Permalänk

>17'' speldator för <10 000:-

Hej! Har fått i uppdrag att köpa en bärbar speldator åt mina plastsyskon. Skärmen ska vara minst 17'', och budgeten ligger på 10 000:-. Har förstått att det kanske inte är världens bästa kombination, men har ändå försökt hitta några kandidater:

Acer Aspire 7552G-X924G50Mn (LX.PZV02.010)
Asus N73JN-TY056V
Sony Vaio VPC-EC2M1E

Hittade även den här HPn som verkar rätt bra för sitt pris, men har hört en del dåligt om HP, så vet inte om det är värt det?
HP Pavilion DV7-4035so

Sen har jag också kollat på MSI GX740-238NE, som kostar typ 2000:- över budgeten, men är det värt att försöka tänja på budgeten? Är den värd 2000:- till?

Andra förslag är också uppskattade!

Tack på förhand!
/Hassanbot

Permalänk

Ja, GX740 är värd de två extra papp den kostar.

Permalänk

JAAA! Du får i princip dubbla spelprestandan för dom 2k extra det kostar. Så det är verkligen värt det.

Permalänk
Medlem

Köp hellre en G73 .. kostar 12000 med sweclockers-rabatt på Välkommen till Misco.se! ..

Bättre kylning och känns som högre kvalitét + snyggare till samma pris.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Eller en GX660, fullHd panel, USB 3.0 osv. Verkar dock inte finnas i lager för tillfället.

MSI GX660-069NE - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Personligen skulle jag gå på en G73 mest pga. kvalitén och dess grymma/tysta kylning. Och OC möjligheterna

Permalänk
Avstängd

G73 med rabatt är bästa laternativet. Enda nackdelen med den och GX730 är att båda har en skärm som inte motsvarar övriga komponenter.

Permalänk

Tack för alla svar! Ska försöka övertala mig till 2000 till då, borde gå, speciellt om man kan få en dator som egentligen ska kosta mer! Men hur får man tillgång till rabatten på Misco?

Och vad menas med att skärmen inte motsvarar övriga komponenter? Är det att den inte klarar lika hög upplösning som grafikkortet kan ge?

Permalänk

Kan man stätta in en SSD-disk i GX74an och eller G73an?

Permalänk
Skrivet av BlueBlood:

Kan man stätta in en SSD-disk i GX74an och eller G73an?

Japp, och G73'an har 2st HDD platser så du kan ha kvar vanliga HDD'n också.

MSI GX660 har också 2st hdd platser(är jag ganska säker på iaf) men det är en 15,6" .

Permalänk

En annan sak jag undrat om, kan man koppla in två skärmar och använda laptopskärmen samtidigt? (=3 skärmar)

Det finns ju en HDMI och en VGAport, men frågan är om alla fungerar samtidigt?

Permalänk
Skrivet av BlueBlood:

En annan sak jag undrat om, kan man koppla in två skärmar och använda laptopskärmen samtidigt? (=3 skärmar)

Det finns ju en HDMI och en VGAport, men frågan är om alla fungerar samtidigt?

Är ganska så säker på att det inte går, max samtidigt brukar vara 2st.

Permalänk
Medlem

Det bör gå med 3st skärmar då även mobility radeon har stöd för eyefinity

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Skrivet av t22t2:

Det bör gå med 3st skärmar då även mobility radeon har stöd för eyefinity

Men då måste man väl ha 3st digitala utgångar.. eller funkar det med en VGA också?