Permalänk

Datorn Piper.. Hjälp!

Hej!

Min dator piper ibland, och har gjort det under en längre tid nu, så jag börjar bli jäkla irriterad på det!
Jag har märkt att den piper när jag har många fönster öppna på samma gång, speciellt när jag har öppna flera spel samtidigt som inte är minimerade.

Någon som vet vad felet är?

Har:

Processor: AMD Phenom(tm) II X4 945 Processor (4 CPUs), ~3.0GHz
RAM-Minne: 4096MB
Operativsystem: Win 7
Grafikkort: ATI Radeon HD 4800 Series

Hoppas den informationen räcker..

Tack i förhand!

Ber om ursäkt om jag publicerade detta på fel ställe:)

Permalänk

På vilket sätt piper datorn? De vanliga högtalarna, eller piezo-piparen? Är det flera pip i någon speciell följd?

Permalänk
Skrivet av defaultusername:

På vilket sätt piper datorn? De vanliga högtalarna, eller piezo-piparen? Är det flera pip i någon speciell följd?

Det kommer inte från högtalarna. Pipen varierar, ibland låter det: pip pip pip .. osv, och ibland piiiiiiiiiiiiip pip pip...

Permalänk

isf är det piezo och ngn form av kod som (oftast) berättar att någonting är fel. RTFM för moderkortet

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Skrivet av fille3002:

isf är det piezo och ngn form av kod som (oftast) berättar att någonting är fel. RTFM för moderkortet

Okej.. hur kan detta lösas?^^

Permalänk
Medlem

Kolla i Manualen för moderkortet vad Pipkoden står för och felsök därefter..
Text på en gammal dell så piper den till en gång om den inte kan boota pga ett fel.. som ingen boot device eller liknande.

Permalänk
Medlem

Använd ett övervakningsprogram för att kolla temperaturer och spänningar. Everest eller speedfan går bra.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara