Permalänk

ZLATAN

Jag tycker att sveriges bästa fotbollsspelare sen stefan schwartz och fotbollsvärldens skönaste människa sen di canio förtjänar en egen tråd! Vi kan ju börja med att diskutera milan-flytten, vilken jag själv tycker är himla intressant.

Vad säger ni, gjorde han rätt? Är det verkligen ett steg ner på karriärstegen? Vad betyder det för landslaget och en ev em-plats?

"Sono venuto qui per vincere... per vincere tutto!"

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Överskattad spelare som fan, bra när han är bra men skitdålig när han är skitdålig, totalt oberäknerlig, verkar vara en riktig fjolla och diva med, visst verkar han göra lite sköna grejer med rosengård eller vart han nu växte upp men allt som oftast är han ju bara sur och hatar alla runt sig, å när han är tjurig så skiter han fullständigt i fotbollen och spelar skit, trots sin lön......

Nej, att vara bra lite då och då räcker inte för att bli hedrad....

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

Okej, nu har vi en diskussion! Vad roligt.

Jag håller såklart inte med dig. Fakta: ibrahimovic har vunnit ligan i holland, italien och spanien. På nio år utomlands har han vunnit ligan åtta gånger. 02/03 kom ajax tvåa, annars har han vunnit ligan vartenda fakking år. Han har, ensam givetvis, vunnit guldbollen fyra gånger. Säsongen 08/09 vann han italienska skytteligan med 25 mål. När han gick till barca var han klubbens dyraste värvning någonsin, och den tredje dyraste i historien. I sin debutsäsong där gjorde han 21 mål och tio assist, och var näst bäste poängplockare efter messi. Bra? Ganska.

Att säga att "han är väl bra när han är bra typ", "överskattad" och "diva" osv, som folk i allmänhet verkar göra, är ju ett riktigt trött argument, och rent och skärt faktafel.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

A jag vet inte, har aldrig kollat på fotboll och vet ingenting (det jag vet är att Zlatan har en sjukt stor mun, kan typ svälja en hel 5:a fotboll och så har han en rejäl stor och spetsig kran), fotboll är för fjollor, motorsport är det enda manliga. ALLAHU AKBAR

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av JesperA:

A jag vet inte, har aldrig kollat på fotboll och vet ingenting (det jag vet är att Zlatan har en sjukt stor mun, kan typ svälja en hel 5:a fotboll och så har han en rejäl stor och spetsig kran), fotboll är för fjollor, motorsport är det enda manliga. ALLAHU AKBAR

Hahaha
Antar jag är trött så inåt helvete men det där var kul.

Håller med om motorsporten. Det mina vänner är riktig sport:)

Permalänk

YouTube - Zlatan scores vs. Italy

Kolla denna och håll käften moppepojkar.

Varför jag gillar han är för att han hatar aftonbladet

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Hedersmedlem

Han är en bra fotbollsspelare, utan tvekan. Dock, han känns fortfarande lite omogen och egocentrisk. Trots att han vart med ett tag känns det som att rutinen för ett äkta bra lagspel fortfarande saknas. Lite synd.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Barcelona måste ha förlorat sjukt mycket pengar på Zlatan. Dom köpte väl honom för runt en miljard kr och sålde honom för runt en fjärdedel av det priset ?

Jag är lite skeptisk till Zlatan. Han är säkerligen en mycket bra fotbollsspelare, men han verkar grymt övervärderad.
Det känns inte som att han är någon målspruta och större tillgång för landslaget iallafall.
Att vinna när man spelar i superklubbar tillsammans med många av världens bästa spelare är inte så svårt. Tom "jag" skulle antagligen "vinna" mot de flesta europeiska lag om jag körde i Milan eller Barcelona...
Men som sagt så är ju Zlatan definitiv duktig, men verkar inte vara i klass med sina medspelare.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Ja Zlatan är grym, men Henke Larsson i mitt hjärta. YouTube - Henrik Larsson - Sverige vs Bulgarien 2-0 57 min EURO 2004

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Kan bara hålla med Denna visar hur stor han är!

Permalänk
Skrivet av Rich:

Han är en bra fotbollsspelare, utan tvekan. Dock, han känns fortfarande lite omogen och egocentrisk. Trots att han vart med ett tag känns det som att rutinen för ett äkta bra lagspel fortfarande saknas. Lite synd.

