Nya Geforce avslöjade i drivrutiner

Permalänk
Melding Plague

Nya Geforce avslöjade i drivrutiner

Inte heller Nvidia lyckas hålla nya grafikkort hemliga i drivrutinerna utan röjer en rad modeller för både stationära och bärbara datorer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Men vart är GTX 475 an? 0o

Permalänk
Medlem

Kan inte hitta dessa drivrutiner genom windows update.. hur?

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Kan inte hitta dessa drivrutiner genom windows update.. hur?

Dom har aldrig varit där?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Dom har aldrig varit där?

Är nyheten ett skämt?

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Skrivet av alindvall:

Kan inte hitta dessa drivrutiner genom windows update.. hur?

är detta en nyhet om nya drivers?

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Är nyheten ett skämt?

Är du ett skämt?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Är du ett skämt?

Besvarar en fråga med en fråga, finfint!

Ang winup, kanske får avinstallera drivers som är inlagda, ifall man kört med beta eller nått liknande, annars har dom väll inte hunnit ut än...

Finfint med lite nya mobilitykort iaf

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Besvarar en fråga med en fråga, finfint!

Ang winup, kanske får avinstallera drivers som är inlagda, ifall man kört med beta eller nått liknande, annars har dom väll inte hunnit ut än...

Finfint med lite nya mobilitykort iaf

har du ens kollat in nvidias hemsida? finns inga nya drivers där, detta är inte en "nya drivers från nvidia" nyhet.

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem
Skrivet av emildooooo:

har du ens kollat in nvidias hemsida? finns inga nya drivers där, detta är inte en "nya drivers från nvidia" nyhet.

Okidoki, nått man förväntar sig om dom skriver att dom fått dom från winup i nyheten..., jag har inte äns nvidia så mig stör det inte

Permalänk
Medlem

Tyckte nvidia att det blev lite svettigt när det redan började läcka lite info om AMDs nya generation eller ?

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Tyckte nvidia att det blev lite svettigt när det redan började läcka lite info om AMDs nya generation eller ?

Det har knappast med saken att göra, utan saken är väl den att Nvidia vill städa upp i träsket med tidigare modeller och förhoppningsvis bara ha 1 modellserie inte, ja jag vet inte hur många men åtskilliga som man har nu.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sgart:

Tyckte nvidia att det blev lite svettigt när det redan började läcka lite info om AMDs nya generation eller ?

Tänkte precis samma sak. De tänkte "varför kom inte vi på det före?"
Men det här val inte direkta jättenyheter.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

GTX470 till mobila datorer lär ju vara en rebranding, har svårt att se att de någonsin skulle kunna få ned strömförbrukningen till användbara nivåer på originalet.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

Svårt att bli hypad över detta när HD6000 ligger ett par månader bort.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Tyckte nvidia att det blev lite svettigt när det redan började läcka lite info om AMDs nya generation eller ?

Och du tror inte att Nvidia planerar en ny serie? 400-serien va tänkt att släppa förra året men de blev uppskjutet pga brister i produktionen, så dom har säkert jobbat på den nya serien ett bra tag nu. Att Nvidia inte nämnt en ny serie än beror på att dom vill tjäna pengar, och info om en ny serie betyder sämre försäljning av nuvarande serie. Sen är det inte omöjligt att Nvidia planerar att släppa nästa generation i 400-serien i stället (475, 485 och 495), för det är i stort sätt det AMD gör, dom släpper 5890 som 6870 osv.

Men nu hör inte AMDs nästa serie hit, det här handlade om Nvidia och deras nya budget-kort och mobile-kretsar.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Kanske bara för engelskspråkig version, därför dyker den inte upp för oss här i Sverige.

GTX470M kan säker bli något, men inte jämförbart med 470 till stationära.
GTX480M finns ju, men liknar mest ett nerklockat GTX465. Strypt till 352 cores och nerklockat till 425MHz, 256 bitars minnesbuss och minne i 600 MHz.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av Typhonos:

GTX470 till mobila datorer lär ju vara en rebranding, har svårt att se att de någonsin skulle kunna få ned strömförbrukningen till användbara nivåer på originalet.

Jag tror nog att alla mobila grafikkort är en rebranding. Man stoppar ju inte en fullstorleks Gtx 470 i laptops, utan snarare ett grafikkort som passar i en mxm sockel 3.0 type a/b, vilket är mycket mindre än ett stationärt grafikkort. Så det är antagligen omöjligt att inte göra en rebranding.
Gtx 480m är redan ute och den drar ynka (i stationära sammanhang) 100w som max, så visst är det skillnad. Fast då presterar ju mobila grafikkort i genomsnitt 40% sämre än de stationära motsvarigheterna.

Fast precis som Gtx 480m (som släpptes för ett par månader sedan) är det en fermi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crossblizzard:

Jag tror nog att alla mobila grafikkort är en rebranding. Man stoppar ju inte en fullstorleks Gtx 470 i laptops, utan snarare ett grafikkort som passar i en mxm sockel 3.0 type a/b, vilket är mycket mindre än ett stationärt grafikkort. Så det är antagligen omöjligt att inte göra en rebranding.
Gtx 480m är redan ute och den drar ynka (i stationära sammanhang) 100w som max, så visst är det skillnad. Fast då presterar ju mobila grafikkort i genomsnitt 40% sämre än de stationära motsvarigheterna.

