Permalänk
Medlem

HP Pavilion dv7-4007 17,3" HD+

Komplett.se - HP Pavilion dv7-4007 17,3" HD+

Veckans erbjudande, 7,5k.

Priset verkar schysst och allt annat. Det jag undrar är om någon har den och kan säga om den blir speciellt varm? Hur står sig prestandan? Hur är processorn?

(Processorn och värmen är det jag undrar mest om). Har kollat lite på processorn och den verkar inte helt dum. Den drar cirka 25W och bör inte bli jättevarm.

Grafikkortet är det inga konstigheter om, det vet jag.
Minnena är standard.
Hårddisken är på 500GB 7200RPM vilket är lite ovanligt, men självklart bra.

Vad tror/tycker ni om denna? Tror ni den skulle klara av lite tyngre spel som Starcraft 2 (på lägsta, jag är ingen kräsen person) och även ha en resonabel värmeutveckling?

Tala ut era funderingar, tack!

Vänliga hälsningar.

Permalänk

Problemet är precis som du säger processorn(gammal, varm och långsam), du kan hitta en annan bättre dator fast med i3/5 cpu och 5650m i samma prisklass. Och att det är en HP är ju inget plus i kanten direkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Problemet är precis som du säger processorn(gammal, varm och långsam), du kan hitta en annan bättre dator fast med i3/5 cpu och 5650m i samma prisklass. Och att det är en HP är ju inget plus i kanten direkt

Hp i mina ögon är bättre än Acer och Asus då deras support är ett skämt i jämförelse ( mina erfarenheter ). Åter till ämnet jag har DV7-4032EO som har en I5 450 med samma grafikkort. Processorn i datorn du länkar till är ganska långsam men tror absolut att den fungerar för starcraft utan problem. Tangentbordet är urskönt, skönare än Asus n-serie som min bror äger och finishen överlag är mycket bättre än de Acer/Asus jag klämt på i affärerna. Dessutom har den plats för en till HDD vilket är trevligt. Vikten är låg för en 17tums laptop 3.2 kg. Den blir inte varm och arbetar ljudlöst utan load. Mindre bra är att skärmen kunde vara lite bättre. Hursomhelst är jag fantastiskt nöjd med min. Köp!

ps. Jag har också 7200rpm HDDn och den är snabb

Permalänk
Medlem

Tack för era svar!

Jo, som jag misstänkte själv är det processorn som spökar. Det sägs ska vara ungefär i samma klass som en Intel Core2Duo 2.3Ghz.
Tror ni processorn skulle flaskhalsa totalt? Alltid är det någon komponent som ska dra ner på något. I detta fall processorn. Det är synd, men så är det.

Eller bör man helt enkelt gå upp 500:- för Acer Aspire TimelineX 3820TG - Inet.se ?

Det är svårt. Länken är en Acer dessutom. Har de trappat upp sig med kvalitén på deras datorer på sistone eller vad säger ni/tror ni? Den där Timelinen har jag endast hört gott om. Schysst kylning m.m. Prestandan är det nog absolut inget som helst fel på.

Hjälp mig. Att välja en bärbar dator är bland de svåraste man kan göra tror jag. Det är otroligt jobbigt.

Permalänk
Skrivet av Allexx:

Tack för era svar!

Jo, som jag misstänkte själv är det processorn som spökar. Det sägs ska vara ungefär i samma klass som en Intel Core2Duo 2.3Ghz.
Tror ni processorn skulle flaskhalsa totalt? Alltid är det någon komponent som ska dra ner på något. I detta fall processorn. Det är synd, men så är det.

Eller bör man helt enkelt gå upp 500:- för Acer Aspire TimelineX 3820TG - Inet.se ?

Det är svårt. Länken är en Acer dessutom. Har de trappat upp sig med kvalitén på deras datorer på sistone eller vad säger ni/tror ni? Den där Timelinen har jag endast hört gott om. Schysst kylning m.m. Prestandan är det nog absolut inget som helst fel på.

Hjälp mig. Att välja en bärbar dator är bland de svåraste man kan göra tror jag. Det är otroligt jobbigt.

Jag skulel gå på acer alla dagar i veckan:)

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Skrivet av Ninjagrisen:

Jag skulel gå på acer alla dagar i veckan:)

Kan bara instämma ..