Håller med dig där, även om jag kanske inte skulle använda termen "omogen". Men han är ju inte en spelare med stor klubblojalitet, absolut inte. Han är inte som t ex maldini eller del piero som spenderat nästan hela karriärer i en enda klubb, men det ligger nog mycket i personligheten. Zlatan vill vinna, och när han inte gör det, eller när han tröttnat helt enkelt, så ringer han mino raiola så löser dom det. Lite så känns det.

Tror nog att ibrahimovic är väldigt medveten om vad han gör, och när han gör det.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Tycker han är för kaxig helt enkelt, om man jämför han och Messi så förstår man varför Messi är så mycket bättre. Han tar inget för givet och gör allt för laget, även om det är han som gör alla 3 målen i en match Barcelona vinner med 3-0 så tackar han målvakten och backlinjen för att de gjorde en riktigt bra match och säger inte så mycket om sig själv.

I min värld gillar jag sådana spelare (Messi osv) myyycket mer än "sånna" som Zlatan som blir överkaxiga om de gör 2 mål i en match. Tycker han är lite för egoistisk kan man väl säga...

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk
Medlem

Han är väl inte direkt intelligent som hamnar på kant med Messi..
På tok för egotrippad.. blir ju inte bättre av alla pottsorkar här hemma som höjer han till skyarna

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Känns bra att folk här på Sweclockers har koll på hur Zlatan, Messi bl.a. är som personer och hur dessa jobbar tillsammans.

Permalänk

vänta tills hockeytråden drar igång då är alla experter.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

vänta tills hockeytråden drar igång då är alla experter.

Hahaha är detta Miffo^ från #luleåfans ? Hockey är livet gentemot fotboll

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Barcelona måste ha förlorat sjukt mycket pengar på Zlatan. Dom köpte väl honom för runt en miljard kr och sålde honom för runt en fjärdedel av det priset ?

Jag är lite skeptisk till Zlatan. Han är säkerligen en mycket bra fotbollsspelare, men han verkar grymt övervärderad.
Det känns inte som att han är någon målspruta och större tillgång för landslaget iallafall.
Att vinna när man spelar i superklubbar tillsammans med många av världens bästa spelare är inte så svårt. Tom "jag" skulle antagligen "vinna" mot de flesta europeiska lag om jag körde i Milan eller Barcelona...
Men som sagt så är ju Zlatan definitiv duktig, men verkar inte vara i klass med sina medspelare.

Han såldes för 46 miljoner euro + att Barcelona gav Inter Eto'o (värd 20 miljoner euro).

Han är inte övervärderad, och varför han inte gör så bra ifrån sig i landslaget är för att resten av svenska landslaget är rätt mediokra...

Man är lika stark som sin svagaste länk är ett bra ordspråk.
En spelare klarar inte av att vinna VM själv. Vilket gör också att om du skulle spelat med Inter, ute på plan varje match, hade de garanterat varken vunnit CL eller Serie A...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Skrivet av MyRus:

Hahaha är detta Miffo^ från #luleåfans ? Hockey är livet gentemot fotboll

Nej tyvärr inte är han någon legend eller?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

Nej tyvärr inte är han någon legend eller?

Haha legend skulle jag nog inte vilja kalla det Men är en som nickade Miffo^ som sagt och var från norrbotten Har inte sett han där på evigheter därför tänkte jag att det var värt att fråga

Sorry för oftopic

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Skrivet av Kazen:

Han såldes för 46 miljoner euro + att Barcelona gav Inter Eto'o (värd 20 miljoner euro).

Han är inte övervärderad, och varför han inte gör så bra ifrån sig i landslaget är för att resten av svenska landslaget är rätt mediokra...

Man är lika stark som sin svagaste länk är ett bra ordspråk.
En spelare klarar inte av att vinna VM själv. Vilket gör också att om du skulle spelat med Inter, ute på plan varje match, hade de garanterat varken vunnit CL eller Serie A...

Eto'o var snarare värd ungefär 40 milj euro. Zlatan är en duktig spelare men att betala i runda slängar 80 milj euro för honom är enormt överpris.

Permalänk
Skrivet av RealMadrid:

Eto'o var snarare värd ungefär 40 milj euro. Zlatan är en duktig spelare men att betala i runda slängar 80 milj euro för honom är enormt överpris.