Fast precis som Gtx 480m (som släpptes för ett par månader sedan) är det en fermi

De flesta riktiga mobila GPUs är kraftigt strypta istället för att vara omdöpta nedklockade G92:or. 100W är inte lite i en laptop bör du påminna dig om.

Jag tycker Nvidia ska hoppa över att göra 40 nm fermi mobilt och vänta till 28 nm, de klarar sig definitivt med förra generationens kort.

Blir förresten intressant att se GTS455 mot nya HD6700 korten då de lär komma samtidigt.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Och du tror inte att Nvidia planerar en ny serie? 400-serien va tänkt att släppa förra året men de blev uppskjutet pga brister i produktionen, så dom har säkert jobbat på den nya serien ett bra tag nu. Att Nvidia inte nämnt en ny serie än beror på att dom vill tjäna pengar, och info om en ny serie betyder sämre försäljning av nuvarande serie. Sen är det inte omöjligt att Nvidia planerar att släppa nästa generation i 400-serien i stället (475, 485 och 495), för det är i stort sätt det AMD gör, dom släpper 5890 som 6870 osv.

Men nu hör inte AMDs nästa serie hit, det här handlade om Nvidia och deras nya budget-kort och mobile-kretsar.

att planera en ny serie och att såna här "läckor" kommer ut är 2 skilda saker. Jag tycker det är häpnadsväckande att detta händer 1 vecka efter att radeon råkade göra samma sak.

Och det spelar ingen roll vad någon annan säger för att förklara det:) Jag är ändå bombsäker om att det är ett PRsvar på AMDs dito.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Låt mig gissa: GTX 470M, GT 460M, GT 445M är baserad på Fermi och GT 435M etc. är nya namn på samma gamla arkitektur som tidigare

Permalänk
Skrivet av Crossblizzard:

Jag tror nog att alla mobila grafikkort är en rebranding. Man stoppar ju inte en fullstorleks Gtx 470 i laptops, utan snarare ett grafikkort som passar i en mxm sockel 3.0 type a/b, vilket är mycket mindre än ett stationärt grafikkort. Så det är antagligen omöjligt att inte göra en rebranding.
Gtx 480m är redan ute och den drar ynka (i stationära sammanhang) 100w som max, så visst är det skillnad. Fast då presterar ju mobila grafikkort i genomsnitt 40% sämre än de stationära motsvarigheterna.

Fast precis som Gtx 480m (som släpptes för ett par månader sedan) är det en fermi

Min laptop har en nätdel på 90W!

Ska bli intressant att få se hur mycket ström de stationära korten drar.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem

Vilken tror ni är bäst utav ??

■NVIDIA GeForce GT 435M
■NVIDIA GeForce GT 435M

Kan knappt bärga mig på ett svar !!

Visa signatur
Permalänk

Mys

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Hehe amd gjorde just detta så nu gör nvidia det direkt efter. Dock är detta totalt värdelösa nyheter för oss som är intresserade av grafikkort som har lite kraft i sig.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av MrMadMax:

Vilken tror ni är bäst utav ??

■NVIDIA GeForce GT 435M
■NVIDIA GeForce GT 435M

Kan knappt bärga mig på ett svar !!

tror de är lika bra

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Vilken tror ni är bäst utav ??

■NVIDIA GeForce GT 435M
■NVIDIA GeForce GT 435M

Kan knappt bärga mig på ett svar !!

Beror vilken av dom som använder GDDR5 och vilken som använder GDDR3/DDR3

Permalänk
Antielefant
Skrivet av alindvall:

Kan inte hitta dessa drivrutiner genom windows update.. hur?

Skrivet av Henrikfotograf:

Dom har aldrig varit där?

Skrivet av alindvall:

Är nyheten ett skämt?

Skrivet av emildooooo:

är detta en nyhet om nya drivers?

Skrivet av Dalton Sleeper:

Besvarar en fråga med en fråga, finfint!

Ang winup, kanske får avinstallera drivers som är inlagda, ifall man kört med beta eller nått liknande, annars har dom väll inte hunnit ut än...

Finfint med lite nya mobilitykort iaf

Skrivet av emildooooo:

har du ens kollat in nvidias hemsida? finns inga nya drivers där, detta är inte en "nya drivers från nvidia" nyhet.

Skrivet av Dalton Sleeper:

Okidoki, nått man förväntar sig om dom skriver att dom fått dom från winup i nyheten..., jag har inte äns nvidia så mig stör det inte

Att folk som kan skriva på SweC inte kan använda Google eller Update Search på MS hemsida är mig förvånande.

Vista/W7 x64: http://download.windowsupdate.com/msdownload/update/driver/dr...
Vista/W7 x86: http://download.windowsupdate.com/msdownload/update/driver/dr...

Det är i praktiken samma drivrutin som 259.32, största fördelen är att den fixar SLI-problemen samt optimerar SLI för Apex PhysX i Mafia 2.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Yes, men om alla swecare använder google för allt, då behöver vi ju inte nyhetssidan, eller?

Permalänk
Inaktiv

Haha härmar AMD xP Detta är kort me lite krut i. Ingen stor nyhet dirrekt. Jag säger bara en sak... AMD Radeon 6870!