Ace of Sweden lanserar ITX-lådan Proton

Permalänk
Melding Plague

Ace of Sweden lanserar ITX-lådan Proton

Ace of Sweden släpper en ny datorlåda för moderkort i Mini ITX-format.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag är fortfarande tveksam till allt som Ace lanserar.. men jag antar att den var rätt snygg.

Visa signatur

#1 Workstation/Spel: AMD Ryzen 1700 | Asus B350 Prime | 16GB DDR4| MSI GTX 1080 Gaming X | Intel 500gb m2 SSD | FSP Aurum 750W 80+ Gold | Windows 10 x64 |

Permalänk

Helt i min smak, dock så ryer man ju lite nuförtiden när ace nämns

Permalänk

Fin låda, väljer dock helst att köpa den uta ACE agg

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut! Jag hade dock skippat ACE agget

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Jag kommer aldrig våga köpa något från Ace Även om det var helt okej pris och utséende ^^

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Deathdancer:

Jag kommer aldrig våga köpa något från Ace Även om det var helt okej pris och utséende ^^

Och varför inte det då? Bara för det är fel på nätaggen behöver inte resten av deras produkter vara det.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

60W på nätdelen, hm. Kan det måhända vara nätdelar som folk fick erbjudande om att skicka tillbaka efter de omtalade testerna, som de kan ha placerat i dessa chassin, för en gångs skull underspecificerat dem och sen håller de tummarna för att de verkligen orkar med 60W last utan att det börjar ryka?

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk

Jag har sett fulare ITX-chassin så nog kan jag tänka mig att köpa en sån.
Men jag skulle nog inte chansa på nätagget utan köpa ett löst.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

det står externt nätagg? då får jag bilden av sladd från väggen med en stor fet klump som sen kopplas till lådan (12v?) som sedan bryter ut resten av volterna med nått mini agg?

isåfall akanske det inte får plats ett "annat" nätagg :/

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk

Utan ace loggon så är den hyfsat snygg men de där gallret på en itx låda ? dom flesta vill väl ha en tyst låda ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan^junior:

60W på nätdelen, hm. Kan det måhända vara nätdelar som folk fick erbjudande om att skicka tillbaka efter de omtalade testerna, som de kan ha placerat i dessa chassin, för en gångs skull underspecificerat dem och sen håller de tummarna för att de verkligen orkar med 60W last utan att det börjar ryka?

Hehe

Citat:

Det medföljande nätaggregatet har alla nödvändiga kontakter inklusive ATX 20-pin, ATX 12V 4-pin och SATA.

Alltså inte 20+4/24-pin?
(Det är ingen rättelse utan snarare en fråga)

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk

inte direkt snygga men helt godkänt...
skulle hellre be en polare att banka ihop ett chassi och köpa en sån där sketen liten nätdel...har inte en aning om vad dom kostar.
antar att det inte är samma atx standard på dom...

*tydligen är min läs förståelse inte av denna värld...

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

det står externt nätagg? då får jag bilden av sladd från väggen med en stor fet klump som sen kopplas till lådan (12v?) som sedan bryter ut resten av volterna med nått mini agg?

isåfall akanske det inte får plats ett "annat" nätagg :/

Är bara att skaffa ett sånt här istället:
Picopsu 150XT / AC-DC 12v 6,67A 80w adapter - Mini-Box - mini-itx.se

Visa signatur

MAIN » CM NR200P | Ryzen 3800X | ASUS STRIX X570-I | G.Skill Trident Z Neo 2x16 GB 3600MHz CL16 | Radeon RX 7900XTX Liquid Devil | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Asus Loki SFX-L 1000W | EKWB Custom Loop | Sennheiser GAME One | Corsair Masterkeys Pro M | Logitech G502 Lightspeed Powerplay | HTC Vive Pro Wireless

NAS » Silverstone DS380 | Fractal Design 300W PSU | Core i5 3570k | ASUS P8Z77-I Deluxe | Corsair Vengeance LP 2x4 GB 1600MHz CL9 | IBM ServeRAID M5110

Använder Better SweClockers med Soitora's Mörka tema aktivt

Permalänk
Medlem

Uppgraderade mina föräldrars dator och då valde jag det billigaste micro ATX chassit inkl nätagg, det blev ett ACE MICROTOWER CLUBS 2 M-ATX BLACK 400W. Det var innan nyheten om Ace kom ut annars skulle jag nog vara tveksam. Igår så uppgraderade jag min flickväns föräldrars dator, behöll en del gamla saker som nätagg, i gamla chassit fanns ett låg Watts ACE agg med PFC. Men datorerna funkar bra, så länge man inte bygger värstingdatorer som belastar aggen över 50% så funkar de bra!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk

Hoppas bara att chassit inte kan explodera...