Vet inte om jag håller med. Finns det nån annan spelare som helt på egen hand kan bära ett helt lag? Och här talar jag naturligtvis främst om inter-tiden. Tre scudetti, mest värdefulla spelare i serie a två år i rad, och skyttekung på det osv osv. Att inter fick så bra betalt för honom tycker jag inte var mer än rätt.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk

det är ju svarta pengar ändå

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Zlatan är otroligt duktig men har taskig attityd på planen, går det inte bra eller han har kul så är han väldigt osynlig, känns som han spelar för sig i första hand och för laget i andra.

Om flytten till Milan var ett nerköp eller inte är upp till Zlatan att bevisa, har dålig koll på om Milan är med i CL men kan han tillsammans med Ronaldhino, Pato bära Milan så är det väl inte ett steg neråt utan snarare ett nyttigt miljöombyte.

I Serie A så har han väl som sagt vunnit allt så känns inte som han kan bevisa något mer där utan det är CL och landslaget som gäller för att han ska ta det där sista steget från att vara kanske topp 10 av forwards i världen till att vara bland de 5 första.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Bob:

Zlatan vill vinna, och när han inte gör det, eller när han tröttnat helt enkelt, så ringer han mino raiola så löser dom det. Lite så känns det.

Tror nog att ibrahimovic är väldigt medveten om vad han gör, och när han gör det.

Det är ju just detta som gör honom "omogen" och ego. Han hamnade i en sits i barca(vems fel det var kan vi bara spekulera i) men istället för att borra ner huvudet och jobba på, så ringer han sin agent och byter klubb. Lite fegt i mina ögon. Det vuxna valet hade varit att ta det jobbiga samtalet mellan fyra ögon med Pep. Konflikter blir bara värre om man inte tar tag i dem på en gång. Konflikthantering 101= konflikten är här och nu!
Dessutom kunde han väl skitit i alla dessa kommentarer om Pep nu. Han spelar inte i Barca längre så jag förstår inte varför han ska uttala sig om coachen där.
Nu får han finna sig i att bli kallad "fotbollshora" men känner man Zlatan rätt så rör det honom inte i ryggen. Han skrattar hela vägen till banken.

Jag hörde nån jämföra honom med antalet NHL-spelare, tex Fredrik Modin som varit i ett antal klubbar. Grejen är att i NHL är det inte spelarna själva som bestämmer, det är helt upp till klubben/klubbarna var spelarna hamnar. Speciellt iom införandet av lönetak.

Och om jag får gå lite oft så är lönetak nåt Uefa definitivt borde kolla på. I vissa ligor är det lagen med mest skulder som vinner mest. Hur i helvete kan Barca, som har miljarder i skulder, köpa zlatan för drygt 700 miljoner och sen sälja honom för mindre än halva det priset efter ett år?
Något är sjukt inom toppfotbollen, that's for sure. Inför den sk elitlicensen i dem största ligorna. Mer skulder än likvida tillgångar=nerflyttning en division.

Jag hoppas iaf att han peppar igång landslaget ordentligt och att dem spelar skiten ur Ungern på fredag.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Bob:

Jag tycker att sveriges bästa fotbollsspelare sen stefan schwartz och fotbollsvärldens skönaste människa sen di canio förtjänar en egen tråd! Vi kan ju börja med att diskutera milan-flytten, vilken jag själv tycker är himla intressant.

Vad säger ni, gjorde han rätt? Är det verkligen ett steg ner på karriärstegen? Vad betyder det för landslaget och en ev em-plats?

http://english.aljazeera.net/mritems/Images/2010/8/26/2010826...

"Sono venuto qui per vincere... per vincere tutto!"

Underbart men lite risky att dra upp en fotbollstråd på Swec med tanke på att man blir dissad på IRC så fort man nämnet fotboll osv hehe.

Zlatan är kung,
Han gjorde rätt som drog till Milan utan tvekan framförallt för att få speltid och sen för att alla hobbysupportrar som följt cancern FC Barcelona senaste året blir botad.
Hade Zlatte blivit bänkad hade det varit dåligt för landslaget oavsett lag han var i, en glad Zlatan är en bra Zlatan sen verkarr han och Hamrén dra åt samma håll så han är rätt man för att få Zlatan att prestera.

Jag hoppas det är Milans år med en Scudetto och minst semi i CL, kan han vara delaktig och komma så långt med Milan under dom här åren och vara en ödmjuk Zlatan så känner man lite Van Basten vibbar

Permalänk
Medlem

Anser att Serie A är en extremt tråkig liga nu för tiden så han gick verkligen ner sig med Milan-flytten om man tänker så men att stanna i Barcelona när ingen ville ha honom där förutom Aftonbladet så var det ett bra val. Synd att det inte blev Real Madrid som det var snack om.
Dock skulle jag inte säga att jag anser honom som ens i närheten av världens bästa spelare, tycker han kämpar alldeles för lite när man ser honom spela.

