna länka mig andra grafikkort för 2000 kronor som klarar Cryengine 2 så bra som till exempel 460GTX gör, jag har aldrig påstått att nuvarande mittsegmentkort inte klarar det, eftersom mittsegmentkort kan kosta betydligt mer än enbart 2000 kronor.
Däremot har jag påstått att en grafikkort för 2000 kronor klarar Cryengine 2 galant, så det finns ingen anledning att tjata.

Med andra ord, mitt poäng från början har varit att det räcker med all tjat kring Crysis och prestanda, eftersom man kan spela spelet på dess högsta inställningar med till och med ett grafikkort för 2000 kronor.

Nu, det jag sa ovan betyder inte: Det går att spela Cryengine2 med ett grafikkort för 2000 kronor och på 6x skärmar i ett Eyefinity setup med upplösningen 1920x1200 vartdera..
Om du har tolkat mitt inlägg på detta sätt så klargör det varför du envisas med att argumentera mot något som jag inte har påstått, men förmodligen så är det klarlagt nu helt och hållet.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd

Äntligen ett vettigt inlägg med lite information i, istället för dina tidigare tuppkamsinlägg. Då är det som jag trodde, helt enkelt. Du har nämnt några gånger att jag lägger ord i din mun, vilket jag inte håller med om, men bevisligen gör du det samma. Jag skrev tidigare

Citat:

I nästa upplösning, 1920x1200 är det nästan en halv miljon fler pixlar som ska fram och i 2560x1600 är det mer än det dubbla. Eller för att inte tala om Eyefinity- lösningar eller Nvidias motsvarighet. Så nog kommer grafikkorten att fortsätta spela stor roll.

Det är den enda gången jag nämnt ett flerskärmsläge. Ovan citering vill jag att du läser och inser att det fel jag gjorde var att utgå från att du enbart hade en skärm och då en skärm med 1680x1050 i upplösning. Min poäng med "låg" upplösning skall också enbart läsas som "låg" och inte låg. Det vill säga i procent och rena siffror, ställda mot nästa stora upplösning och de/n efter det.

Citat:

Nu när vi har klartgjort detta går vi till nästa del, vilket handlar om Crysis motor.
Du säger att det ska vara en självklarhet att man med ett grafikkort för enbart 2000 kronor skall kunna spela spelet på dess högsta inställningar utan några problem. Jag säger att detta inte behöver nödvändigtvis vara en självklarhet, i alla fall är det inte det i mitt tycke.

Njae, på högsta inställningar har jag aldrig påstått och ej heller i vilken upplösning som helst. Återigen lägger du ord som jag aldrig skrivit. Men nog kan man spela det på High i en upplösning om 1680x1050 och få en vettig upplevelse. Ställ det i konstellation till att även highend korten har bekymmer med spel i allmänhet i högre upplösningar - så beroende på vem som klagar så kommer Crysis aldrig fungera tillfredsställande. Du har ju själv spelat Elder Scrolls Oblivion, när det kom satt jag på ett Nvidia 7600GT och spelade i 1680x1050. Flöt på helt okay i medium/high, nu spelar jag fortfarande samma spel men i 2560x1600 på max inställningarn och massor av grafiska tillägg och moddar på ett HD4870. FPSen har vare sig ökat eller sjunkit, däremot har det visuella ökat markant. Så beroende på den enskildas krav och förutsättningar så är allt relativt, tar man dock på sig rollen att försvara den stora massan, ja då kommer det aldrig bli en lätt match.

Citat:

Nu kan man fråga sig varför är det inte en självklarhet? Jo, för att, enligt faktum, så är Cryengine 2 fortfarande en av de mest tekniskt avancerade motorerna, som kräver en hel del från datorn, så det går inte riktigt att säga saker i stuk med "Spelet/Motorn är gammalt och därför så Måste man få 1000+ fps med nya grafikkort". Nu vart det där lite överdrivet men jag hoppas att du förstår min poäng.

Du skriver det själv . Cryengine är tekniskt avancerad där med tungdriven. Samtidigt klarar ditt kort av att driva spelet helt okay, enligt dig själv och enligt länken jag la in tidigare.

Citat:

Med tanke på att Warhead flyter utan några som helst problem för mig och jag spelar det på ett grafikkort för 2000 kronor

Så, skalar man av dina överdrifter så ser man att den enda som varit lite smått förvirrad de senaste dagarna har varit du. Beroende på vem man frågar är 20-30fps spelbart, du tycker det uppenbarligen, och du spelar med ett mittensegmentskort. Så allt är i sin ordning. Jag hävdar där med fortfarande att ett två år gammalt spel kommer fungera med ett mittensegmentskort från idag och uppenbarligen håller du med mig*

* Vill poängtera att att förutsättningarna är att vi pratar om Cryengine som en av dagens tyngsta motorer, att upplösningen är satt till ca High och att upplösningen inte överstiger det normala. Enskilda avvikande fall finns förstås.