Permalänk
Medlem

ACE kan aldrig få upprättelse i detta forum även om dom låter typ seasonic tillverka 80 plus platina åt dom.
Dom måste byta namn om dom ska kunna lura någon.
En så spretig prestandabild som dom ger kan inte vara nyttigt även om nyare grejjor håller kvalitet.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Calle2003:

Uppgraderade mina föräldrars dator och då valde jag det billigaste micro ATX chassit inkl nätagg, det blev ett ACE MICROTOWER CLUBS 2 M-ATX BLACK 400W. Det var innan nyheten om Ace kom ut annars skulle jag nog vara tveksam. Igår så uppgraderade jag min flickväns föräldrars dator, behöll en del gamla saker som nätagg, i gamla chassit fanns ett låg Watts ACE agg med PFC. Men datorerna funkar bra, så länge man inte bygger värstingdatorer som belastar aggen över 50% så funkar de bra!

Du har rätt, dock sänks väl elräkningen om man byter psu. Men jag kan hålla med dig till fullo om att nätaggen inte är sämst i hela världen - de fungerar i en vanlig kontorsdator..

Permalänk

Tycker de var rätt fula faktiskt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Tycker de var rätt fula faktiskt

Tycker jag med.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur ni är men om ett företag lurar mig så köper jag aldrig något mer av dom, OAVSETT om dom kommer med en mega super duper hyper bra och billig produkt.

Permalänk
Medlem

Skulle bara tatt bort usb/ljud/mic på framsidan så hade det varit självklart köp. Ace agg eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Och varför inte det då? Bara för det är fel på nätaggen behöver inte resten av deras produkter vara det.

I företag ser man ofta samma policy genomgående. Jag säger inte att det är så, men Ace of Sweden verkar vilja kräma ur så bra siffror ur så dåliga komponenter som möjligt genom att ge det ett stilrent chassi och en extra stor fläkt.

Som sagt säger jag inte att det är så, men om jag mot förmodan skulle köpa något från Ace i framtiden kommer det vara med extremt stor varsamhet, och nu pratar jag inte om deras gummiramar eller krimskrams, utan komponenter som spelar stor roll för ens dators funktionalitet såsom nätaggregat, mus, chassi mm.

Mvh

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Nu är det ju bara så att ACE's tillbehör såsom möss och tangentbord och chassin fungerar HELT utmärkt till de priserna de har! Deras möss brukar tillochmed ligga på högre nivå än betydligt dyrare möss från andra företag såsom logitech och microsoft.

Nätaggen är dåliga ja! Men detta är faktiskt ett externt nätagg och då vet vi ju inte ett skvatt om hur det är eller har jag fel?

Det må vara så att ace of sweden har försökt göra FÖR billiga produkter men då kan man inte automatiskt rata alla deras andra produkter. Logitech har tex. gjort många väldigt dåliga produkter (även om det är min personliga åsikt) men folk köper som aldrig förr!

ONT: Jag tycker detta ser väldigt fint ut och prislappen är inte precis avskrämmande heller. Hade jag varit intresserad av ett chassi av denna storleken så hade den helt klart varit intressant!

Visa signatur

Leksakerna: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING | AMD Ryzen 7 5800X | Corsair 4x8GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX | Sapphire Radeon RX 6800 16GB Pulse OC | Fractal Design ION Gold 850W | Phanteks Eclipse P300 Tempered Glass Svart | Kingston A2000 1TB M.2 NVMe

Permalänk

Som många redan påpekat är inte alla ACE produkter skräp bara för att nätaggen är av riktigt dålig kvalitet. Dessa lådorna ser riktigt fräna ut. Kan bli ett köp i framtiden!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Zotac t.ex inkluderar ju nätaggregat till flera av sina itx kort, de behöver inte ens ATX sladdar. Ett sådant hade man kunna trycka in i det där chassit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Som många redan påpekat är inte alla ACE produkter skräp bara för att nätaggen är av riktigt dålig kvalitet. Dessa lådorna ser riktigt fräna ut. Kan bli ett köp i framtiden!

Men har dom lurats 1 gång, 2 gånger så är det snart en gång för mycket.
Det var väl även tvivelaktiga tillverkningsuppgifter som dom sysslade med.
Ett sådant kundförakt förtjänar inga köpare.
Hade 2 ACE lådor (Clubs & Heroes) med medföljande agg, som jag har sålt vidare innan testet i sweclockers.
Dom aggen verkar inte vara av samma usla kvalité, då dom åtminstonne har glassäkringar :/
De andra två som jag hade i stt par skrotburkar, åkte ut på nolltid till fördel för Corsair 400watt.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Musikälskare

Hade aldrig vågat mig på något som ACE tillverkat

En miss är en miss för mycket, speciellt när det kommer till hårdvara

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Jag köpte ett svart proton nyligen, och slog ihop en burk med ett asrock E350m1 igår - och är klart positivt överraskad, inga problem med ström/resetknappar, bra passform och det går svalt och tyst pga den öppna lådan.
Att ge lådan minus på att det inte finns någon fläkt i den - är lite som att klaga på breda instegströsklar i en Lotus Elise...
Rent kvalitetsmässigt förväntade jag mig ett vingligt, plastigt och lätt bygge - och det är verkligen raka motsatsen, det är en stadig liten rackare, med finish...

Det är mycket snack baserat på ace och deras dåliga nätagg, trist om folk missar denna lilla juvel till låda pga detta.

Kanonlåda för ett svalt/tyst htpc-bygge.

För 500:- - inkl. externt nätagg...

Jag är bara glad att jag chansade på denna innan man gav efter för prylsugen och beställde ett OriginAE M10...