Permalänk
Skrivet av dala56:

Det är ju just detta som gör honom "omogen" och ego. Han hamnade i en sits i barca(vems fel det var kan vi bara spekulera i) men istället för att borra ner huvudet och jobba på, så ringer han sin agent och byter klubb. Lite fegt i mina ögon. Det vuxna valet hade varit att ta det jobbiga samtalet mellan fyra ögon med Pep. Konflikter blir bara värre om man inte tar tag i dem på en gång. Konflikthantering 101= konflikten är här och nu!
Dessutom kunde han väl skitit i alla dessa kommentarer om Pep nu. Han spelar inte i Barca längre så jag förstår inte varför han ska uttala sig om coachen där.
Nu får han finna sig i att bli kallad "fotbollshora" men känner man Zlatan rätt så rör det honom inte i ryggen. Han skrattar hela vägen till banken.

Men som han sa själv, om tränaren inte pratar med dig på ett halvår är det ju nåt som är fel. Ville pep satsa på honom, då skulle han ju satsat på honom. Är man 29 bast är det inte riktigt läge att sitta och nöta bänk när det inte ens är befogat. När zlatan inte tycker det är kul att spela så förlorar alla på det, inte minst landslaget. Vad jag har fått fram, och det här baserar jag inte bara på zlatans ord, är att om det är nån som är omogen och ego, så är det pep i den här frågan. Han är på god väg att ruinera barca på kuppen.

Skrivet av fesen:

Underbart men lite risky att dra upp en fotbollstråd på Swec med tanke på att man blir dissad på IRC så fort man nämnet fotboll osv hehe.

Zlatan är kung,
Han gjorde rätt som drog till Milan utan tvekan framförallt för att få speltid och sen för att alla hobbysupportrar som följt cancern FC Barcelona senaste året blir botad.
Hade Zlatte blivit bänkad hade det varit dåligt för landslaget oavsett lag han var i, en glad Zlatan är en bra Zlatan sen verkarr han och Hamrén dra åt samma håll så han är rätt man för att få Zlatan att prestera.

Jag hoppas det är Milans år med en Scudetto och minst semi i CL, kan han vara delaktig och komma så långt med Milan under dom här åren och vara en ödmjuk Zlatan så känner man lite Van Basten vibbar

Håller med, framförallt hoppas jag han kan få vinna Den Där Jävla Champions. Som jag ser det har dom alla möjligheter, men dom tillskotten dom fått är milan ett av världens bästa lag.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Skrivet av Handa:

Anser att Serie A är en extremt tråkig liga nu för tiden så han gick verkligen ner sig med Milan-flytten om man tänker så men att stanna i Barcelona när ingen ville ha honom där förutom Aftonbladet så var det ett bra val. Synd att det inte blev Real Madrid som det var snack om.
Dock skulle jag inte säga att jag anser honom som ens i närheten av världens bästa spelare, tycker han kämpar alldeles för lite när man ser honom spela.

Som jag ser det är serie a världens absolut roligaste liga just nu (jag har alltid älskar serie a, men nu är den kul på riktigt). Hade absolut kunnat se zlatan sno åt sig ligaguldet i real madrid, det vore humor, men den här lösningen får nog ändå ses som den näst bästa. Tycker iaf jag som inte alls är en sucker för la liga.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Bob:

Som jag ser det är serie a världens absolut roligaste liga

Du har mycket att lära, svenska division 5 är den bästa:) Hårt spel, mord hot, galna supporters m.m.

Permalänk
Skrivet av Kazen:

Man är lika stark som sin svagaste länk är ett bra ordspråk.
En spelare klarar inte av att vinna VM själv. Vilket gör också att om du skulle spelat med Inter, ute på plan varje match, hade de garanterat varken vunnit CL eller Serie A...

En spelare vinner inte ett vm åt ett lag helt ensam, men såg du vad Diego Forlán gjorde i vm för Uruguay? Nog kan man säga att han bar sitt lag ganska mycket..

Visa signatur

CM 690 II Advanced | Corsair 650W | Intel i5 760 | Hitachi Deskstar 1TB | ASUS P7H55 | Corsair 2x2 GB 1600 Mhz | nVidia GTX 470 |