Hjälp med ny laptop för 10 000:-

Permalänk
Medlem

Hjälp med ny laptop för 10 000:-

Tjena, försöker hjälpa en bekant med att välja ut dator. Har alltid haft enkelt för det men nu är det ett par år sedan sist och jag har aldrig riktigt vart inne på det här med bärbar så mina kunskaper här är hyfsat begränsade. Därför tänker jag att ni kan hjälpa oss, hade vart riktigt sjyst.

Datorn ska som sagt kosta runt 10 000 kronor. Skärmen ska vara minst 18". Datorn är tänkt till att spela på, vet att man bör välja stationär till det ändamålet men nu är det laptop som gäller.

Vi har kollat på lite olika, den bästa för priset som vi kom fram till är den Fujitsu Lifebook NH570, Fujitsu Lifebook NH570 - 2,26GHz DC 4GB 500GB DVD±RW 18" - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer.
Skärmen på den verkade dock inte så bra efter att vi läst någon recension och man vill ju ha en bra skärm om man nu ska spela på en dator.

Någon som kan tipsa om någon bra spelbärbar med stor skärm?

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold

Permalänk

MSI-GX660 eller 640, dessa är de bästa valen för runt 10k.

Permalänk
Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationära Primära: Intel 3570K, STRIX GTX 1070 8gb, Maximus V Gene,Samsung 820 250gb, Intel 520 120gb, 16gb ram, CM Silent Pro 600w, WDGreen 1,5TB, WDGreen 3TB, SS TJ08B-E
Övrigt/Kringutrustning: Zowie FK1, Logitech G240 , AudioTechnica ATH-m50x , SS 6gv2, OnePlus 2

Permalänk

5850 i den använder DDR3 medan det i MSIs använder DDR5, det är STOR skillnad mellan dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

MSI-GX660 eller 640, dessa är de bästa valen för runt 10k.

De här datorerna ni länkar har dessvärre inte 18", 15.6" känns ganska litet. Vad är det bästa alternativet om man vill ha en större skärm(18")?

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av Sachia:

De här datorerna ni länkar har dessvärre inte 18", 15.6" känns ganska litet. Vad är det bästa alternativet om man vill ha en större skärm(18")?

Samma laptop som jag har, MSI-GX740. Den har en 17.3" skärm 1680x1050 med 16:10 bildförhållande.

EDIT: Kostar ca 11-12.5k beroende på var man köper den.

Permalänk
Medlem

minst 18 vafan 18 är störstaskärmen för laptops och alla me 18 ha skit kort kör på 17,3 e mitt råd räcker goot och väl

Permalänk
Medlem

Om 18tummare nu är så dåliga så får det väl bli en 17" då. GX740 är ju dock snäppet över budgeten, finns det någon lite billigare?

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 4.4Ghz | Palit GTX 1060 3GB | Asus Maximus IV Extreme P67 | Corsair Vengeance 16Gb | Corsair AX 850W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av Sachia:

Om 18tummare nu är så dåliga så får det väl bli en 17" då. GX740 är ju dock snäppet över budgeten, finns det någon lite billigare?

Nej. GX740 är redan för det priset extremt billig jämfört med alla konkurrenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sachia:

Tjena, försöker hjälpa en bekant med att välja ut dator. Har alltid haft enkelt för det men nu är det ett par år sedan sist och jag har aldrig riktigt vart inne på det här med bärbar så mina kunskaper här är hyfsat begränsade. Därför tänker jag att ni kan hjälpa oss, hade vart riktigt sjyst.

Datorn ska som sagt kosta runt 10 000 kronor. Skärmen ska vara minst 18". Datorn är tänkt till att spela på, vet att man bör välja stationär till det ändamålet men nu är det laptop som gäller.

Vi har kollat på lite olika, den bästa för priset som vi kom fram till är den Fujitsu Lifebook NH570, Fujitsu Lifebook NH570 - 2,26GHz DC 4GB 500GB DVD±RW 18" - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer.
Skärmen på den verkade dock inte så bra efter att vi läst någon recension och man vill ju ha en bra skärm om man nu ska spela på en dator.

Någon som kan tipsa om någon bra spelbärbar med stor skärm?

Köp inte den där datorn. Så enkelt är det. Jag har en 18,4 tummare och det är bara jobbigt att ha över 17,3 tum i mina ögon. Det finns knappt några datorväskor som passar (och är någorlunda estetiskt tilltalande).

Plus du får knappt någon spelvänlig laptop för 10k. (enkelt sett, om du ska spela köp en stationär och sedan en billig laptop.

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera NH570 om du inte är ute efter att spela de senaste spelen i högsta upplösning Stor skärm, lång livslängd, snygg och bra prestanda. Dock kör jag med en version med Blu-ray spelare samt 1 TB (2x 500 GB) hårddisk men annars är det samma som du länkade.

Visa signatur

~xiao-x~