Permalänk
Medlem

@Damodred: Jag blir riktigt besviken på dig, dina förklarningar på hur man ska tolka dina inlägg är lite pinsamma och jag köper inte det nu i efterhand, det känns mer som att du vill kontra mitt morargument med ett "Men du har ju också misstolkat mig!!! och jag har ingen lust att fortsätta diskussionen i den stilen.
Du har fokuserat på dina så kallade "höga" upplösningar, som man får via flera skärmar sammankopplade, under hela diskussionen, du kan inte komma och ta tillbaka det delvist och sedan kalla det "rena siffror". Trams är vad det är.
Jag lägger inte ord i mun på dig, det är saker som du själv har skrivit som du helt enkelt får gå tillbaka och läsa om eftersom du uppenbarligen har glömt dessa. Till exempel så nämnde jag i allra början att det är möjligt att spela ett tekniskt krävande spel på dess högsta inställningar och bra upplösning med ett grafikkort för 2000 kronor, du skrev att detta är en självklarhet, det finns bara ett sätt att tolka det här och att komma och säga att du inte har påstått något sådant, jadu, jag råder dig helt enkelt att läsa om diskussionen.
Faktum är att jag aldrig ens har diskuterat en upplösning på 1680x1050 så frågan varför du klänger dig fast vid något du verkat ha fått för dig är ett mysterium. Sedan går du vidare och börjar babbla om Oblivion och dina personliga erfarenheter, tyvärr men personliga erfarenheter och tycke säger väldigt lite ur ett objektivt perspektiv och det är inget jag skulle basera ett helt diskussion på, ett tips.

Det roliga är att du inte läser det jag faktiskt skriver och du förstår inte heller mitt poäng, du håller dig fast vid något som inte ens ingår i diskussionen vilket gör det hela helt absurt. Det som gör denna diskussion till ett misslyckande från din sida är att du fortsätter med att sätta in ord i mun på folk, och åter igen diskuterar på ett dagisnivå. Ett exempel är då du påstår att jag tycker att 20-30 fps i ett spel är spelbart.

Damodred jag föreslår att du slutar citera mig då ditt sätt att argumentera talar för sig själv, jag försökte att skriva förståeligt men uppenbarligen har det inte hjälpt, och jag har verkligen ingen lust med ditt trollande, även om du verkligen, verkligen tror på att du genomför vettiga inlägg.

Edit:
Jag får nog be om ursäkt Damodred, jag ser nu att du är så himla stolt över din 30" skärm att du inte längre kan argumentera utan dagisinslag gentemot andra upplösningar, jag borde helt enkelt ha insett detta tidigare men gjorde tyvärr inte det, så åter igen, jag ber om ursäkt.
Du är helt enkelt så stolt över att du betalat den summan du betalade för ett 30", att du ser på alla andra upplösningar som låga.
Det är tydligt att du argumenterar på detta sätt enbart för att intala dig själv i att du ligger på en högre nivå än andra med ditt 30" skärm, och att du tydligen vet allt om alla upplösningar eftersom du har köpt en ny skärm, och det är detta som gör det hela så himla tragiskt.

Skrivet av Damodred:

* Vill poängtera att att förutsättningarna är att vi pratar om Cryengine som en av dagens tyngsta motorer, att upplösningen är satt till ca High och att upplösningen inte överstiger det normala. Enskilda avvikande fall finns förstås.

Ta och lägg ner nu va? Du skämmer ut dig själv, inser du inte hur idiotiskt ovanstående inlägg låter?
Jag är verkligen helt och hållet trött på all trollande, folk som tror sig veta allt för att de har betalat en viss summa för X eller Y, trött på all jävla trams.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd

Sluta då att försöka skriva begripligt för du misslyckas kapitalt med det. Det enda du lyckas skriva är hur fel jag har utan att förklara vad som är fel. jag tyckte mina två citeringar i förrgående inlägg förklarar ganska bra hur märkligt du resonerar.

Mina "fokuseringar" på höga upplösningar och flerskärmssuppsättningar har nämnts en gång och då skrevs det "som en helt annan historia". Du fokuserar på fel saker.

Du lägger visst ord i mun, gång på gång. Du tolkar helt fel och uppför dig som en tjej med hemska pms- besvär. Jag förstår verkligen inte din poäng för du har ingen. Du svamlar om en sak och så visar du själv att det inte är så. Du skrev ordagrant

Citat:

Med tanke på att Warhead flyter utan några som helst problem för mig och jag spelar det på ett grafikkort för 2000 kronor så ser jag inte hur folk kan fortsätta tjata, men men, troll gillar att ha något att gnälla på.

Jag psotade en länk med FPS- resultat i tre upplösningar och jag utgår från att du spelar i någon av dem (i någon av de två lägre, bara för att provocera dig lite. Det är trots allt ganska kul) och borde därmed ha liknande FPS- resultat. Eftersom det "flyter utan några som helst problem" borde också 20-30fps vara okay för dig. Liksom, blir du sur för att det "bara" är så lite fps och du tycker det är spelbart, eller vad felas?

Citat:

Jag får nog be om ursäkt Damodred, jag ser nu att du är så himla stolt över din 30" skärm att du inte längre kan argumentera utan dagisinslag gentemot andra upplösningar, jag borde helt enkelt ha insett detta tidigare men gjorde tyvärr inte det, så åter igen, jag ber om ursäkt.

Du är ju helt, seriöst helt, genommärklig. Back to reality för din del. Snacka om att lägga ord i mun och inte kunna läsa ordentligt. Vad spelar pengar för roll i sammanhanget? Snacka om att inte klara av att hålla det objektivt. Den enda fördelen med en 30" är att man kan spela i 1280x800 och få väldigt bra flyt i spelet utan att grafiken ser helt skev ut...

Citat:

men personliga erfarenheter och tycke säger väldigt lite ur ett objektivt perspektiv och det är inget jag skulle basera ett helt diskussion på

Uh nähä. Så du tar på dig rollen att vara den som representera det objektiva i diskussioner? Inte konstigt att du är som du är. Du borde ställa upp i valet som kommer snart...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Det är ju helt uppenbart att det inte går att skriva inlägg som inte följer ditt stuk så att säga, med andra ord försöker du att tvinga andra till att gå med på dina argument både genom personliga angrepp och inlägg i dagisklassen, jag tänker inte längre slösa mer tid på ditt trollande och inte heller dina så kallade motargument som i mina ögon är trams. Jag förstår att du finner det kul att diskutera det mesta på ett subjektivt nivå, men det är helt ointressant för min del, du får hitta någon annan som finner intresse i det.
Du kan åtminstone försöka att inte bete dig tragiskt, det spelar ingen roll vad jag skriver om dina inlägg eftersom du tar detta och vänder på det, jag skulle lika gärna kunna skriva ett och du skulle svara med 0, skulle kunna skriva svart och du skulle skriva vitt. Och tyder det på dålig argumentationsteknik.
Om du verkligen vill bli tagen på allvar råder jag dig att åtminstone ta det lugnt med att anta saker som folk menar, det har åter och åter igen visat sig att du inte antar någorlunda rätt.
Något som du också bör tänka på är hur du beter dig gentemot andra då du inte längre har något att komma med, speciellt då du har insett att du inte kan så mycket som du tror lilla gubben.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd

Sluta hacka på varandra, ni pestar bara ner tråden. Om ni inte lägger ner så tar jag kontakt med en moderator så får han tysta er

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd

hehe grabben som tog studenten för ett år sedan ryter till Kom ut ur puberteten och in i matchen. Säg vad det är jag vänder på, och rätta mig om du kan, du häver ur dig en massa saker som milt sagt är taget ur luften. För även om du finner det oerhört ointressant så svarar du. Men min fråga kvarstår fortfarande, vad menar du med citatet nedan? Dvs vad är dina förutsättningar för att skriva något sådant? Jag har plockat fram länkar mm som visar vilken ungefärlig prestanda man får i troliga upplösningar och jag har motiverat mina åsikter baserade på fakta, ex att det är en matematiskt och där med märkbar stor skillnad mellan 1680x1050 och 1920x1200 i ren prestanda. Du verkar mest förkasta det och fastna för det mindre väsentliga.

Citat:

Med tanke på att Warhead flyter utan några som helst problem för mig och jag spelar det på ett grafikkort för 2000 kronor så ser jag inte hur folk kan fortsätta tjata, men men, troll gillar att ha något att gnälla på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hunter(Swe):

Sluta hacka på varandra, ni pestar bara ner tråden. Om ni inte lägger ner så tar jag kontakt med en moderator så får han tysta er

Det är svårt att hålla sig från att skriva en svar när någon beter sig som en fullständigt idiot =/

Skrivet av Damodred:

Jag har redan förklarat för dig just vad det är som får dina inlägg att verka rentav idiotiska Damodred, om du inte vill bemöta detta utan att ta skydd bakom andra missvisanden, då kan du inte heller förvänta dig att få en serös diskussion. Om du verkligen har stora problem med att folk tycks spela krävande spel med billigare grafikkort, så är det ditt fel, det är i alla fall känslan man får efter dina inlägg. Helt enkelt att du har betalat en bra summa för en dyr skärm och grafikkort och uppenbarligen blir du irriterad över det faktum att tekniken utvecklas, så det enda motargumentet du kan tänka dig är en argument som inte ens en 12 åring skulle använda, det vill säga [i]"Ja men du kanske gillar att spela i 20-30 FPS!!![/i]. Damodred det är tydligt att du inte vill diskutera objektivt utan du vill snarare i ett desperat agerande försöka att framhäva dig själv, och under tiden inser du inte att du sjunker lägre och lägre för var inlägg. Gör som du vill, men förvänta dig inte ett svar, speciellt inte när du fortsätter med dina personliga angrepp.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

OM det nu hade varit så att det är CPUn som står för uppsättningen av punkter och polygoner så hade det varit ett bra antagande men det var länge sen det flyttade in i GPUn.

DirectX 11 3D har faktiskt som nyhet support för multipla threads/CPU cores. Det är en av funktionerna som man har nytta av även om man inte har ett DX11-grafikkort. CPU måste fortfarande mata GPU med viss data, och man tjänar alltså på multicore support även där. (som parantes, Intels Larrabee var lite intressant då den teoretiskt hade kunnat göra allting på grafikkortet).

Står lite om det här, även om det är programmering/tekniskt;
CodeItNow Direct3D 11 Multithreading

Citat:

My single threaded renderer took about 50 ms to render the intial view of the scene. By switching to using the thread pool, this went down to about 30 ms. A nice improvement, that’s for sure. Obviously, as fewer objects are visible, the gains of using the multithreaded renderer disappeared.

Permalänk
Medlem

Sanazin o Damodred
Jag tror inte att någon tycker så mycket annat än att de e sandlåda ni håller på med. Jag håller med nån tidigare som tyckte det var dags att lägga av, eller som en av er hade på förslag: kör tjafset privat i stället. Jag är lite intresserad av spel o tycker de e kul att läsa lite vettig info men här var det tjockt med skräptjafs. Kör en DiLeva: Krama varann, eller lägg av
Kommer det en processor med 8 kärnor i vinkel så köper jag. V8-power precis som i bilen!

Visa signatur

GrandisBenny

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sanazin:

Det är svårt att hålla sig från att skriva en svar när någon beter sig som en fullständigt idiot =/

[i]"Ja men du kanske gillar att spela i 20-30 FPS!!![/i].

Helt efterblivet. Jag får önska dig lycka till i skolan, du kommer behöva det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

Helt efterblivet. Jag får önska dig lycka till i skolan, du kommer behöva det.

Ja från din sida, det var ju en exempel på hur du beter dig, skulle gärna kunna dra igenom hela tråden och slänga upp varje gång du har kört med en av dina antaganden för att klanka ner, dock tycks det inte ha funkat i ditt fall, du kan inte gå omkring och tvinga till dig att du har rätt i dina argument gubben
Tack men nej tack, det går så bra så utan någon lycka och förhoppningsvist kommer det fortsätta i samma stuk.

@bennylw: En dileva vore trevligt!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

då får man spara lite pengar nudå till en bulldozer som kommer inom snar framtid antar jag skulle även sitta fint med ett nytt grafikkort i burken, 4870 kommer inte duga till blir bulldozer för dyr köper man en x6 phenom II 1055t och uppgraderar från en phenom II x4 @ 3,4 ghz.

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 02dino:

då får man spara lite pengar nudå till en bulldozer som kommer inom snar framtid antar jag skulle även sitta fint med ett nytt grafikkort i burken, 4870 kommer inte duga till blir bulldozer för dyr köper man en x6 phenom II 1055t och uppgraderar från en phenom II x4 @ 3,4 ghz.

Sant 4870 duger inte att driva crysis i 1920*1200 så det kan inte bli bättre till uppföljaren!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

i guess so too! ett gtx 560ti skulle sitta fint i burken tror jag för det lär nog inte komma några nya grafikkort förrän vintern 2011 så man får lika gärna köra på något sånt

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